Slušaj vest

LOZNICA – Običnom čoveku nije uvek lako da reši probleme i uglavnom je potrebno šetanje od šaltera do šaltera, da ganja onaj ‘’jedan papir’’, pogubi gomilu nerava i vremena. Lozničani su dolaskom nove gradonačelnice Dragane Lukić dobili svojevrsnu prečicu koju je uvela samo nekoliko dana po stupanju na dužnost. Od 15. novembra svakoga petka mogu u direktnom susretu sa njom, njenim najbližim saradnicima, direktorima javnih preduzeća, ili načelnicima odeljenja, potražiti rešenje za probleme iz svih sfera života.

Više od 200 građana do danas je petkom dolazilo u gradsku upravu po savet, ili pomoć. Razgovaralo se od 12 do 16 časova, odnedavno susreti počinju sat pre, a najčešće traju i po dva duže od predviđenog vremena. Broj je ograničen na najviše 20 razgovora, u dvadesetak minuta, s tim da je, u zavisnosti od složenosti teme, to nekad i duže. Lukićeva kaže da je važan kvalitet, a ne kvantitet i da je ovaj vid komunikacije dao rezultata.

LOZNICA - Razgovori sa gradjanima Foto Gradska uprava.jpg
Foto: Gradska uprava, T. Ilić

- Cilj je da ljudima rešimo probleme koji su u domenu gradske uprave, a da za ono što nije dobiju informaciju gde i kome da se obrate, ili se mi obraćamo nadležnima na republičkom nivou. Kako bismo bili efikasniji kada se građani jave i kažu zašto dolaze grupišemo ih po vrsti problema da razgovaraju sa onima koji rade u tim oblastima. Interesovanja i te kako ima, imamo zakazane razgovore za naredna tri, četiri petka. Sve manje ljudi drugim danima dolazi u kabinet, ali su i pored razgovora petkom sa građanima susreti svakodnevni, ako ne u gradskoj upravi onda svakako na terenu – kaže gradonačelnica.

LOZNICA - Dragana Lukić Foto T.Ilić.JPG
Foto: Gradska uprava, T. Ilić

Lozničani dolaze uglavnom zbog zahteva za asfaltiranje puteva i ulica, izradu staza, trotoara, problema sa vodom, strujom, uličnom rasvetom, stambenih, zdravstvenih, socijalnih problema, zaposlenja, prava na određene naknade, upisa dece u obdanište, novčane pomoći i slično. Lukićeva objašnjava da je ideja neposredna komunikacija sa građanima i brže nalaženje najboljih rešenja.

- Želimo da se, ukoliko je moguće, stvari rešavaju brzo, da građani ne čekaju, zakazuju sastanke, već dobiju potrebne informacije kako bismo im što pre efikasno pomogli. Ovi susreti su važni i da vidimo realno stanje na terenu, šta su stvarne potrebe ljudi i da za narednu godinu planiramo aktivnosti u skladu sa tim – kaže prva žena na čelu grada u istoriji Loznice.

LOZNICA -Gradska uprava Foto T.Ilić.jpg
Foto: T. Ilić, Gradska uprava

Inače, prema podacima gradske uprave, sa 177 građana je razgovarano u prva dva meseca. Na svoja obraćanja je odgovore dobilo njih sto, delimično je rešeno 30 pitanja, radi se na rešavanju 36 obraćanja, a jedanaest osoba je upućeno na NSZ.

Zahvaljujući susretima petkom u Banji Koviljači je rešen spor koji je trajao četiri decenije, pet mesnih zajednica dobiće proširenje vodovodne mreže uz podršku Ministarstva za javna ulaganja, a u gornjem Jadru radiće se na istražnim bušotinama da u tim seoskim sredinama meštani imaju tehničku vodu. Lukićeva očekuje u narednom periodu da će biti sve više onih koji dolaze sa predlozima, idejama i inicijativama čega je do sada bilo sporadično. Uglavnom, Lozničani imaju dan kada mogu da se sretnu sa čelnicima grada i zajednički rešavaju probleme.