Najnovije vesti

Svoč - trenutak svođenja računa
Foto: Beta Ap

Brendovi

Svoč - trenutak svođenja računa

Financial Times
Akcije „proizvedenog u Švajcarskoj” skočile su za 10 odsto zahvaljujući poslovnim rezultatima u prvoj polovini godine koji su premašili očekivanja

Na poleđini „ajfona” jasno piše da je taj uređaj „dizajniran u Kaliforniji, a proizveden u Kini”.Međutim, to nije prihvatljivo za kompaniju „Svoč” (Swatch). Natpis „proizveden u Švajcarskoj” jeste ono što te satove čini naročito privlačnim - od „omege”, koja košta oko 4.500 evra, do „svoča” od 40 evra - tako da kompaniji nema druge no da ostane verna proizvodnji u jednoj od najskupljih zemalja na svetu.Švajcarska je postala još skuplja u januaru, kad je njena centralna banka odustala od ograničavanja rasta vrednosti franka.Cena akcija kompanije „Svoč” jedva je uspela da se oporavi za oko 10 odsto, nakon pada od 20 odsto koji je usledio posle te odluke.Tome su doprineli poslovni rezultati za prvu polovinu godine, objavljeni prošlog četvrtka, koji su premašili očekivanja. Imajući u vidu da je odnos trenutne cene akcije te kompanije i prognozirane zarade po akciji u 2016. godini -16 , to je prilično dobro u poređenju s prethodno zabeleženim vrednostima i u poređenju s konkurentima - za „Rišmon” (Richemont), na primer, iznosi 19.Valutna kretanja skresala su prihod od prodaje za oko 56 miliona švajcarskih franaka i smanjila prinos na prodaju na 18 odsto, ali je bar prodaja porasla, čak i gledano u francima.Situacija u Kini dodatno odmaže jer se gotovo trećina ukupne prodaje ostvaruje u toj zemlji. Nastojanje Kine da stane na put tradiciji kupovine skupih poklona već se odrazilo na luksuzni asortiman ove kompanije. Nedavno previranje na kineskim finansijskim tržištima moglo bi čak da smanji i apetit potrošača za satovima s pristupačnim cenama ili finansijsku sposobnost Kineza, koji koriste razlike u cenama luksuzne robe na svojim putovanjima po Evropi.„Svoč” reaguje razumno. Iako je ta kompanija posvećena uvećanju svog tržišnog udela, ona je ipak uspela da podigne cene u Evropi i održi ih na nepromenjenom nivou u Kini.Ona uvodi nove proizvode, širi svoju maloprodajnu mrežu, a zvučala je i veoma optimistično u vezi s drugim kvartalom. Uprkos planovima za širenje poslovanja, zalihe su tek skromno porasle u prvoj polovini, što je znak da ta kompanija nema problema da proda svoju robu.Investitori se mnogo uzdaju u porodicu Hajek (Hayek), koja drži ključne pozicije u kompaniji i ostvaruje kontrolu putem dvoslojne strukture akcija. Trenutno dostupni podaci nisu potpuni. Međutim, budući da su odoleli jednoj oluji na domaćem terenu, čini se da će znati da se izbore sa još jednom u inostranstvu.FT

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...