DIZELAŠI I BENZINCI ĆE POTRAJATI JOŠ NAJMANJE 70 GODINA! U ovoj firmi kažu da je brz prelazak samo na električne aute nepoželjan
Foto: Shutterstock

iskreni

DIZELAŠI I BENZINCI ĆE POTRAJATI JOŠ NAJMANJE 70 GODINA! U ovoj firmi kažu da je brz prelazak samo na električne aute nepoželjan

Auto -

Evropa je rekla da ne želi nove automobile na fosilna goriva od 2035. godine, ali ako mislite da motori sa unutrašnjim sagorevanjem nestaju, daleko ste od istine.

Postoje i drugi delovi sveta, kao i nova goriva, koja bi mogla da promene celu paradigmu.

reno megan, reno
foto: Reno

Ukratko, ovo je rekao za francuski list La Tribjun Žan Dominik Senard, predsednik upravnog odbora grupe Renault.

Postoji jedan izuzetak u odluci EU, a to su motori sa unutrašnjim sagorevanjem koji rade na sintetička goriva. Oni se takođe uvode kao legitimna opcija.

Ovaj izuzetak je napravljen na insistiranje Nemačke i Senard je srećan zbog toga.

"Nemojte me pogrešno shvatiti, Renault je spreman da kaže zbogom motoru sa unutrašnjim sagorevanjem. Renault će biti električan 2030. godine, ali takođe moramo da nastavimo da razvijamo i proizvodimo automobile sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Jer, hteli mi to ili ne, motor na ovu vrstu goriva ostaće u svetu najmanje još sedamdeset godina."

Predsednik borda direktora Renault grupe objašnjava da se zato značajna sredstva ulažu u razvoj alternativnih goriva.

reno megan, reno
foto: Reno

"Dobro znamo da se u toj oblasti napreduje. Međutim, postavlja se pitanje po kojoj ceni? Bilo bi lepo kada bismo snizili cenu alternativnih goriva na 1 evro ili 1,50 evra po litru. Nezavisni stručnjaci kažu da je to moguće. Ide brže nego što mislite: možda ćemo biti tamo za četiri, pet, šest godina."

Senard ističe da je brz prelazak na isključivo električne automobile nepoželjan.

"Ako imamo i najmanju sumnju da li imamo dovoljno energije za električne automobile, oko sirovina ili geopolitičkih kriza, ne možemo sebi dozvoliti da se kladimo na jednog konja. Izazovi koji vode ka prelasku na 100% električnu vožnju su brojni i opsežni."

Senard je posebno zabrinut što mnoge sirovine potrebne za električne automobile dolaze iz Kine.

Reno 5
foto: Renault

"Ovi plemeniti metali i minerali su ključni za razvoj električnih automobila i mislim da nismo predvideli fundamentalnu geopolitičku krizu. U stvari, mislim da će ratovi budućnosti biti ratovi resursa."

(Kurir.rs/b92)

Bonus video:

00:05

Pčele nagrnule na automobil u Mirijevu

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track