Da li imamo pravo da ne platimo poštarinu ukoliko nam paket nije donet na adresu? Evo kada možete podneti žalbu na poštanske usluge!
Postavlja se pitanje i o ošteti paketa, a Ristić objašnjava u kojim slučaju imamo pravo na umanjenje te naknade
Tema koja neretko izazove razna mišljenja, jeste da li imamo pravo na umanjenje poštarine ako nam se paket ostavi u paketomatu. O tome je za Kurir televiziju govorio Jovan Ristić , udruženje potrošača Efektiva.
Ristić objašnjava da li imamo pravo na žalbu ili umanjenje cene ukoliko nam se paket ostavljen na drugom mestu, a ne na adresi kao što je i dogovoreno.
- Zapravo, pravo pitanje je šta ste vi birali, odnosno na šta ste pristali. To je pitanje svih pitanja. Zakon o poštanskim uslugama govori da paketomat može da se koristi ili uz vašu saglasnost ili na vaš zahtev. Znači, ako je nešto ostavljeno u paketomat, a da vi na to niste pristali ili niste tražili, to je prekršaj zakona, svakako od strane operatera. I vi u svakom slučaju imate pravo da podnesete žalbu.Tu se onda uključuju pravila koje se tiču naknade štete i rok za izjavljivanje takve jedne reklamacije bio bi 60 dana u unutrašnjem saobraćaju, odnosno 6 meseci u međunarodnom saobraćaju. I tu reklamaciju ima pravo da izjave i pošiljalac i primalac.
Postavlja se pitanje i o ošteti paketa, a Ristić objašnjava u kojim slučaju imamo pravo na umanjenje te naknade:
- Ono što sam video u zakonu je malo čudno. Znači, dok su ovi rokovi od 60 dana i 6 meseci propisani za, recimo, kašnjenje ili za neke druge vrste kršenja ugovora, zanimljivo je da je kod oštećenja pošiljke ili njenog umanjenja propisan samo rok od jednog dana da se reklamacija uzme. Moram da kažem da je takva jedna odredba nezakonita i neustavna, neustavna zato što nije u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača i zato što pravi diskriminaciju - kaže Ristić i dodaje:
- Morate znati da po Zakonu o zaštiti potrošača rok za ulaganje reklamacije je neograničen. Tako da je ovo zaista pitanje zašto je ovakva jedna odredba ubačena u zakon, a da se nisu gledali drugi zakoni, koji su naravno deo sistema Republike Srbije. Ali, potrošači moraju da budu svesni da tu postoji taj rok od jednog dana. Što se mene tiče, taj rok uopšte ne postoji, ali radi se o tome da je to napisano po zakonu, tako da je bitno jako potrošačima da reaguju brzo, da bi mogli da ostvare prava na naknadu štete po odredbama zakona o poštanskim uslugama.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
Kurir.rs