Najveće greške u odnosu s ljudima

Projektni menadžment u praksi

Najveće greške u odnosu s ljudima

Edukacija -
Kada vaše poslovanje zavisi isključivo od usluga i zadovoljstva klijenata, to stvara stres. Tom stresu dodajte i interne međuljudske odnose i dobijate ogroman prostor za greške

Pružanje usluga funkcioniše dokle god klijenti nemaju zamerke. Bilo da se radi o kratkoročnim projektima ili ste kompanija koja traje generacijama, klijenti su srce i duša profesionalnog poslovanja. Oni biznis mogu da dignu u nebesa ili da ga zauvek uklone.Svi poznati i postojeći problemi u upravljanju projektima najuočljiviji su u poslovanju koje podrazumeva pružanje usluga. Veći projekti ne garantuju i jednostavniji put do uspeha, jer se u takvim situacijama klijent najpre zaboravlja. Kako se vode veliki projekti? Takve projekte treba voditi s posebnom pažnjom, s jasnim planovima, proverenim analizama i sa spremnošću za svaki mogući ishod. Dakle, gde najčešće greše rukovodioci u sektoru pružanja usluga i kako se takve greške mogu izbeći?1. Manjak komunikacijeOvo je vrlo česta greška u poslovanju usmerenom na usluge – nema efikasne komunikacije. Kompanija Afiniti lajv nedavno je sprovela istraživanje o ovoj temi. Rezultati (pod nazivom „Krv, suze i znoj”) pokazuju da su loša ili nikakva komunikacija – i interna i eksterna – kao i nerazumevanje klijenata, razlozi za propadanje čak 80 posto kompanija (od svih zatvorenih) tokom prve godine poslovanja. Ipak, nije lako ostvariti uspešnu komunikaciju.U navedenom istraživanju, 90 posto preduzetnika je istaklo elektronsku poštu kao odličan način da se korisnici nenametljivo obaveste i upoznaju sa novinama. Sa druge strane, i-mejl je dokazano najbolji način i za internu komunikaciju, koja je takođe ključan element uspešnog poslovanja. Ipak, i u 21. veku ovaj vid komunikacije je često zanemarivan. Projekti rastu, zadaci se gomilaju i tada se najlakše previđaju greške. Jedna od kobnih grešaka jeste ona koju navodimo pod brojem 2.2. Budžet van fokusaJeste, radite s ljudima, ali bez novca – nema ni poslovanja. Istraživanje koje smo naveli kaže da samo 30 posto kompanija koristi programe vezane za upravljanje novcem. Čak 69 posto papirologije i dalje se obrađuje ručno. Time se svaki projekat potencijalno dovodi u pitanje. Situacija postaje zaista ozbiljna kada se računi ne poklapaju i kada treba utvrditi gde je greška nastala. Tada se – uz potencijalno izgubljen novac – gubi i vreme. Nepovratno. Na kraju, trpi kvalitet usluge, a time i klijenti. Iako zvuči kontradiktorno, problem postaje još veći kada se u takvim trenucima steknu i novi klijenti, jer njihova dokumentacija mora da sačeka dok se prethodna ne sredi, pa nova saradnja u stvari od početka postaje teret.3. Loša procena vremenaSvaki projekat ima svoj početak i kraj. Sve što se događa između tih ključnih tačaka jeste ono što je angažovanima na tom projektu važno: tema, zadaci, ciljevi, raspored. U poslovanju koje je usredsređeno na pružanje usluga projekti ne traju dugo – 60 posto projekata traje kraće od tri meseca.Pogrešno se smatra da se neuspeh malih projekata neće odraziti na ukupno poslovanje. Naprotiv: pošto najčešće propadaju projekti kojima se ne posveti dovoljna pažnja, i troškovi su tada van kontrole. Čak 27 posto neuspelih projekata vrlo negativno je uticalo i na ukupan godišnji obrt finansija. Zato svim projektima treba pristupati s podjednakom pažnjom.Šta možemo da zaključimo? Poslovanje u pružanju usluga može da opstane i uspe samo ako pravilno upravljate projektima i ako svoje klijente činite srećnim. Od klijenata sve počinje: nezadovoljni klijenti stvaraju potrebu za novim projektima koji će to poboljšati, a neuspešno vođenje takvih projekata jeste ono što nepovratno uništava poslovanje. Situacija je još gora ako kompanija koristi zastarele procese u poslovanju. Zato pravilno upravljanje projektima iz dana u dan postaje važnije i sve više je upravo to – ključni faktor za uspeh. I zato mora da bude u vrhu liste prioriteta svakog preduzetnika. Svakoga dana.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja