PREVARA ILI MARKETING: NASA lažima o Marsu otima novac i skriva vanzemaljce?
Foto: Printskrin YT

Vest o otkriću vode na Crvenoj planeti prihvaćena sa sumnjom

PREVARA ILI MARKETING: NASA lažima o Marsu otima novac i skriva vanzemaljce?

Tech -
Pojedinci tvrde da svemirska agencija saopštenjima promoviše film „Marsovac“ kako bi nastavila da uzima pare iz budžeta, dok drugi veruju da samo prikriva otkriće života na planeti

Na Marsu postoji voda u tečnom stanju, spektakularno je saopštila svemirska agencija NASA u ponedeljak. Vest o tome odjeknula je širom sveta i odmah su počele rasprave o tome da li to znači da na Crvenoj planeti postoji i život. Međutim, ljudi koji prate istraživanja NASA bili su zbunjeni. Ne zato što je teško poverovati da postoji voda na nama najbližoj planeti, već zato što je NASA skoro istu vest objavila i pre godinu i po dana, a prvi dokazi o vodi pojavili su se pre 10 godina.Naravno, to je odmah izazvalo reagovanja najrazličitijih ljudi, od naučnika do političkih komentatora. I dok su jedni počeli da sumnjaju u motive NASA, drugi su brzo razvili teorije zavere o tome kako agencija na ovaj način samo pokušava da uzme još novca iz državnog budžeta da bi prikrila pravu vest - otkriće života na toj planeti, ili čak da pripremi javnost na moguću invaziju vanzemaljske vojske.Realna tezaOd svih teorija najrealnije zvuči ta da je NASA saopštenjem o vodi nekoliko dana pred premijeru filma „Marsovac“, priče o astronautu te agencije na Crvenoj planeti, rešila da pogura promociju ostvarenja u čijem je stvaranju imala veliku ulogu.- Svemirska agencija je i ranije sarađivala s filmadžijama, a primeri toga su filmovi „Gravitacija“, „Zemlja budućnosti“ i „Transformers: Tamna strana Meseca“. Međutim, zaposleni u NASA uložili su više energije u nastanak „Marsovca“ nego u bilo koji drugi film. Naučnici iz različitih departmana služili su kao konsultanti za pisanje scenarija i snimanje, a sada pomažu i u njegovoj promociji - piše publicista Gogo Lids.Kao jedan od glavnih dokaza da je vest o vodi vezana za promociju filma navodi se izjava reditelja Ridlija Skota.

I ranije to radili- Za otkriće vode znam već nekoliko meseci. NASA je mnogo pomogla u stvaranju filma. Mnogi u agenciji smatraju da je zabavan i uglavnom tačan. Kad sam im prikazao film, jedan od 40 prisutnih naučnika NASA je rekao: „Možda će ovo pomoći da dobijemo više novca za svemirski program“ - rekao je Ridli Skot.Publicista Piter Bredšou tvrdi da je poklapanje „spektakularnog otkrića“ i premijere filma u čijem je stvaranju agencija učestvovala toliko neverovatno da nikako ne može da bude slučajno.- Vest o vodi veoma je zanimljiva. Međutim, kao što podseća naučnik Ijan Sempl, baš i nije nova. Pre deset godina jedna od sondi NASA poslala ja sliku vode koja kulja iz jaruge, a pre četiri je Mars rikonajzens orbiter snimio, kako se pretpostavlja, potočiće vode. Naravno, možda bi samo cinik tvrdio da NASA pokušava da na ovaj način održi slavu svemirskih putovanja kako bi nastavila da uzima novac iz budžeta, ali ako se pojavi zabavan film o misiji agencije, a koji je u suštini dugometražna reklama za nju, zašto mu ne pomoći saopštenjem pred premijeru. Uostalom, nije to prvi put da se to radi. Kad je organizovana premijera filma „2001: Odiseja u svemiru“, objavljeno je da su snimljeni precizni i ritmički radio-talasi koji bi mogli da dokažu postojanje inteligentnih bića u svemiru. U međuvremenu, za te radio-talase otkrivena su potpuno druga objašnjenja, ali su ljudi pohrlili u bioskope - navodi Bredšou.Publicista Ričard Hoaglend ima mnogo drugačije teorije. Autor knjige „Mračna misija: Tajna istorija NASA“ i nekadašnji konsultant agencije još 2000. godine objavio je da je njegov tim otkrio vodu na Marsu.- Fotografije Marsa, Meseca i Plutona pokazuju geometrijska tela koja su u stvari ruševine vanzemaljske civilizacije. Jedini razlog što javnost to ne zna jeste što vlada još nije rešila da to objavi kako bi izbegli paniku. Oni su zaista u strahu da bi takvo otkriće dovelo do raspadanja društvene organizacije na Zemlji. Vestima poput pripremaju narod za pravu vest - tvrdi Hoaglend.

