PRAVI LIDERI IH NE IZGOVARAJU: Ovo je 15 reči koje treba da zaboravite
Foto: Promo

Liderstvo

PRAVI LIDERI IH NE IZGOVARAJU: Ovo je 15 reči koje treba da zaboravite

Edukacija -

Sve što izgovorite treba da pokreće vaše saradnike. Međutim, loš izbor reči učiniće upravo suprotno.

Da li ste znali da svaki jezik na svetu ima više negativnih nego pozitivnih reči? Kao da je svima potrebno više mogućnosti da opišu svoja neprijatna osećanja, nego ona prijatna. Lingvisti su proučavali brojne kulture i došli do zaključka da većina njih ima reči za 7 osnovnih emocija: radost, strah, bes, tuga, gađenje, sramota i krivica.

foto: Promo

To je jedna prijatna i čak šest neprijatnih emocija. Zato vam je često jednostavnije i prirodnije da opišete sve ono što je loše ili vam se ne dopada, a kada treba da nekoga pohvalite, mislite da je dovoljno da kažete samo „Bravo”. Za lidere to nije slučaj.

Kada se bavite međunarodnim poslovanjem, morate da imate u vidu običaje i nepisana pravila ponašanja koja važe u zemljama sa kojima sarađujete. Tu su i zakoni, načini poslovanja i sklapanja ugovora – sve ono čime morate da ovladate da biste uspešno plivali u internacionalnim poslovnim vodama. Ipak, postoje i neka opšta pravila koja morate da prihvatite.

Koje to reči treba da zaboravite da biste se uzdigli do poslovnog vrha i postali rukovodilac, ali istovremeno i mentor i uzor?

foto: Promo

Ne možeš

Ako ovo prečesto govorite nekom kome je vaše mišljenje važno, na kraju će vam poverovati. Ne treba da dajete lažne nade, ali bolje je da ukažete na bolji način za rešavanje nekog problema.

Glupo

Ne postoji situacija u kojoj je u redu da nešto (ili nekoga!) ovako opišete.

Neodgovorno

Budite vrlo pažljivi, jer ova reč u poslovnom svetu ima veliku težinu. Zato dobro razmislite da li ćete je i kada koristiti.

Ne

Istraživanja su pokazala da ljudi gotovo prestaju da vas slušaju kada na pitanje odmah odgovorite sa „Ne”. To ne znači da sve treba da odobravate, ali barem pokušajte da ublažite odbijanje.

Neuspeh

Neuspeh ne proizlazi iz ljudi, proizlazi iz aktivnosti. Samim tim, vrlo su retke situacije u kojima je jedna osoba odgovorna za neuspeh projekta – to je uvek timski „rad”, čak i vaš.

Loše

Ova reč zapravo ne znači ništa, bilo da se odnosi na osobu ili na poslovanje. Time samo iskazujete stav, ali niko iz toga ništa neće naučiti.

Sramota

Ako vam je iko ikada rekao da se stidi onoga što ste rekli ili uradili, znate koliko ste nakon toga bili povređeni. Da li se to zaista odnosi i na posao?

Nesposoban

Na koga god mislite da se ovo odnosi, vi ste krivi. Kada predvodite tim, vi ste makar delimično odgovorni za izbor svih članova.

Mrzim

Nemoguće je da ste ovu reč primereno upotrebili. Narosto – nemojte da je koristite.

Čudak

Da bi neko bio čudak, morate da imate snažne dokaze za to da ste vi „normalni”. Da li ih imate?

Razočaranost

U poslovni svet niko nije ušao da bi vas fascinirao. Zato ne možete biti razočarani nečijim ponašanjem, možete da budete razočarani samo ishodom.

foto: Promo

Pogrešno

Nekada nema sumnje da je nešto urađeno pogrešno, ali ako je neko pogrešio, na vama je da na to primereno ukažete, a ne da nekoga javno prekoravate.

Lenjivac

Kada je neko lenj, nemoguće je da sâm toga nije svestan, što znači da to što (ne) radi čini namerno. Mudro izaberite prikladan način i pravi trenutak kada ćete to javno izreći.

Dosadno

Dosadne su stvari, priče ili pojave, a ne ljudi. Kao lider, treba da svima date dovoljno prilika da vas uvere da su ipak zanimljivi.

Nikada

Ne postoje apsolutne istine, pa tako nije dobro koristiti ni reči „nikad” i „uvek”. Nešto ne biste učinili sada, ali ćete možda upravo to uraditi ako se okolnosti promene.

Sigurno je još mnogo reči koje treba da izbacite, i profesionalno i privatno. Ali počnite od ovih. Primetićete da su razgovori prijatniji i da saradnici mnogo više polažu na vaše mišljenje. Ako želite da postanete uspešan biznismen na međunarodnoj sceni, odmerite svoj stav i birajte reči.

Promo tekst

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track