„Čajna risorsiz bir“ ključ preuzimanja teškog  71 milijardu funti
Foto: Profimedia

Industrija

„Čajna risorsiz bir“ ključ preuzimanja teškog 71 milijardu funti

Financial Times -
Prodaja kineske pivare omogućava „AB Inbev“ da se približi ugovoru o kupovini „SABMilera“

Belgijski „AB Inbev“ (AB InBev) korak je bliže preuzimanju kompanije „SABMiler“ (SABMiller) vrednom 71 milijardu funti nakon što je „Čajna risorsiz bir“ (China Resources Beer - CRB) pristao da otkupi udeo ove grupacije, koja se kotira na londonskoj berzi u njihovom zajedničkom preduzeću za proizvodnju piva.„Čajna risorsiz bir“ time će steći udeo „SABMilera“ od 49 odsto u „Čajna risorsiz snou brueriz“ (China Resources Snow Breweries) - pivari koja proizvodi najprodavanije pivo na svetu - za iznos od 1,6 milijardi američkih dolara, čime će nakon 22 godine prestati da postoji zajednička kompanija koja je pravila velike bačve, ali mali profit.Investitori su pozdravili ovaj potez jer su akcije „Čajna risorsiz bira“ zabeležile skok od čak 35 odsto, nakon čega se cena ustalila na 18 odsto, odnosno 15,10 hongkonških dolara.Ova transakcija je prekretnica za „AB Inbev“, s obzirom na to da ova kompanija u poslednje vreme smanjuje imovinu kako bi dobila odobrenje regulatornih tela širom sveta za sklapanje najvećeg posla u sektoru proizvodnje piva u istoriji, koji analitičari nazivaju „mega pivo“ (MegaBrew).„Ova objava predstavlja naredni korak u kontinuiranim naporima ‘AB Inbeva’ da proaktivno rešava regulatorna pitanja tokom preporučene kupovine ‘SABMilera’“, kažu iz „AB Inbeva“.Vrednost ovog ugovora je znatno niža nego što su analitičari očekivali.„Ovo preuzimanje podrazumeva ukupnu vrednost ‘CR snoua’ od 25,4 milijarde hongkonških dolara, što je popust od 58 odsto u odnosu na procenjenu vrednost, određenu tržišnom kapitalizacijom matične kompanije ‘CR bir’“, piše Džesi Guo (Jessie Guo), analitičar kapitala u investicionoj banci Džefriz (Jefferies) u Hongkongu.„Ovo ukazuje na to da se po ovom ugovoru vrednost ‘CR snou’ procenjuje na osnovu PE koeficijenta iz 2014, koji je tada bio 18“, napisala je, dodajući: „Pošto je vrednost ovog preuzimanja određena sa velikim popustom, ono bi trebalo da donese znatnu zaradu CRB.“Džeremi Jio (Jeremy Yeo), analitičar japanske investicione banke Mizuho sikjuritiz Ejža (Mizuho Securities Asia), kaže da je „CR snou“ iskoristio to što „AB Inbev“ želi da brzo ugovori posao jer mu je potrebno da krene dalje s regulatornim odobrenjima. „Samo jednoj od ovih kompanija se žurilo“, dodao je.Otkako je belgijski proizvođač piva uputio formalnu ponudu za kupovinu „SABMilera“ u novembru prošle godine, kompanija je pristala da proda nekoliko velikih brendova, te je „miler korz“ (MillerCoors) prodala „Molson korzu“ (MolsonCoors) a italijanski „peroni“ japanskom „Asahiju“ (Asahi). Pivo „snou“ već je najveći pivski brend u Kini sa 21 odsto udela na tržištu, prema podacima istraživanja koje je vršila kompanija „Juromonitor“ (Euromonitor). Međutim, „snou“ se nalazi u nižem segmentu tržišta, u kome su marže male i gde na prodaju utiču usporavanje privredne aktivnosti kontinentalnog dela zemlje i promena ukusa potrošača.Proizvodnja piva u Kini u prvih devet meseci 2015 opala je za šest odsto u odnosu na prošlu godinu, tvrde lokalni analitičari. Stručnjaci kažu da je tržište piva masovne proizvodnje poput brenda „snou“ skoro zasićeno, što otežava rast u ovom sektoru.James Fontanella - Khan - New YorkPatti Waldmeir - Shanghai

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track