Slušaj vest

Sve veće gužve u saobraćaju i bahati vozači - jedan od glavnih problema savremenog doba. Zato se neretko građani, pa čak i aktivni vozači, odlučuju da idu gradskim prevozom, jer, kako kažu, tako je bezbednije.

Udesi u kojima učestvuju autobusi javnog gradskog prevoza česta su pojava, a uzroci su različiti. Dovoljan je jedan trenutak nepažnje ili umor da dovede do ishoda koji može biti koban. Takođe, bahatost ostalih učesnika u saobraćaju jedan je od bitnih faktora, ističu stručnjaci.

366448_250925.01_25_27_22.Still015.jpg
Milan Božović Foto: Kurir Televizija

 - Ono što je problem sa vožnjom u Beogradu jeste naglo kočenje vozila ispred, posebno kada imamo varijantu vožnje u koloni, odnosno velika saobraćajna opterećenja. Jedan zakasni malo, drugi kasni, treći kasni, onda deseti mora da koči naglo, što uzrokuje naglo kočenje autobusa. Pad putnika u autobusu nije nešto što je neuobičajeno, ali nije učestalo i ne dešava se svakodnevno. S obzirom na njihov broj pređenih kilometara i prevezenih putnika, mislim da to nije drastična nebezbednost u saobraćaju - kaže Milan Božović, stručnjak za bezbednost saobraćaja.

Da bi neko postao profesionalni vozač, potrebno je da zadovolji određene kriterijume. Pre svega, obavezno je da ima položen vozački ispit, a nakon toga i sertifikat profesionalne kompetencije, za koji je potrebno od 170 do 270 časova obuke. Tek nakon toga, kako ističu stručnjaci, mogu da sednu za volan.

366448_250925.01_26_41_24.Still016.jpg
Vladimir Simiđija Foto: Kurir Televizija

 - U javnom prevozu su se pojavili vozači stranci, loši su, nažalost nisu profesionalci. A neko ko odgovara za tuđ život morao bi da bude osposobljen i visoko stručan u svom ponašanju kada je bezbednost u pitanju. Imamo i dosta slučajeva gde putnici bivaju povređeni, ima krivice i odgovornosti i propusta i sa jedne i sa druge strane - i vozača i putnika, koji ne paze na svoju bezbednost - kaže Vladimir Simiđija, saobraćajni inženjer.

Inače, lekarski pregledi za profesionalne vozače obavljaju se na tri do pet godina. Ukoliko poslodavac proceni da je potrebno – taj rok može biti i kraći.

Da li ste bezbedni u gradskom prevozu? Stručnjaci otkrivaju koliko često putnici završavaju povređeni i šta dovodi do toga Izvor: Kurir televizija

Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.

Kurir televizija je dostupna na kanalu broj 109 za korisnike MTS Iris TV, na kanalu 9 za korisnike m:SAT TV, Supernova i Yettel Hipernet TV, na kanalu 9 za korisnike SBB EON, na kanalu 108 za korisnike BeotelNet, na kanalu 8 za korisnike Orion telekoma i na kanalu broj 112 za korisnike Sat-trakt na teritoriji Srbije, u okviru platforme M:tel u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini i MTEL Global u dijaspori, kao i na aplikaciji Arena Cloud.

Kurir.rs

DOKLE JE GSP DOŠAO POSLE SVIH PREGOVORA? Izvor: Kurir televizija