DUHOVITE ERE: Užičani rakiju piju u Biblioteci!
Foto: Printscreen Tanjug

Dovitljivi

DUHOVITE ERE: Užičani rakiju piju u Biblioteci!

Srbija -
Pečenje jedu u „Sigurnoj kući“, a autobus čekaju „kod Lepe Brene“

UŽICE - Neobična imena firmi, ugostiteljskih i zanatskih radnji, pa čak i stambenih zgrada, sve se češće sreću. U Užicu se tako rakija sve češće pije u „Biblioteci“, pečenje jede u „Sigurnoj kući“, a autobus čeka „kod Lepe Brene“. Stručnjaci kažu da je naziv firme od velike važnosti za njeno poslovanje.Bilo da je reklame radi ili lakšeg prepoznavanja, tek neobična imena firmi, ugostiteljskih i zanatskih radnji, pa čak i stambenih zgrada, sve se češće sreću. Mnoga se i ponavljaju, pa se tako širom Srbije rakija sve više pije u „Biblioteci", pečenje jede u „Sigurnoj kući", a autobus čeka „kod Lepe Brene".Užičanima je svojstven humor. „Šarulja", „Tele", „Sevap siti", „Bangladeš", samo su neka od imena zgrada u tom gradu. Hotel u centru zovu „Sivonja".„Zašto 'Sivonja' ne znam", „Zbog sivila verovatno, siv je i van i iznutra", „Siv da sivlji ne može biti", kažu pojedini Užičani.„Lepa Brena" je omiljen naziv višespratnica u Srbiji. „Ja od kako znam za sebe on se zove 'Lepa Brena' i svi čekamo autobus 'kod Lepe Brene'", kaže jedna građanka.Pored zgrada, mnoge zanatske i ugostiteljske radnje širom zemlje nose duhovita imena. Auto električar - „Mi četiri". Pečenjara - „Veselo prase" ili „Sigurna kuća". „Prva pomoć" preko puta hitne, a „Biblioteke" na svakom ćošku.„Ideja oko imena i knjiga potiče od naših gostiju, da bi se do kraja opravdali kod svojih žena i kući doneli su kao što vidite policu i knjige i sve je to njihovih ruku delo, tako iz nekog druženja zezanja postao je jedan brend ovako u narodu", kaže vlasnik Stavro Rasković.U vremenu kada se reklamama više ne veruje, dovitljivost postaje ključna.Kulturolog Dejana Prnjat kaže da takva imena izazivaju simpatiju, pozitivnu emociju, i istovremeno vas razlikuju od konkurencije.„Lako se upamte, zapamte, zanimljive su vam, i onda zapravo dobije se reklama od usta do usta", kaže Prnjatova.Objekti nazive često dobijaju po vlasnicima, citatima iz knjiga, ili sticajem raznih okolnosti pred otvaranje. Da kum ne pusti previše mašti na volju, brine se Zavod za intelektualnu svojinu Republike Srbije.

http://www.youtube.com/watch?v=sVMPtwS0ZLI

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track