1. Okvir za prijavu
Ako ne prikupljate podatke od posetilaca putem prijava, propuštate priliku da iskoristite jedan od najboljih digitalnih marketinških alata dostupnih danas. „Okvir“ za prijavu (eng opt-in box) je mesto na kome ljudi upisuju svoje ime i i-mejl adresu (ili samo svoju i-mejl adresu, mada je korisno imati što više informacija), i tako se pretplaćuju na i-mejl njuzleter ili na onlajn magazin (e-zine). Na ovaj način kompanije mogu da grade odnos sa svojim pretplatnicima deleći redovno korisne informacije.
2. Ko ste
Uopšteno govoreći, ako prodajete proizvod ili uslugu, zasigurno želite da vaši klijenti i kupci imaju poverenja u vašu kompaniju. Poverenje se gradi i tako što s klijentima delite podatke o brendu, ličnu priču ili na primer priču o tome kako je kompanija počela rad.
3. Šta radite
Ako želite da prodate svoje proizvode ili usluge, moraćete da pričate o njima. Ovo je mesto za dobar marketing. Ako niste sami dobri u pisanju, potrebno je da angažujete dobrog kopirajtera ili dobar marketinški tim. Marketinški tekstovi treba da pretvaraju posetioce u kupce, te je važno da ih kreiraju ljudi koji tačno znaju kako se to radi. Ulaganje u dobar marketinški tim može da donese znatnu razliku u prodaji.
4. Primamljiv sadržaj
Primamljiv sadržaj na web stranici treba da privuče i da zadrži ljude. Razmislite o blogu, člancima, audio i video materijalima, kao i o drugim resursima koji mogu da privuku posetioce i nateraju ih da se stalno vraćaju na vašu web stranicu, ali i da provode vreme na njoj. Što duže ostaju na vašoj stranici, to je verovatnije da će se pretvoriti u kupce vaših usluga ili proizvoda.
Postoji, međutim, jedna tačka u kojoj će vaš sadržaj dostići kritičnu masu i odajući previše informacija možete postići suprotan efekat. Ako, na primer, nudite usluge vežbaonice i na svom sajtu stalno postavljate video-snimke vežbi i savete, vaši klijenti neće imati potrebu da dođu u vaš fitnes centar. Jednostavno će se poslužiti besplatnim sadržajem i tutorijalima koje ste im dali.
5. Kontakt
Potencijalni klijenti i kupci žele da znaju kako da stupe u kontakt s vama iz mnogo razloga. Ako mogu da uspostave kontakt s vama, to znači da mogu da kupuju od vas sa sigurnošću da će, ako bude bilo kakvih problema s proizvodom, moći da vam postave pitanja, lako vrate proizvod ili dobiju zamenu. Takođe, mogu da vam postave pitanja pre same kupovine.
Postoji duga lista drugih razloga zbog kojih kupci i klijenti žele da budu u kontaktu s vama, a takođe će se osećati sigurnije pri kupovini ako mogu lako da dođu do vas. Dakle, potrudite se da na web sajtu ostavite barem telefon i i-mejl adresu, a ako možete, i adresu kompanije.
Po potrebi – dodatak za digitalno poslovanje
Ako prodajete proizvode ili usluge onlajn, osim ovih pet komponenata, važno je da uložite i u sistem za kupovinu i digitalno plaćanje. Ukoliko kupci moraju da vas pozovu kako bi dobili informacije o kupovini i plaćanju, to znači da će verovatno otići na neko drugo mesto.
Živimo u doba velike tražnje, a instant zadovoljavanje potreba kupaca je nužno ako želite uspeh u poslu. Zato je važno da im omogućite da kupuju nesmetano u svako doba dana i noći. Ne dajte svojim potencijalnim kupcima razlog da ne kupuju od vas.
Malo je preduzetnika koji su svesni ovih zahteva. Zato brojne kompanije i pojedinci zapošljavaju menadžere koji će upravljati digitalnim projektima i biviti se raznim oblastima: od kreiranja sajtova, digitalnih platformi, onlajn prodavnica, do organizacije timova i web stručnjaka iz različitih oblasti. Ako uživate u upravljanju projektima i rešavanju dnevnih poslovnih problema, a želite da se usavršite u vođenju projekata na internetu, više o tome možete saznati ovde.