Velike su šanse da ste nebrojeno puta u životu videli logo Meka, bez obzira da li ste obožavatelj giganta brze hrane ili ne. Međutim, možda niste mnogo razmišljali o tome kako je izmišljen ikonski dizajn ili pametnim psihološkim taktikama koje su ušle u odabir jarko crvene i žute boje.

Prema psihološkinji i vodećem stručnjaku za boje Keren Haler, specifičan izbor crvene i žute nije samo da bi se znak istakao. Prema objavi na veb lokaciji "Karen's Behavioral Consulting", ovaj izbor boja nije slučajan, a raspoloženje koje ova kombinacija boja emituje savršeno je za njihovo ciljno tržište.

screenshot-1.jpg
printscreen YT 

Udubljujući se u nauku koja stoji iza ovoga, Karen je objasnila značenje.

- Gledajući pozitivne psihološke kvalitete crvene i žute u odnosu na industriju brze hrane, crvena izaziva stimulaciju, apetit, glad, privlači pažnju. Žuta izaziva osećaj sreće i druželjubivosti. Kada kombinujete crvenu i žutu, radi se o brzini i brzini. Uđite, jedite i izađite – objasnila je ona.

Žuta je i najvidljivija boja na dnevnom svetlu, zbog čega se Mekdonalds 'M' može videti sa velike udaljenosti. Jezik boja se u mozak prenosi brže od reči ili oblika jer deluju direktno na osećanja i emocije, dodala je ona. Keren zatim nastavlja da objašnjava zašto je Mek nedavno promenio mnoge boje svojih filijala u zelenu, koja umesto toga „budi osećaj prirode, prirodnog i ekološki prihvatljivog“.

- Ovaj zanimljiv izbor ostavlja opušteniji i manje užurban utisak - kaže on, na način koji Keren poredi sa gigantom, Starbaksom, prenosi Miror.

(Kurir.rs/24sata.hr)

Bonus video:

03:47
Kineska ulična hrana na listi nematerijalne kulturne baštine Izvor: Kineska medijska grupacija