OVO SU SVE ZABLUDE O ELEKTRIČNIM AUTOMOBILIMA KOJE SRBI NE ZNAJU! Brkić tvrdi: Dok je nafte na zemlji, nećemo promeniti svoje navike
O prednostima i manama, kao i o izazovima pred kojima su ovakva vozila, kao i svi vozači električnih vozila ya Kurir televiziju govorili su Čedomir Brkić, automobilista i Nikola Radulović, autor emisije "Auto TV Edition".
- Električni automobili su počeli da preuzimaju primat na tržištima. Ni automobili sa konvencionalnim metorima ne jenjavaju. Neki modeli koji su bili konstruisani kao samo električni će ove godine dobiti hibridne sisteme, odnosno motore sa unutrašnjim sagorevanjem - kaže Radulović.
On kaže da se traži balans, a da je kod električnih automobila najveći problem logistika i infrastruktura, generalno na području Evrope.
- Kinezima je neko obećao da će se preći na struju i oni su tu položili sve karte. BMW je rekao ne dolazi u obzir, a ostali proizvođaći imaju podeljenje interese - rekao je Brkić.
On navodi da dok postoji nafta na zemlji, neće se preći na struju kao glavni način snabdevanja automobila, a veruje i da postoji problem jer se automobili na struju napajaju "prljavom strujom":
- Dok ne budemo imali dovoljno hidrocentrala i vetroparkova, ne možemo to da radimo sebi, to bi bila čista struja. To su jako složene stvari, cela situacija je na papiru i podvlače se plusevi i minusevi. Automobili na struju napreduju, imaju sve veći radijus, što je veoma bitno - kaže Brkić.
Radulović kaže da domet kapaciteta tih automobila mnogo zavisi i od drugih faktora, kao što je na primer spoljašnja temperatura, ali kaže da postoje razni modeli koji bi rešili ovaj problem.
- Kada stanete na punjač, ima malo brzih punjača u Srbiji. Minut punjenja košta između 70 i 90 dinara. Snaga punjenja se prepolovi ukoliko ima nekoga na punjaču do vas, a onda u tom slučaju vam se skida isti novac za duplo manje punjenja - objasnio je Radulović.
Brkić kaže da se mora utvriditi kakve su zalihe nafte, pa da se mora doći i do dijaloga između kompanija za električne automobile i mogućnosti svih zemalja.
- Benefiti automobila na struju postoje u zemljama gde je moguće to kvalitetno napuniti, tamo gde ima čiste struje, na primer Holandija i zemlje Skandinavije - kaže Brkić.
Radulović kaže da se benefiti najbolje vide na manjim automobilima, a mogu da pređu od 200 do 300 kilometara u realnim uslovima, što je za prosečnog vozača oko 5 dana vožnje, a može se napuniti za 2000 dinara.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
Kurir.rs