ŠOLAKMANIJA KRENULA: Hrvati, spremite se za Šolaka i njegovu prljavu igru
Napada čim mu je biznis ugrožen Dragan Šolak, Foto: Screenshot

udar

ŠOLAKMANIJA KRENULA: Hrvati, spremite se za Šolaka i njegovu prljavu igru

Politika -

Vlasnik Junajted grupe, nakon kraha u Srbiji i Sloveniji, koristi hrvatske medije za udar na Srbiju. Sve radi po razrađenom sistemu: jedni objave neutemeljene tekstove pune spinova, a onda ih njegovi mediji u Srbiji ekspresno prenesu

Osnivač i suvlasnik Junajted grupe Dragan Šolak, kada god su mu ugroženi biznis i profit, primenjuje svoj oprobani modus operandi - poseže za prljavom igrom plasiranja netačnih informacija, spinova, ucena i neutemeljenih teza kako bi u svoje blato uvaljao konkurenciju i političke protivnike. Osim svoje medijske mašinerije u Srbiji, Šolak sve češće u svoju nečasnu rabotu uključuje i hrvatske medije, u kojima očigledno ima veliki uticaj, a sve zato što su mu poslovi i tamo ozbiljno uzdrmani, pa mu se smeši ista sudbina kao u Srbiji i Sloveniji.

Poslednji tekstovi objavljeni u Nacionalu i Jutarnjem listu, u kojem se napada ugovor Telekoma Srbije za prava prenosa utakmica Premijer lige, pokazuju da gazda Junajted grupe ima produženu ruku i u ovim redakcijama i da njom piše redove o navodnoj šteti koju proizvode poslovni potezi srpske kompanije. Meta je Telekom. Meta je i Srbija. Ali meta je i predsednik Srbije Aleksandar Vučić. Na to nedvosmisleno upućuje i naslov u Nacionalu: „Da uništi političke protivnike, Vučić uštedu od penzija troši na engleski nogomet“. Jutarnji je imao nešto drugačiju, ali jednako bizarnu tezu u naslovu: „Sprema se udar na džepove Hrvata, a sve zbog Vučićevog obračuna s najglasnijim kritičarem“.

Aleksandar Vučić
foto: screenshot

Po razrađenoj matrici

Da bi potkrepili naručene teze u svojim tekstovima, hrvatski mediji za svoje neverovatne konstrukcije koriste sagovornike poput Marka Milosavljevića, profesora na ljubljanskom Fakultetu društvenih znanosti. U pitanju je osoba koja je, kako saznajemo iz pouzdanih izvora iz Junajted grupe, na platnom spisku Šolakove firme. Otud ne čude njegove tvrdnje, bazirane na pukim pretpostavkama i neutemeljenim proračunima, kako kupovina Premijer lige od strane Telekoma Srbije nema nikakvu ekonomsku računicu.

Osim toga, Jutarnji list je pokazao veliki neprofesionalizam i u pogledu citiranja sagovornika, pa je u nastojanju da dodatno spinuje čitavu priču iskoristio nedavnu izjavu direktora Šolakovog Sport kluba Nemanje Simeunovića i pretvorio je u izjavu anonimnog izvora, i to zato što je Premijer liga prethodno zamerila puštanje u javnost takvih izjava.

Pomenuti mediji iz susedstva upakovali su svoje priče tako da ispada da će poslovni neuspeh Šolaka u trci za engleski fudbal ugroziti ne samo ljubitelje popularne igre u Srbiji već će zbog toga patiti i Hrvati. Nastave li da, po diktatu Šolaka, sipaju netačne i paušalne prognoze, sledeći tekst bi mogao da bude o tome da će ova promena vlasnika prava prenosa uticati na igru Salaha, De Brujnea, Kejna i ostalih zvezda Premijer lige.

Šolakove metode su toliko prepoznatljive da se pouzdano može predvideti i u kojem vremenskom roku će se njegova medijska mašinerija u Srbiji, oličena u N1, Novoj S i Danasu, pokrenuti i preneti na svim svojim platformama ove naručene tekstove hrvatskih medija. I ovoga puta je to bilo ekspresno i sa unapred smišljenom opremom: „Nacional: Vučić uštedu od penzija troši na engleski fudbal“, ili u slučaju Jutarnjeg: „Moguć udar na džepove zbog obračuna Vučića s najglasnijim kritičarem“.

Inače, vrlo je zanimljivo je da se ni Jutarnji ni Nacional u svojim opširnim i paušalnim analizama nisu nijednog trenutka upitali koliko je Šolak zaista ponudio za nastavak saradnje s Premijer ligom, upadljivo ne postavljajući pitanje o tome, dok s druge strane sve vreme insistiraju na novcu koji je dao Telekom Srbija. Isto ovo zagrebačko glasilo stavilo se i u septembru prošle godine otvoreno na stranu Šolaka i njegove imperije kada je tajkun iz Srbije na sve načine, i dozvoljene i nedozvoljene, pokušavao da zaustavi uspon Telekoma. Jutarnji je tada naširoko preneo više puta ponovljene i neosnovane optužbe političkog krila Šolakovog interesno-poslovnog lobija na račun Telekoma i predsednika države.

Aleksandar Vučić
foto: screenshot

Spinovi i laži

Ipak, slučaj s pomenutom Premijer ligom izgleda da je najviše zaboleo Šolaka, jer od objavljivanja vesti o novom nosiocu prava prenosa ne prestaje paljba na Telekom Srbija, uz obilato korišćenje spinova, nepotpunih, pa čak i lažnih informacija. Kako je Kurir već pisao, mediji Junajted grupe uporno su poturali tezu da je Telekom čak 10 puta preplatio prava prenosa najatraktivnije fudbalske lige, sve vreme dovodeći javnost u zabludu da Telekom rasipa novac poreskih obveznika i da je sve učinjeno bez ikakve finansijske računice. Istovremeno, Šolakovi mediji nijednog trenutka nisu otkrili kolika je bila stvarna ponuda ove kompanije i njihovih partnera u ovom poslu u trci sa Telekomom, a kako Kurir saznaje, za to su imali i dobar razlog.

Naime, prema informacijama našeg izvora iz Junajted grupe, ova kompanija je izgubila u nadmetanju za prenose Premijer lige za oko 30 miliona evra, što znači da su Junajted grupa i njeni partneri za šest godina emitovanja ovih utakmica ponudili između 560 i 580 miliona evra, odnosno samo pet do šest odsto manje nego što je, kako je prenela agencija Beta, dao Telekom Srbija.

Kurir.rs/ Redakcija Kurira Foto: screenshot

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track