BLOKADA: Srpski putevi će biti gori od oranica!
Foto: Beta

Putari nemaju para za popravku puteva

BLOKADA: Srpski putevi će biti gori od oranica!

Društvo -
Zbog dugova države prema putarskoj industriji računi 20 od 23 putarska preduzeća u Srbiji nalaze se u blokadi, dok je polovina radnika na prinudnom odmoru, tvrde putari

BEOGRAD - Seci uši, krpi du. e!Zbog dugova države prema putarskoj industriji računi 20 od 23 putarska preduzeća u Srbiji nalaze se blokadi. Osim što zbog dugova države prema njima putarska preduzeća ne mogu da dobiju bankarske garancije ni za već ugovorene poslove, a kamoli za nove, ovakvo stanje ozbiljno ugrožava bezbednost puteva, tvrdi za Kurir Milan Bojović, predsednik Udruženja poslodavaca „Putar“, koje okuplja sva 23 putarska preduzeća u Srbiji.Duplo manje posla- Zbog smanjenog budžeta „Puteva Srbije“ poslovi na održavanju puteva su dvostruko smanjeni. U odnosu na prošlu godinu, na primer, „Putevi Užice“ imaju 45 odsto manje posla. Putarska preduzeća su iscrpljena i uz sredstva kojima raspolažu putevi prvog i drugog reda ne mogu biti u dobrom stanju. Na njima će biti rupe, neće moći da se farbaju linije na putu niti da se popravljaju bankine i saniraju klizišta na putevima. Bez para neće moći da se obnovi horizontalna i vertikalna signalizacija, a sve to treba raditi leti da bi putevi bili spremni za zimu - kaže Bojović i dodaje da, ako država ne isplati dug, putarska preduzeća neće moći da funkcionišu.- Država treba da nađe sredstva za održavanje puteva jer će time povećati bezbednost u saobraćaju i zaposliti putnu industriju. Sada je polovina od 10.000 radnika u putarskim preduzećima na prinudnom odmoru - ističe Bojović.Država da nađe novacDragan Vujnović, generalni direktor „Srbijaputa“, tvrdi da je, kako bi putevi bili potpuno bezbedni, potrebno da radovi na njihovom održavanju budu u potpunosti u skladu s programom radova „Puteva Srbije“.- Zbog nedostatka sredstava JP „Putevi Srbije“ su taj program morali da redukuju prema izvođačima na polovinu minimalno potrebnih sredstava. Samim tim radovi su smanjeni i tim sredstvima je nemoguće ispuniti sve zahteve za bezbedno održavanje puteva. Takva situacija je dovela do blokade većine putarskih preduzeća, otpuštanja radnika i rapidnog pogoršanja stanja na putevima. Samim tim se smanjuje vrednost jednog od najvećih društvenih bogatstava - 10 milijardi evra vredna putna mreža - što će u budućnosti tražiti mnogo veća ulaganja nego sada - ističe Vujnović.

Bojović: Ovakvo stanje ozbiljno ugrožava bezbednost puteva
Bojović: Ovakvo stanje ozbiljno ugrožava bezbednost puteva

Milutin Mrkonjić: Rešićemo održavanje puteva!Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić kaže da će ceo dug od oko 1,3 milijarde dinara putarima biti isplaćen u roku od mesec dana.- Preduzimamo niz akcija kako bismo problem održavanja puteva rešili sistemski, pa da onaj ko koristi puteve i plaća njihovo održavanje. Nije tačno da nemaju para za održavanje puteva. Usvojili smo zakon da se pare vrate i ceo dug biće isplaćen u tri rate u roku od meseca dana - tvrdi on.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track