ZA PAR MINUTA NA PISTI MESECIMA PADAJU S NOGU: Kad vidite šta se dešava IZA KULISA modnih revija, dići će vam se kosa na glavi
Nedelja mode u bilo kom gradu sveta događaj je na kom svi žele da budu. Svi koji se bave modelingom, frizeri, šminkeri, modni kreatori žele da budu deo tog prestižnog događaja u modnom svetu. Mnogima je i san samo da pogledaju reviju na nekom Fashion Week-u. Ove godine veliku pažnju privukla je Nedelja mode u Milanu, koja je trajala od 19. do 25 septembra.
Svoj debi na reviji na Milano Fashion Week-u imala je Grejs Berns, ćerka jedne od najpoznatijih manekenki devedesetih, Kristi Tarlington. Ćerka Kobija Brajanta je nosila svoju prvu modnu reviju i to za Versace, rame uz rame s velikim zvezdama poput Điđi Hadid i Kendal Džener. Dolce & Gabbana reviju na Milano Nedelji mode nosila je Deva Kasel, 19-godišnja ćerka Monike Beluči i Vensana Kasela, koja polako osvaja modni svet.
No mnoge zanima kako sve to izgleda iza kulisa. Ove godine objavljeno je mnoštvo videa po društvenim mrežama koji pokazuju proces pripreme modela za izlazak na pistu.
Organizovanost je neverovatna
Stilisti, frizeri i šminkeri, producenti, modni agenti i modeli provode mesece u planiranju, radeći zajedno kako bi stvorili besprekoran modni spektakl. No bekstejdž je svejedno stresan. Džon Brus, direktor agencije za modele PRM, atmosferu iza modne piste opisao je jednom rečju - haos, piše portal Fashion Industry.
Modelima mora da se napravi frizura, i to ne bilo kakva već je uvek određena tema, moraju da budu savršeno našminkani, svaki komad odeće ima svoje mesto u bekstejdžu i postoje asistenti za apsolutno svakoga. Iako je fokus na odeći koju dizajneri žele da pokažu, cela revija zapravo zavisi od toga da se modeli na vreme pripreme za pistu.
"Možete da imate modela koji kasni dva sata i on mora da bude na pisti za otprilike 20 minuta. Dođu s, recimo, crnom senkom za oči, ali izgled koji je trebalo da stvorite je 'šminka bez šminke'", kaže modni i filmski šminker Krejg Hamilton.
Svaki detalj je bitan
"Septembarska Nedelja mode je za mene kao početak školske godine", rekao je frizer Met Njuman, koji je ove godine bio zaslužan za deo frizura na Nedelji mode u Njujorku. On je objavio nekoliko snimaka iz bekstejdža kojima pokazuje pomenutu organizovanost.
Dakle, manekenka sedi, čačka telefon i nosi masku na licu kako bi pripremila kožu za šminku, a oko nje je gomila ljudi - frizer sređuje kosu, pedikir uređuje stopala, manikir radi nokte na rukama, a tu su naravno i asistenti koji dodaju ljudima koji rade sve što im je u tom trenutku potrebno - od ekstenzija do laka za nokte.
Svaka dlaka na glavi mora da stoji kako je i zamišljeno, a modele pre izlaska na pistu još jednom pregledaju kako bi bilo sigurno da je sve savršeno, te se, naravno, pred izlazak na pistu popravlja ako nešto nije u redu.
Budući da će slike s modne piste potencijalno pogledati milioni ljudi, modeli moraju da izgledaju besprekorno od glave do pete. "Ako radimo letnju kolekciju, moramo da pregledamo celo telo zbog modrica, posekotina, promena boje na nogama, rukama, vratu - sve to moramo da pokrijemo", kaže Hamilton.
"Nije tako glamurozno kako izgleda"
Krejg Hamilton kaže da, iako sve na fotografijama i snimcima izgleda glamurozno, potpuna je suprotnost, a s njim se slaže i Džon Brus. "Nažalost, ne, nema glamura. To su meseci i meseci napornog rada, svedeni na pet minuta na pisti", rekao je.
Šta je s onima koji sede u publici?
Prvi redovi rezervisani su za poznate ličnosti s A liste, dok u ostatku publike sede influenseri, urednici i ostali. Oni koji ne nose reviju, već je samo gledaju, nemaju previše posla. Sve što treba je da odaberu odeću, a nju im obično bira dizajner (ako su baš velike zvezde), dok ostatak ekipa treba samo da ode u butik brenda na čiju reviju idu i odaberu nešto iz njihove kolekcije.
Drugi zadatak im je da se fotografišu, a treći da gleda modele kako šetaju pistom. Poslednji zadatak - otići na after parti, ako to žele.
Nije lako obezbediti pozivnicu
Osim ako nisu srećnici koje je pozvao sam brend, ljudi koji žele da pogledaju reviju moraju da se prijave za ulaznice i nadaju se da će ih izabrati.
"Postoji prava hijerarhija. Važno je ko ste vi i šta možete da ponudite dizajneru u smislu prestiža, da li ste slavna osoba koja će sedeti u prvom redu ili možete njihove kreacije da ponudite ključnim igračima", izjavila je modna stilistkinja Miranda Holder.
(Kurir.rs/ Index.hr)
Bonus video:
VUČIĆ NA SVEČANOSTI POVODOM OBELEŽAVANJA 30 GODINA SAVEZA VOJVOĐANSKIH MAĐARA: Danas nemamo veće prijatelje! Srbija je druga najbrže rastuća ekonomija