Inovacije na koje treba obratiti pažnju u 2015.
Foto: Profimedia

Financial Times: Novogodišnje odluke

Inovacije na koje treba obratiti pažnju u 2015.

Financial Times -
Od sportskih automobila na bio-dizel do teksas odela, tost barova i pretplate na čarape, kompanije će se utrkivati da stvore fenomene koji će izdržati test vremena

Trendovi u ponudi hrane Restorani koji će napraviti bum na tržištuEntente cordiale (prijateljski sporazum)U poslednjih nekoliko godina London je predstavio Parizu jednostavna zadovoljstva poput „le fish et chips“, budući da je izvoz lokala koji nude prženu ribu s krompirićima naišao na neočekivano dobar prijem u francuskoj prestonici. Anglo-invazija se nastavlja u 2015. godini otvaranjem britanske „brasserieje“ u Prvom arondismanu, koja služi kobasice - o šoka - i britansko penušavo vino. Ali Francuzi uzvraćaju udarac. Tri istaknuta imena pariske gastronomske scene će ove godine otvoriti svoje restorane u Londonu: „Lez 110 d Tajvon“ (Les 110 de Taillevent), ogranak poznatog restorana „Tajvon“ (Taillevent) s fokusom na vinima, „Šabane“ (Le Chabanais), koji će otvoriti ljudi koji vode luksuzan „Šatobrijan“ (Chateaubriand), i ogranak hit burger restorana „Big Fernan“ (Big Fernand).Prikriveno razmetanjeTost kao kulinarska umetnost? Da, pripremite se da saznate više nego što ste mislili da je moguće o prepečenom hlebu. Ove godine bi tost trebalo da dobije svoj luksuzni kuvar, koji će objaviti „Fajdon“ (Phaidon), dok specijalizovani tost barovi koji nude različite vrste hleba i nadeva postaju česti u mondenskim kvartovima američkih gradova. Još jedna uspešna godina je i pred skromnim buritom: „Čipotle meksikan gril“ (Chipotle Mexican Grill) do septembra 2014. zabeležio je rast od 17 procenata u poređenju s prodajom u njegovim restoranima koji su statistički uporedivi i otvorio 132 nova lokala u istom periodu. Ovaj lanac bi trebalo da objavi svoje razvojne planove početkom februara.

London u Parizu preko krompirića i ribe
London u Parizu preko krompirića i ribe

Restorani na turnejiU 2015. godini za najbolje kuvare kao što su Rene Redžepi (René Redzepi) i Heston Blumentol (Heston Blumenthal) promena bi mogla da bude podjednako dobra kao i odmor, jer dok se njihovi restorani renoviraju, oni će svoje kulinarsko umeće predstaviti u dalekim zemljama. Redžepijev restoran „Noma“ će napustiti Kopenhagen i gostovati sedam nedelja u restoranu „Mandarin orijental“ (Mandarin Oriental) u Tokiju, dok će Blumentolova „Fet dak“ („Fat Duck“ - debela patka) odleteti iz Breja u Berkširu čak do hotela „Kraun tauers“ (Crown Towers) u Melburnu. Čak i kad biste mogli sebi da priuštite obed u „Nomi“ (od 40.200 jena za određeni meni), sada su ostale samo liste čekanja. Možda biste imali više sreće s fino preplanulim „Fet dakom“, koji ostaje u Australiji punih šest meseci.Luksuzni sastojciČistokrvna goveda rase tadžima (Tajima), koja se uzgajaju u prefekturi Hjogo, Japan, daju govedinu fino prošaranu masnim tkivom, bez premca u kvalitetu. Izvoz ove kobeanske govedine je pod strogom kontrolom japanske vlade. Restoran „Sušisamba“ (Sushisamba) u kuli „Heron“ u Londonu stavio ju je na meni po ceni od svega 1.000 funti po kilogramu, što mogu podeliti četiri osobe, novootvoreni restoran „Em“ (M) u Sitiju takođe nudi odrezak kobe po ceni od 150 funti. U međuvremenu, nema nagoveštaja da će se londonska zavisnost od jastoga smanjiti. Svake nedelje „Gudman restoran grup“(Goodman Restaurant Group) šalje avionom 13 tona iz Nove Škotske do Londona i transportuje kanadske zglavkare do svog skladišta na aerodromu „Hitrou“. Restorani u vlasništvu ove kompanije „Burger end lobster“, „Bist“, „Smek lobster deli“ („Burger&Lobster“, „Beast“, „Smack Lobster Deli“) iskrckali su pola miliona rakova prošle godine.Digestivni mozakZvuči kao nešto što biste mogli zakačiti posle žestokog Božića, ali „gat brejn“ opisuje mikroorganizme unutar vaših creva, sa zajednicom bakterija koje su toliko jedinstvene za svaku osobu koliko je i njihov mozak. Ove i druge zapanjujuće činjenice o tome kako hrana utiče na naše telo otkriva predstojeća izložba u Muzeju nauke u Londonu pod nazivom „Krejvings“ (Cravings), koja se otvara 12. februara. (Natalie Whittle)Startap kompanijePretplatite se na kafu, čarape, žilete...Crno zadovoljstvo„Pekt“ (Pact), startap kompanija sa sedištem u Londonu, nudi uslugu pretplate na kafu. Korisnici mogu birati tip zrna, prženja i mlevenja, i uskladiti ih s načinom pripreme koji najviše vole, sve kako bi se ugodilo svakom nepcu. Kompanija kupuje zrna kafe od proizvođača širom sveta, prži ih u svom skupom postrojenju u kvartu Bermondzi, zatim pakuje i šalje kesice potrošačima. Kompanija je takođe počela da upošljava kurire koji će biciklima razvoziti kafu i postarati se da je pretplatnici dobiju tokom istog dana. „Kraft kofi“ (Craft Coffee) nudi sličnu uslugu u SAD.

