Rekordan rast onlajn prodaje u Kini - uzrok milenijalci
Foto: Shutterstock

Potrošačka groznica

Rekordan rast onlajn prodaje u Kini - uzrok milenijalci

Financial Times -

Čak 415 miliona Kineza rođenih u poslednje dve decenije svakodnevno koristi svoje smartfone za šoping

Prodaja robe široke potrošnje putem interneta u Kini raste sedam puta brže nego u SAD jer nekih 415 miliona milenijalaca koriste telefone za kupovinu svakodnevnih proizvoda, pokazalo je jedno istraživanje.U periodu od pet godina, do 2015, onlajn prodaja robe široke potrošnje u Kini rasla je u proseku 78,4 odsto, što je daleko više od stope rasta u SAD od 10,7 i porasta od 7,9 odsto u Britaniji, pokazuje izveštaj konsultantske kuće „OC end C stretedži konsaltants“ (OC&C Strategy Consultants). Naime, ova prodaja u Kini je 2015. godine dostigla 25,3 milijarde dolara, što je više od prodaje ostvarene u SAD i Britaniji zajedno.Ova brojka ilustruje sve veći uticaj milenijalaca, rođenih u poslednje dve decenije prošlog veka, na potrošačke trendove u drugoj najvećoj privredi sveta.„Oni žive veoma brzo i u proseku rade 8,3 sata više u toku nedelje u odnosu na (bogatije) zemlje članice Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj“, navodi se u izveštaju.„S obzirom na to, potreba potrošača da bez mnogo truda na bilo kom mestu i u bilo koje vreme obave kupovinu svakodnevnih proizvoda podstakla je ovaj trend.“Izvesno je da će milenijalci dominirati u potrošačkom životu Kine u toku naredne decenije jer će njihovi prosečni godišnji prihodi porasti sa 5.900 dolara 2014. na 13.000 dolara u 2024, pokazuju podaci investicione banke Goldman Saks (Goldman Sachs). Očekuje se da će 2024. ukupan godišnji prihod ove kohorte, koja broji 415 miliona, iznositi 5,4 biliona dolara - što je duplo više od trenutnog bruto domaćeg proizvoda Britanije.Sklonost milenijalaca da novac troše na sopstveno uživanje vidi se i po prošlogodišnjem rastu prodaje bioskopskih ulaznica, putovanja u inostranstvo, hrane za kućne ljubimce, prečistača za vodu, probiotičkih jogurta i uvoznih vina. Takvi proizvodi, koji su starijim generacijama uglavnom bili nedostupni, pružaju trenutke predaha milionima mladih ljudi koji se bore sa predugim radnim vremenom, svakodnevnom gužvom u saobraćaju i izuzetno visokim nivoom zagađenosti.Iako predstavlja dobar indikator glavnih potrošačkih trendova u Kini, prodaja robe široke potrošnje putem interneta čini jedva pet odsto ukupne elektronske maloprodaje ostvarene u ovoj zemlji prošle godine, pokazuje istraživanje OC end C. Prognoze kažu da će elektronsko maloprodajno tržište ove godine dostići vrednost od 911 milijardi američkih dolara, a do 2018. bi moglo da stigne i do 1.570 milijardi, tvrdi istraživačka grupacija „Čajna internet voč“ (China Internet Watch).Promena navika potrošača nije jedino što podstiče taj rast. Velike kompanije koje se bave elektronskom trgovinom, među kojima su „Alibaba“ i „Džej di dot kom“ (JD.com), ulažu mnogo novca u izgradnju logističkih sistema koji omogućavaju bržu isporuku. „Džej di dot kom“ ima sedam megamagacina, 234 velika magacina i 6.756 magacina za dostavu pošiljki u Kini, što je ovoj kompaniji pomoglo da vreme isporuke robe potrošačima u 18 gradova širom zemlje smanji na samo dva sata, navodi OC end C.Procvat onlajn prodaje robe široke potrošnje imao je pozitivan uticaj i na neke strane kompanije. Kada je američki trgovinski lanac „Kostko“ (Costco) 2014. godine odlučio da pokrene prodaju hrane putem sajta Ti mol (Tmall), koji je u vlasništvu „Alibabe“, činjenica da je samo na „dan samaca“ isporučena roba u vrednosti od tri i po miliona dolara izazvala je „šok i iznenađenje“, kažu izvori iz kompanije. „Dan samaca“ je dan kada kompanija „Alibaba“ nudi posebne popuste na kupovinu preko interneta i pandan je „sajber-ponedeljku“ i „crnom petku“ u SAD. Obeležava se svake godine 11. novembra.JAMES KYNGE

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track