ISPOVEST ČOVEKA KOJI JE RADIO MUZIKU ZA GRLOM U JAGODE, NACIONALNU KLASU, MARATONCE: Radio sam 21 dan bez prospavane noći, kada sam se jedno jutro probudio NISAM NIŠTA ČUO...
Foto: Dragana Udovičić

zoran simjanović otovorio dušu

ISPOVEST ČOVEKA KOJI JE RADIO MUZIKU ZA GRLOM U JAGODE, NACIONALNU KLASU, MARATONCE: Radio sam 21 dan bez prospavane noći, kada sam se jedno jutro probudio NISAM NIŠTA ČUO...

Pop kultura -

Muzika iz filmova i serija kao što su "Grlom u jagode", "Specijalno vaspitanje", "Nacionalna klasa", "Balkan ekspres" je poznata koliko i replike iz ovih ostvarenja.

Sve one, ali i ne samo one, su plod rada jednog od naših najboljih kompozitora Zorana Simjanovića.

On je svojevremeno u emisiji Agape ispričao kako je pravio muziku za serije i filmove ali i otkrio o sjajnoj saradnji sa Marinom Tucaković.

GRLOM U JAGODE

"Srđan Karanović se požalio Goranu Markoviću jer ga je neki kompozitor zavlačio... predpostavljam da mu je Goran rekao - Što ne zoveš Simketa da ti uradi muziku.

Srđan me pozvao, ja sam mu pokazao šta sam do tada radio i on je odlučio da mi poveri posao. Svi su bili protiv mene osim Srđana. Ja nisam religiozan čovek, verujem u neku silu, u neku pravdu ali ne verujem u Boga s bradom...

I ja sam u jednom trenutku rekoa - Bože, daj da napravim tu muziku dobru, ne zbog mene nego zbog Điđe (Srđana Karanovića), da mu bude dobra serija i da ga ne kritikuju što je uzeo nepoznatog kompozitora.

Ne znam da li me je čuo ali desilo se da je muzika ispala dobra.

Strahovao sam da ću možda upropastiti seriju. Muzikom zaista možete da uništite seriju ako se napravi naopako. Ima nekoliko serija koje ne mogu da gledam zbog muzike."

SPECIJALNO VASPITANJE

Počeli smo već da se družimo i družimo zajedno. Goranu je izlazio prvi film. Ja sam smislio da to bude neka polu kantri polu gradska tema sa klavirom. Dobro je funckionisala u filmu, sa novim instrumentima, sa sintisajzerom.

Ja sam insistirao da se to super uradi, da se uzmu najbolji muzičari. Da se uzmu muzičari koji su najbolji za tu vrstu muzike. Onda dobiješ pravi zvuk. U Grlom u jagode ima ona tema kad su oni odrastali... Tu ide muzika slična onoj koja se svirala u hotelu Moskva. E ja sam uzeo ljude koji su svirali baš u hotelu Moksva i to onda zvuči tako.

NACIONALNA KLASA

To mi je bio jedan od najtežih filmova. Jer najteže je u filmu praviti savremenu muziku. Ti kad imaš gde se svira kao rokenrol i moderno a ono ispadne dosadno i staromodno. Kad praviš muziku sa narodnim motivima to uvek funckioniše i za sto godina će to da funkcioniše. I najviše sam treme imao oko tog filma.

Imao sam sreću da napravim dobre teme, da Marina Tucaković napravila fantastične tekstove i da smo izabrali prave izvođače koji su to otpevali sjajno - i Dado Topić i Oliver Dragojević.

Prvo sam zvao Davorina Popovića da otpeva numeru - Sve što je lepo ima kraj ali je on odbio pa sam zvao Olivera Dragojevića. Posle se Davorin pokajao.

BOŠKO BUHA

Tu su mi naknadno javili da treba da radim muziku. Ta jedna tema, e tu je po mojoj želji Duško Radović napisao tekst "Nek me sete ove slike"...

Reditelj Branko Bauer se ne bi upustio u snimanje da nije imao kompozitora već. A hteo je da radi modernu muziku ali njemu se to nije dopalo.

On me je onda zvao i dao mi primer kako bi on to voleo da izgleda. Ja sam mu rekao da je to suviše moderno.

- Kako misliš? upitao me je Bauer.

- Ne može to tako...

- Dobro uradi ti kako misliš.

I kad sam uradio svidelo mu se.

Duško Radović je napisao tekst, ukopila se muzika a Dragojević je sjajno otpevao.

MARATONCI TRČE POČASNI KRUG

Pravio sam muziku kao iz tog vremena, ali da bude pogrebna. Uzeo sam okrestar Garde koji je stalno svirao pogrebe. I kasnili su na snimanje...

- Pa gde ste ljudi, propade mi 2 sata studija?

- Izvini imali smo četiri uzemljenja.

VARIOLA VERA

E tu je već je počela elektronika. Među prvima u Evropi sam imao čuveni Sempler Kurcvejl koji je imao semplovane zvuke i koji je mogao da npravi fantastične zvuke koji nisu ovako mogli da se dobiju.

BALKAN ESKPRES

To je bila isto saradnja sa Matinom Tucaković. Reditelj Branko Baletić i ja smo išli kod Marine i objašnjavali joj tačno šta želimo.

Ona je sve to pisala... I pošto je fantastično talentovana, ona je napisala te tekstove. I posle su me svi pitali da li su to možda originalne predratne pesme.

Za "Balkan eskpres" prvi deo smo, iako smo mi svirali "Lili Marlen", morali da platimo autorska prava kako bismo mogli da je izvedemo. Tada smo za to platili 7.000 maraka.

E za televizijsku seriju nismo imali te pare i ja napravim numeru "Frida" ali mi treba tekst na nemačkom.

Odem kod Marine Tucaković a ona kaže - Pa ja ne znam da pišem na nemačkom. A njen tata kaže - Ali znam ja.

Tako da je on potpisan kao autor za numeru "Frida".

RADIO SAM 21 DAN BEZ PROSPAVANE NOĆI

Terao sam uvek da isteram maksimalno dobro. Morao sam da radim 21 dan... Kad sam to završio, posle toga odem na Kopaonik na skijanje sa društvom. Probudim se ujutzru i ne čujem ništa. Reko, to mora da je mast u uhu. Odem u ambulantu i iz jednog uha mi izvade mast a za ovo drugo kažu da tu masti i nema.

I ja umesto da odem u Beograd odmah da lehgnem u bolnicu, da mi daju neke teške vitamine možda bi se to i opopravilo... Meni je od napora pukao krvni sud koji napaja živac... Ja to nisam znao tako da mi je tu ostala rupša... I drugovi me zovu Ludvig fon Simjanović.

Kurir.rs/Priredio: P.L./Foto: Youtube

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track