DIZAJNIRATE APLIKACIJU ZA IPHONE? Evo kako da kreirate funkcionalnu iOS aplikaciju
Foto: ​​​​​​​Tim Edukacija

Dizajn iOS aplikacije

DIZAJNIRATE APLIKACIJU ZA IPHONE? Evo kako da kreirate funkcionalnu iOS aplikaciju

Edukacija -

Na prodavnici aplikacija za uređaje ajfon (iPhone) i ajped (IPad) (Apple App Store) dostupno je više od 2,22 miliona iOS aplikacija. Kao razvojni inženjer koji se na tržištu sreće sa tolikom konkurencijom ne možete sebi priuštiti loše dizajniranu aplikaciju.

Sledeći saveti sadrže jednostavne korake za dizajniranje boljih iOS aplikacija. Pratite ih i ne samo što ćete impresionirati korisnike, već ćete se izdvojiti od drugih iPhone i iPad aplikacija koje su aktuelne na tržištu.

Izaberite odgovarajuću kombinaciju boja

Šema boja aplikacije može mnogo da utiče na korisničko iskustvo sa aplikacijom i njenu upotrebljivost . Zato je važno da dizajniranje započnete sa pravom paletom boja. Paleta, pre svega, mora da odgovara vašem brendu. Ona utiče na ponašanje korisnika, jer im boje pomažu da se odmah povežu sa vašom ponudom i funkcionalnostima.

Unapred definisane palete nisu samo lepe za gledanje, već takođe pomažu u prikazivanju važnih elemenata aplikacije. Primera radi, kontrastne boje mogu uticati na pozive na akciju prikazuju ili na to kako se pojedini elementi korisničkog interfejsa vide na različitim ekranima. Paleta boja mora biti konzistentna u svim elementima dizajna aplikacije.

Tim Edukacija
foto: ​​​​​​​Tim Edukacija

Tasteri moraju biti veličine prsta

Reč je o još jednom konceptu koji je direktno vezan za korisničko iskustvo. Korisnici bi trebalo da lako mogu da kliknu i nesmetano se kreću kroz vašu aplikaciju. Ali ako su elementi za dodir premali ili previše ometaju, to umanjuje upotrebljivost aplikacije.

Zato Epl (Apple) preporučuje veličinu tastera od 44 x 44 piksela, koji se može dodirnuti za bilo koji element interakcije korisnika. Taj format osigurava da korisnici ne propuštaju dugmad ili ne budu frustrirani kada pokušavaju da kliknu u vašoj aplikaciji.

Evo još jednog profesionalnog saveta koji treba uzeti u obzir kada dizajnirate tastere: možete proširiti oblast poziva na akciju koji se može dodirnuti. Dakle, ako neko klikne na spoljnu ivicu dugmeta, ali u oblasti koja je jasno namenjena za akciju, klik će i dalje biti prepoznat.

​​​​​​​Tim Edukacija
foto: ​​​​​​​Tim Edukacija

Počnite od wireframea

Wireframe ili radni okvir je pojednostavljeni izgled aplikacije koji pokazuje ključne elemente korisničkog interfejsa za najbitnije ekrane s kojima se korisnici sreću tokom korišćenja aplikacije.

Okvir je početni koncept koji ćete sastaviti pre nego što počne stvarni rad na dizajnu. On bukvalno može da počne od osnovne skice na komadu papira ili salveti. Svrha ovog koraka je da se kroz njegovu izradu dobro razmisli o dizajnu korisničkog iskustva (UX) i dizajnu korisničkog interfejsa (UI) za svaki element.

Postoji mnogo popularnih alata koji su savršeni za kreiranje radnih okvira. Ako nemate omiljeni program, možete koristiti Balsamiq Mockups, Illustrator Figma ili Photoshop.

Wireframe pomaže da se unapredi proces razmišljanja, a takođe vam može pomoći da uštedite i vreme i novac. Mnogo je lakše promeniti elemente dok su još uvek u obliku skice, za razliku od unošenja promena nakon što ste svoj dizajn preselili u kôd.

Uvedite dodatne prikaze

Nered je verovatno najveća greška u dizajnu koja ometa korisničko iskustvo. Umesto mnoštva informacija uguranih u jedan prikaz ili ekran, olakšajte pregled i dodavanjem dodatnih prikaza. Oni, na primer, mogu doći u obliku dugmadi kroz interakciju kojom korisnik prelazi na drugi ekran. Ovaj postupak ne samo da uklanja nered sa vaših ekrana, već i izbegava zabunu kada se korisnici kreću kroz aplikaciju. Uzmite u obzir ovaj zahtev kada kreirate radni okvir.

Kada ste u nedoumici, uvek je u vašem najboljem interesu da na ekranu ostavite negativan prostor umesto dodavanja dodatnog teksta, vizuelnih prikaza ili dugmadi.

​​​​​​​Tim Edukacija
foto: ​​​​​​​Tim Edukacija

Naučite kako da kreirate iOS aplikaciju

Teži deo posla nastupa onog trenutka kada se wireframe i sve te sjajne ideje koje ste imali prihvate i kada pristupite realizaciji. Da biste mogli da sprovedete projekat razvoja aplikacije od početka do kraja, neophodno vam je znanje i iskustvo koje ne možete steći za nekoliko meseci na kursu. Umesto toga, uložite bar godinu dana u usavršavanje koje će vam doneti ne samo teorijsku osnovu, već i praktične savete kako da realizujete svoju ideju.

Upišite razvoj mobilnih aplikacija za iphone i vrlo brzo ćete doći do svog prvog wireframea.

Tim Edukacija

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track