Oglasili se iz Ministarstva prosvete o probi male mature: Evo kakvi će biti testovi
Iako proba male mature iz srpskog, odnosno maternjeg jezika, i izbornog predmeta neće biti održana u svim osnovnim školama u isto vreme, kao što je bilo ranije, ipak će svi osmaci rešavati identične testove, poručuju za Kurir iz Ministarstva prosvete!
Zbog blokada nastave, štrajka prosvetara i haotične situacije u školama resorno ministarstvo je početkom marta saopštilo da se probni završni ispit pomera za mesec dana. Trebalo je da učenici testove rešavaju 21. i 22. marta, međutim, sad će 25. aprila raditi test iz matematike, dok će srpski, odnosno maternji jezik, i zadatke iz jednog od pet predmeta po izboru polagati u periodu od 22. do 30. aprila.
Iz Ministarstva prosvete objašnjavaju da će škole, u skladu sa okolnostima i uslovima, utvrditi kog datuma će ova dva testa biti. U kalendaru aktivnosti za sprovođenje završnog ispita navodi se da će se test iz matematike raditi od 12 do 14 sati, a da će od 5. do 9. maja trajati analiza probnih testova.
Pošto su do sada svi mali maturanti radili u isto vreme, postavlja se pitanje na šta će sada sve to da liči, hoće li đaci moći drugarima iz druge škole da otkriju zadatke koji će ih čekati... Naravno, proba je proba i ograničenja i kontrole nisu stroge kao na završnom ispitu.
Za većinu osmaka proba je svakako prilika da sagledaju svoje znanje i vide koje gradivo im "škripi".
- Jedan aspekt probe završnog ispita je da se učenici upoznaju s procesom polaganja - kad dolaze, šta nose sa sobom i slično. Drugi je da svako od njih proveri znanje kako bi s nastavnikom mogao da radi na slabostima - objašnjavaju iz ministarstva.
Međutim, mnogi roditelji i prosvetari smatraju da testovi iz jezika i izbornog predmeta neće dati realnu sliku znanja osmaka jer se lako može desiti da deca s decom koja ranije prođu testiranje pričaju o zadacima i za njih potraže rešenja unapred.
Milorad Antić, potpredsednik Sindikata prosvetnih radnika Srbije, smatra da je u ovakvoj situaciji svaka škola jedinka za sebe.
- Probni test pokazuje nastavnicima koliko su đaci savladali gradivo, koliko im je trenutno znanje iz određenog predmeta. Deca se ne plaše probnih testova i nisu previše zainteresovana za njih jer znaju da ne utiču na uspeh. Tek kada to prođe, shvate koliko zapravo ne znaju i onda počnu ozbiljnije da uče, da se interesuju i pripremaju, da idu na pripremnu nastavu i dodatne časove. Do tada kao da ih nije ni briga za test, a on je zapravo bitan jer daje dobru realnu sliku koliko se zna, odnosno ne zna. On je presek znanja i pokazatelj na čemu treba da se radi.