PROGRAMIRANJE ZA RAZLIČITE PLATFORME: Evo kako se razlikuju tehnike programiranja u zavisnosti od platforme
Foto: Tim Edukacija

Ključne razlike u programiranju za različite platforme

PROGRAMIRANJE ZA RAZLIČITE PLATFORME: Evo kako se razlikuju tehnike programiranja u zavisnosti od platforme

Edukacija -

Kao rezultat digitalne revolucije, razvoj softvera je postao važno polje, sa širokim spektrom platformi dostupnih programerima za kreiranje aplikacija i programa. Među njima su najpopularnije Windows, macOS, iOS i Android.

Svaka od ovih platformi ima svoj skup jedinstvenih karakteristika i specifičnosti koje programeri moraju uzeti u obzir prilikom kreiranja softvera.

Bilo da ste programer koji želi da kreira softver za jednu od ovih platformi ili preduzeće koje želi da investira u razvoj softvera, u nastavku ćete pronaći važne razlike koje morate znati.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Programski jezici

Kada je reč o programskim jezicima, Windows i macOS prvenstveno koriste C# i C++.

C#, savremeni programski jezik koji je razvio Microsoft, široko se koristi za razvoj desktop i web aplikacija. Poznat je po svojoj jednostavnosti, čitljivosti i objektno orijentisanim karakteristikama.

C++ je, s druge strane, moćan jezik visokih performansi koji se dodatno koristi za razvoj aplikacija za igre. Poznat je po svojoj sposobnosti da rukuje složenim strukturama podataka i mogućnostima programiranja niskog nivoa.

Nasuprot jezicima primenjivim na Windows, iOS i Android koriste Swift i Javu.

Swift je programski jezik koji je razvio Apple i široko se koristi za razvoj iOS i macOS aplikacija. Poznat je po svojoj modernoj sintaksi, bezbednosnim karakteristikama i performansama.

Java je, s druge strane, popularan programski jezik koji je razvio Oracle i koristi se za razvoj Android aplikacija. Poznat je po svojoj nezavisnosti od platforme, bogatim bibliotekama i sposobnosti da rukuje složenim strukturama podataka.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Korisnički interfejs

Još jedna velika razlika između ovih platformi je dizajn korisničkog interfejsa (UI) i korisničkog iskustva (UX). Windows i macOS obično imaju tradicionalniji korisnički interfejs koji je zasnovan na prikazu radne površine, dok su iOS i Android dizajnirani za mobilne uređaje, pa se i aplikacije kreiraju tako da odgovaraju dodiru korisnika.

To znači da, kada kreiraju softver za iOS i Android, programeri moraju da uzmu u obzir specifične potrebe i ograničenja mobilnih uređaja.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Pristup aplikacijama

Još jedna važna razlika između ovih platformi je ekosistem prodavnice aplikacija. Windows i macOS imaju centralizovanu prodavnicu u kojoj korisnici mogu lako da preuzimaju i instaliraju softver, dok iOS i Android imaju decentralizovaniji ekosistem sa više dostupnih prodajnih mesta.

Svaka od tih prodavnica ima svoje specifične zahteve, pa je važno imati i to u vidu prilikom slanja finalnog proizvoda u distributivni centar.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Alati i tehnologije

Pored navedenih razloga, proces razvoja za svaku platformu je drugačiji u smislu alata i okvira. Programeri za Windows i macOS imaju pristup širokom spektru tehnologija koje su posebno kreirane za ove platforme, dok iOS i Android programeri moraju da koriste alate i okvire koje obezbeđuju Apple i Google.

To znači da programeri moraju da se upoznaju sa specifičnim funkcionalnostima svake platforme kako bi kreirali visokokvalitetan softver.

Ažuriranje softvera

Konačno, proces održavanja i ažuriranja je drugačiji za svaku platformu. Windows i macOS imaju centralizovan proces ažuriranja, dok iOS i Android imaju nešto decentralizovaniji proces. Zato programeri fokusirani na Windows i macOS mogu da lakše sprovode ažuriranja za svoj softver, dok eksperti za iOS i Android moraju da rade sa specifičnim smernicama i zahtevima platformi za prodaju aplikacija.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Naučite kako da postanete stručnjaci

Informacije u ovom tekstu služe kao smernica za određivanje vašeg karijernog puta u pitanju izbora platformi i jezika na kojima ćete raditi. Sledeći korak je obrazovanje. Kratki kursevi koji traju nekoliko meseci mogu pružiti osnovno razumevanje određene platforme ili tehnologije, ali nisu dovoljni za ovladavanje veštinama potrebnim za kreiranje visokokvalitetnog softvera. Zato uložite bar godinu dana u edukaciju i ovladajte svim veštinama koje će vam biti potrebne da biste kreirali softverska rešenja koja će funkcionisati na svim platormama.

Upišite sertifikovanu obuku za razvoj softvera i napravite korak ka poslu koji ste oduvek želeli.

Tim Edukacija

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track