Dužnici u Nišu neće struju da plate ni na rate
Foto: Rts

Reprogram duga za struju

Dužnici u Nišu neće struju da plate ni na rate

Srbija -
U Nišu na kraju 2012. godine bilo oko 200 hiljada potrošača koji neredovno plaćaju struju, a potraživanja distribucije prema pravnim i fizičkim licima iznose 27 milijardi dinara

NIŠ - EPS od 1. marta otpisuje kamate na dugove za struju građanima i privredi. Pravo na otpis kamate samo iz 2012. godine imaće potrošači koji su platili struju za prva dva meseca ove godine i koji redovno plaćaju utvrđene rate i račun za tekuću potrošnju. U slučaju da se ne plate dve rate Sporazum se raskida, kamata se ponovo obračunava i sledi isključenje struje.

Da li zbog neobaveštenosti, tek u Kraljevu nema gužve za reprogram duga za struju, dok su u Nišu dužnici nezainteresovani.

U Nišu je na kraju 2012. godine bilo oko 200 hiljada potrošača koji neredovno plaćaju struju, a potraživanja distribucije prema pravnim i fizičkim licima iznose 27 milijardi dinara.

Iako Niš godinama važi za grad sa najviše neplatiša, za otpis kamate interesovanje još uvek nije veliko. Sporazum za sada neće potpisati ni Zoran Stojanović koji je struju prestao da plaća 2006. godine kada je ostao bez posla. On kaže da mu firma duguje oko milion dinara, a njegov dug za struju je 500.000 dinara.

Ipak, za Nišlije koji redovno plaćaju struju ponuda EPS -a je loša poruka, dok neki smatraju da problem konačno treba rešiti.

"Pokušavaju da potpisivanjem ovog sporazuma potrošači priznaju dug koji je po Zakonu o obligacionim odnosima zastareo", kaže Perica Stojčev iz Centra za zaštitu potrošača.

Dužnici u Nišu, uglavnom imaju višegodišnje neplaćene račune, što će biti problem, smatraju u ED "Jugoistok".

"Za Niš je sporna činjenica da se otpisuju kamate samo za 2012. godinu upravo zbog toga što pre nego što je doneta odluka Vlade verovatno proistekla iz predloga EPS-a, a trebalo je imati u vidu socijalnu strukturu stanovnika koji žive u Nišu", kaže direktor "Jugoistoka" Igor Novaković.

U ovom preduzeću, koje pokriva šest distribucija, ipak, kažu da su zahvaljujući marketinškoj kampanji u poslednja tri meseca povećali naplatu i smanjili gubitke za više od tri miliona evra.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track