KUĆA ILI KANCELARIJA? Evo kako da efektivnije radite od kuće za vreme pandemije
Foto: Promo

Rad od kuće

KUĆA ILI KANCELARIJA? Evo kako da efektivnije radite od kuće za vreme pandemije

Edukacija -

Kriza je veći deo populacije naterala da ogroman deo vremena provodi između četiri zida. Mnogima je životni prostor postao radni prostor, pa im je danas dnevna soba i kancelarija. Ova promena može predstavljati problem, jer su granice između radnog vremena i privatnog života pomućene.

Iako je vanredno stanje okončano, mnogi poslovi će se još dugo obavljati od kuće, a moguće je da će u budućnosti rad na daljinu postati opšteprihvaćeni standard.

Evo saveta kako da u takvim okolnostima ostanete profesionalni i ispunite sve zadatke.

1. Presvucite se

Vodite računa o tome da ne upadnete u rutinu u kojoj ste po ceo dan u pidžami za kompjuterom. Napravite napor da se prema poslu ophodite kao i inače. Kao što ćete videti u nastavku teksta, ovo je jedna od ključnih tačaka za pravljenje razlike između privatnog i poslovnog.

foto: Promo

2. Odvojte životni od radnog prostora

Ma kako da je prostor koji vam je na raspologanju ograničen, potrudite se da napravite izolaciju kada je u pitanju radni prostor. U protivnom, rizikujete da upadnete u konfuzno osećanje da ste u kancelariji non-stop i nikad, što može još više povećati stres.

3. Ulepšajte radni prostor

Kada odaberete odgovarajući kutak, učinite ga posebnim. Umesto da bude tamnica, to bi trebalo da postane mesto na kome ćete se osećati prijatno i produktivno.

Razmišljajte o adekvatnoj dekoraciji ili biljkama, ali i o funkcionalnosti. Da li stolice koje imate na raspologanju mogu da zamene kancelarijske? Da li sto omogućava ergonomski režim rada? Pokušajte da za vaš radni prostor nađete trajno mesto, umesto privremenog rešenja.

foto: Promo

4. Striktno odvojte radne sate od neradnih

U ovome će vam pomoći prve dve tačke ovog teksta

Isto kao što ste odredili radni prostor, morate odrediti i radne sate. U protivnom ćete doći u situaciju da neprestano radite. Tada nećete raditi kvalitetno, već ćete samo odrađivati. Četiri sata fokusiranog rada je mnogo produktivnije nego osam sati nefokusiranog.

5. Napravite prelaz iz poslovnog u privatno

Ne zaboravite da je vašem mozgu potrebno vreme da se iz radnog moda prebaci u privatni režim funkcionisanja. Tome na neki način služi vožnja prevozom ili šetnja od kancelarije do kuće.

Sada, kada vam je kretanje ograničeno, izmislite neki ritual koji će označiti ovaj prelaz. Napravite čaj ili prošetajte psa. Neka radnim danima postoji period koji će odvojiti radno i privatno vreme.

foto: Promo

6. Iskoristite pauze u radnom vremenu

Pokušajte da tokom radnog vremena i u pauzama komunicirate sa kolegama i prijateljima. Ili upišite onlajn obuku za neko od traženih zanimanja. Važno je da se i dalje osećate delom zajednice, bilo to u okviru profesionalnog, privatnog, ili obrazovnog konteksta.

Nakon što počnete da se pridržavate ovih saveta, osetićete boljitak. U vašoj novoj kancelariji ćete se osećati kao kod kuće. U svakom smislu.

Promo tekst

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track