U šoljici kafe na hiljade radnih mesta
U šoljici kafe na hiljade radnih mesta

Fanki tekstilZapanjujuće veliki broj startap kompanija je počeo da nudi uslugu pretplate na čarape kako bi obezbedile česte porudžbine. Neke od tih kompanija su „Soksajeti“ (Soxiety), „Sok panda“ (Sock Panda), „Enkl Sveger“ (Ankle Swagger), internet sajt Thesocks.com, „Soulsoks“ (Soulsocks), „Bleksoks“ (Blacksocks), „Sok fensi“ (Sock Fancy), „Sokskrajb mi“ (Sockscribe Me), „Zorab“ (Zoraab), „Sok Debler“ (Sock Dabbler) i „Sok klab“ (Sock Club).Oni udovoljavaju različitim ukusima - fanki, funkcionalnom, premijum. Neki pokušavaju da uhvate korak s hipsterskim trendom koji nalaže da svaki komad garderobe bude moderan. Drugi imaju funkcionalniji pristup reklami - ističu da to što su čarape potrošna roba znači da ih treba nabavljati redovno.KondomiU proteklih nekoliko godina kompanije kao što su „Raber ov maut“(Rubber of the Mouth) i „ Ser Ričards kondom kampani“ (Sir Richard‘s Condom Company) uvele su uslugu dostave paketa kondoma svakog meseca. „Raber klab“, sa sloganom: „Nek vas uhvate sa spuštenim pantalonama“, kaže da šalje „diskretne“ pakete, a cena pretplate je od 1 do 10 dolara.Mini-kozmetika„Birčboks“ (Birchbox), startap kompanija sa sedištem u Njujorku, koja takođe snabdeva i ostale delove sveta, kao što je Ujedinjeno Kraljevstvo, daje svojim pretplatnicima kutiju punu kozmetike i proizvoda za ulepšavanje - male uzorke karmina, losiona za telo i maskara - za oko 10 dolara mesečno. Ukoliko se potrošačima dopadne neki od ovih proizvoda, oni mogu kupiti regularne proizvode na sajtu „Birčboksa“.Kompanija je proširila svoju delatnost i na druge oblasti, kao što je ukrašavanje doma. Neki od njenih rivala su „Ipsi“, sa sedištem u Kaliforniji, i nemački „Glosiboks“ (Glossybox).Šejv klab„Dolar šejv klab“ (Dollar Shave Club), američka startap kompanija, deo je talasa kompanija koje nude uslugu pretplate na žilete. Ideja je jednostavna: muškarcima trebaju žileti, a često im nestaju, pri tom tupi žileti mogu dovesti do posekotina na licu - zašto se onda ne biste postarali da ih vam isporučuju svakog meseca? „Dolar šejv klab“ je privukao milione korisnika u SAD, uglavnom zahvaljujući viralnoj video-kampanji. Druge kompanije, kao što su „Klous Šejv Sosajeti“ (Close Shave Society) i „Shave.com“, nude slične usluge u UK.(Murad Ahmed)Luksuzni spisak željaDžejms Bond će hteti ovo da posedujeOdeloTeksas platno možda ne deluje preterano luksuzno, ali će dobiti na prefinjenosti 2015. godine pomoću inovativnog tkanja i dodatka finih vlakana kao što su kašmir ili svila. Luksuzni brendovi trenutno istražuju potencijal teksas platna u industriji dizajnerskih odela. Među svetlim primerima ovog trenda nalaze se „Gučijevo“ odelo „mejfer“ (Mayfair) i „federal blu drejk“ (Federal Blue Drake), trodelno odelo za muškarce iz „perpl lejbel“ (Purple Label) kolekcije modne kuće „Ralf Loren“ (Ralph Lauren). Žensko odelo s pantalonama od laganog teksas platna dizajnerske kuće „Botega Veneta“ (Bottega Veneta) najtamnije mornarskoplave boje je „tres chic“.AutomobilSpajajući sportski izgled i brzinu s trendom brige o životnoj sredini i naprednom tehnologijom, „Trajdentov“ „ajsini“ (Trident Iceni) automobil je za kojim će se žudeti 2015. godine. Opremljeni motorima visokih performansi koji koriste bio-dizel, kabrioleti, kupei i karavani silaze s proizvodne trake u Norfolku i biće spremni za isporuku počevši od marta, po ceni od najmanje 96.000 funti.