BunkeriPojedine teorije su još agresivnije, pa Andre Ginjak, ufolog i bivši radnik UN, objavio je da snimci NASA s Marsa dokazuju da tamo postoje bunkeri s vojnicima neke vanzemaljske civilizacije i robotima.- Vanzemaljci su na Marsu. Na fotografijama koje su objavljene jasno se vide roboti s četiri noge i bez glave, kao i vanzemaljske žene-vojnici. Oni se kriju kraj bunkera, a moguće je videti i rakete i letelice. To bi trebalo da nas zabrine - rekao je on.

Pitanja i odgovoriLJUDI NA MARSU ZA DVE DECENIJEKako se otkriće vode tiče običnog čoveka?- Tečna voda, čak i ako je veoma slana, dobro je mesto za potragu za životom. Verujemo da je ona ključna za nastanak života, bar koliko mi znamo. Takođe, važna je za svaku moguću misiju na Marsu.Odakle voda dolazi?- Ne znamo. To je sledeća misterija koju moramo da rešimo. Glavne hipoteze jesu da so privlači vodu iz atmosfere ili da dolazi iz zemlje. Površinu Marsa nekad je pokrivala voda, moguće da nije sva nestala, već je zaleđena negde.Kad će biti moguće poslati prve ljude na Mars?- NASA zasad razmatra da pošalje ljude u blizinu Marsa početkom tridesetih godina ovog veka. Prema tom planu, krajem te decenije prvi ljudi bi trebalo da zakorače na Crvenu planetu.

* Odgovore dao tim naučnika NASA

Raš LimboLEVIČARI STOJE IZA SVEGAKonzervativni radio-voditelj Raš Limbo odmah po otkriću vesti izjavio je da ne veruje NASA.- Postoji voda na Marsu. Super. Lepa vest za nauku. Međutim, NASA je korumpirana i ne znam koliko će biti potrebno da to bude jasno, ali ova vest će biti iskorišćena za levičarske ciljeve. Verovatno je tačno da su datum objavljivanja vesti odabrali kako bi promovisali film. Oni žele da odu na Mars i logično je da to putovanje, tu misiju promovišu. Ali cilj je nešto drugo - prikupljanje što više vlasti u rukama levičara - tvrdi on.

3 GLAVNE TEORIJE O VODI NA MARSUReklama za film „Marsovac“- NASA je vest objavila nekoliko dana pre premijere filma u čijem je snimanju učestvovala i koje je, suštinski, dugometražna reklama za agenciju. Tom reklamom oni žele da ubede vlast da im da više novca iz budžeta za ljudske misije.Sprečavanje panike- Otkrićem vode na Marsu NASA pokušava da sakrije pravu informaciju - otkriće ruševina vanzemaljske civilizacije na Crvenoj planeti. Vlasti se plaše da bi naglo saznanje o tome dovelo do raspada društvenog sistema.Skrivanje vanzemaljaca- Pričama o vodi i mogućem postojanju života u njoj NASA pokušava da prikrije da je otkrila ratoborne vanzemaljce koji na Marsu imaju bunkere, robote i rakete.