PODRINJE, MESTO NEOTKRIVENE LEPOTE: Na 46. Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu (FOTO)
LOZNICA – Loznica, ali i susedni Mali Zvornik, Krupanj i Ljubovija na malom prostoru nude raznovrsnu turističku ponudu, kao retko gde tako isprepletanu istoriju, kulturu, lekovite banje i sve vidove turizma koji čekaju da budu otkriveni u punom sjaju. Deo bogate ponude mogli su videti posetioci 46. Međunarodnog sajma turizma u Beogradu koji se juče završio, a među brojnim izlagačima su i turističke organizacije ova četiri mesta koje predstavljaju turističke potencijale Podrinja, Rađevine i Azbukovice.
Na zajedničkom štandu, u hali 4 Beogradskog sajma, predstavili su se Loznica, Mali Zvornik i Krupanj, u blizini je i Specijalna bolnica za rehabilitaciju ‘’Banja Koviljača’’ dok je Ljubovija ove godine sa Regijom zapadne Srbije. Slogan sajma ‘‘Jedna karta, bezbroj svetova’‘, odlično odgovara onome što se može naći u Podrinju. Lozničani su ponovo u znaku Vuka, azbuke, ‘’Lila-Lo’’ festivala koji je postao svojevrsni brend zasnovan na običaju lilanja. Prema rečima direktorke Turističke organizacije grada Loznice (TOGL) Snežane Perić oni prate moderne tehnologije pa uz pomoć jednog kjuar koda posetioci mogu preuzeti novi planinski vodič Loznice koji su promovisali prvog dana sajma kao lepo iznenađenje za ljubitelje prirode.
- Već nekoliko godina kao deo našeg promotivnog materijala na srpskom i engleskom jeziku imamo kalendar svih manifestacija koji se tokom godine održavaju na teritoriji Loznice. Imamo i loznički turistički vodič na sedam jezika. Predstavljamo naše mažoretkinje koje promovišu Loznicu i gde god se pojave izazivaju pažnju kao i obnovljeni hotel ‘’Podrinje’’ u Banji Koviljači. Svi zajedno radimo na promociji Loznice jer zaista imamo čime da se ponosimo – rekla je ona.
Lozničani imaju i svoju Japanku Minami Hošino, koja je trenutno deo TOGL-a, pa je štand posetio i veliki broj njenih sunarodnika. Na štandu Specijalne bolnice ‘’Banja Koviljača’’ je, prema rečima njenog direktora dr Aleksandra Jokića, interesovanje kakvo nije bilo u poslednjih deset godina, samo su ih na dan otvaranja posetila tri ministra i toliko ljudi da su ostali do skoro osam sati uveče, a i narednih se tako nastavilo, potpisivanjem ugovora i najava novih poslova. Pod sloganom ‘’Udahni čistu prirodu’’ nastupio je Krupanj, godinama poznat po sportsko-rekreativnom turizmu pa u prestonicu Rađevine dolaze mnoge sportske ekipe, a na raspolaganju su im tereni sa veštačkom i prirodnom travom. Žele da privuku turiste i netaknutom prirodom, čistim vazduhom i zdravom hranom. Posetioce Rađevine čekaju mnogobrojne pešačke i turističke staze, vožnja električnih bicikala, a ko dođe treba da poseti i atraktivan spomenik prirode, Kovačevića pećinu. Mali Zvornik je sajam iskoristio da najavi brojne manifestacije za predstojeće leto, čuvenu ‘‘Somovijadu’‘, regatu na Zvorničkom jezeru, predstavi arheološko nalazište na Orlovinama, a tu je i kulturno-istorijski kompleks ‘’Kamena devojka’’, odnosno podzemni grad Karađorđevića. Samo prošle godine hodnicima grada pod stenama prošlo je oko pet hiljada posetilaca. Ljubovija ovoga puta nije sa komšijama, a na sajmu predstavlja kompletnu ponudu turističkih potencijala Azbukovice. Posetioce su upoznali sa Gastro-festival koji će biti upotpunjen gostovanjem Svibor vitezova, a prvi put će ove godine biti održana dvoetapna trka gde učesnici pešače od Valjeva do Povlena, a zatim trče od Debelog brda do Ljubovije, gde je cilj. Drinska regata je najpoznatija ljubovijska manifestacija i posetioci su mogli da se raspitaju kako da se priključe najdužem spustu rekom u Evropi, koji će ponovo imati bogat program.
Sve u svemu, Podrinje je riznica prirodnih lepota, neobičnih mesta i svih vidova turizma pa bi onima koji zaista žele da uživaju trebalo da bude obavezna stanica njihovih turističkih putovanja.