NOVO DOBA: Sintetički veganski sir s ljudskom DNK uskoro u prodaji!
Foto: Shutterstock

NOVO DOBA: Sintetički veganski sir s ljudskom DNK uskoro u prodaji!

Tech -

Nedavno je u Americi objavljeno da otkriven način za stvaranje sirnih proteina uz pomoć aktivnog delovanja pekarskog kvasca pomešanog sa sekvencama ljudskog genoma. Iako je neverovatno da se ovakav biosintetički GM proizvod naziva „veganskim“, što će reći bez udela životinjskih masnoća, proteina i hormona, različite veganske udruge u SAD-u su bez ikakvog pogovora prigrlile „sir“ s ljudskom DNK.

Prvi "pravi" veganski sir se stvara na takav način što se delovi ljudskog genoma zaduženi za stvaranje mlečnih proteina mešaju s kulturama pekarskog kvasca, nakon toga se umesto običnog „kvasnog vrenja“ u posebnim posudama počnu stvarati kulture mladog sira koje s vremenom narastu i očvrsnu do te mere da se od njih mogu oblikovati iste smese kao i kod uobičajenig vrsta sira.

U kompaniji tvrde kako su svoj proizvod imali pravo patentirati pod nazivom „prvi veganski sir“ jer u njemu nema proteina životinjskog porekla i da su svi ostali proizvodi iz ove klase obične zamene, na svojoj web stranici, ova firma poručuje sledeće: "Namera nam je bila da stvorimo vlastite proteine, životinjski proteini često stvaraju velike alergije, stoga se korištenje ljudskih gena pokazalo kao odličan izbor. Mi smo optimizirali ljudske gene koje smo dodali kvaščevim gljivicama, na takav način smo omogućili sintetiziranje mlečnih proteina koji potpuno odgovaraju našoj DNK."

Ista kompanija testira i različite varijante kvasca sa životinjskom DNK kako bi istražila evetualno dobivanje sira bez učešća krava, koza, ovaca i goveda muzara.

Za sada se ne zna kako ljudska tela reaguju na GM kvasne gljivice koje proizvode „sir“ pa je ova kompanija objavila da treba napraviti dodatna istraživanja da bi se započelo s industrijskom proizvodnjom njihova proizvoda.

Niko do sada nije uspeo da odgovori na pitanje kako proizvod s ljudskom genetikom može biti veganski ali mnogi su se setili filma iz kraja sedamdesetih koji nosi naziv „Soylent Green“ u kojemu se opisuje postapokaliptična diktatura u kojoj je glavi izvor hrane za ljude, ljudsko meso.

(matrixworldhr.com)