 „Trajdentov“ „ajsini“, za kojim će se žudeti ove godine
„Trajdentov“ „ajsini“, za kojim će se žudeti ove godine

PutovanjeAndamanska ostrva, pored obale Mjanmara, prelepa su baš kao Maldivi ili istočna Indonezija. Samo je šacica luksuznih čarter-kompanija i raskošnih plovećih hotela do sada uvrstila ova ostrva u svoje programe, dok je „Džalakara“ (Jalakara) na ostrvu Hevlok (Havelock) prvi luksuzni butik hotel otvoren u regionu.Zlatni „Eplov“ satNeće svi hteti da odgovaraju na telefonske pozive javljanjem na ručni zglob i izgledaju kao moderna verzija Dika Trejsija, ali sat kompanije „Epl“ (Apple) biće tehnološki vrhunac 2015. godine. Štaviše, biće to prvi „Eplov“ proizvod dostupan u varijanti od 18-karatnog zlata. Povežite ovakav sat sa „ajfonom“ (iPhone) i on će vam prenositi mejlove, poruke i obaveštenja s društvenih medija od odabranih kontakata.Među mnogobrojnim funkcijama koje se odnose na zdravlje nalaze se brojač koraka, merač pulsa i kalorija, ali i alarm koji vas upozorava da predugo sedite. Cene još nisu potvrđene, ali će se, prema najnovijim informacijama, kretati od oko 300 do 3.000 funti za zlatnu verziju, dok je početak prodaje planiran za kraj februara.

Prsten moći„Šanelov“ (Chanel) „medaljon ultra“ (Médaillon Ultra), prsten s kružnim kamenom koji odlično prianja uz prst (a nekada je toliko veliki da prekriva i dva prsta) ovogodišnji je komad nakita koji simbolizuje moć. On kombinuje opčinjenost modnih krugova sedamdesetim godinama 20. veka i sklonost proizvođača ka motivima amajlija i talismana. „Šanel“ ima jedan od najupadljivijih primera ovog trenda - prsten „medaljon ultra“ (8.700 funti) od 18-karatnog belog zlata, dijamanata i crne keramike.(Gillian de Bono i Beatrice Hodgkin)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track