icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

KURIR NAPRAVIO TEHNIČKI PREGLED PO NOVOM PRAVILNIKU: Na kontrolu kao kod doktora! Ako sledećih 12 stavki nisu po propisu AUTO ĆE BITI VRAĆEN! (KURIR TV)
Foto: Zorana Jevtić

EKSKLUZIVNO!

KURIR NAPRAVIO TEHNIČKI PREGLED PO NOVOM PRAVILNIKU: Na kontrolu kao kod doktora! Ako sledećih 12 stavki nisu po propisu AUTO ĆE BITI VRAĆEN! (KURIR TV)

Društvo

Morate prvo da najavite termin, a sve traje oko 30 minuta. Kilometražu nećete moći da vratite jer se pravi fotografija. Novina je detaljna provera karoserije, ali i rigorozna kontrola ispravnosti trapa, opreme i signalizacije

Operite automobil i pravo na tehnički pregled! Vaše vozilo će slikati se šest-sedam puta, prljava kola neće proći proveru ispravnosti. Kontrola postaje mnogo rigoroznija, zbog najmanje nepravilnosti automobil može biti vraćen na novi pregled! Sve mora da funkcioniše na vozilu, počev od brisača do svih funkcija na vozilu, naročito kočioni sistem, svetlosne grupe i ostala oprema!

 

foto: Zorana Jevtić


Cena pregleda će biti oko tri hiljade dinara. Izduvni gasovi se kontrolišu, a do 2021. godine, odnosno u prelaznom periodu, neće biti isključivanja iz saobraćaja.

 

POGLEDAJTE PRILOG KURIR TV O NOVOM TEHNIČKOM PREGLEDU


Ovo su ključne novine novog pravilnika o tehničkim pregledima koji danas stupa na snagu. Kurir je ekskluzivno uradio tehnički pregled u auto-centru „Kiler auto“ po novim pravilima. Evo kako da se spremite da bi pregled bio uspešan.

 

Provera trapa i krajeva spona
Provera trapa i krajeva spona foto: Zorana Jevtić


Osoblje „Kiler auta“ je obučeno i spremno za nove propise. Evo šta se radi kada automobil stigne na liniju.

- Automobil mora da bude čist, a kontrola ispravnosti je rigorozna i tu se ništa ne menja - objašnjava za Kurir Nebojša Radisavljević, šef tehničkog pregleda „Kiler auta“. - Novi pravilnik propisuje da samo osoblje koje obavlja proveru ispravnosti sme da bude na liniji. Vlasnik vozila, čak ni vlasnik tehničkog pregleda, ne sme da bude na liniji dok se radi provera. Ovlašćene osobe obavljaju kompletnu proveru ispravnosti po novim pravilima - dodaje Radisavljević.

 

NE TOLERIŠE SE

 

- Prljavo vozilo

- Pukotina na vetrobranskom staklu do 10 cm
- Neispravne kočnice
- Neispravni brisači
- Oštećenja karoserije
- Oštećenja šasije (dubinska korozija)
- Nečitljiv broj motora
- Neispravne svetlosne grupe
- Obavezna oprema u vozilu
- Nečitljiva identifikaciona pločica vozila
- Nevažeće uverenje o prepravci vozila

 

Slikanje kilometar sata
Slikanje kilometar satafoto: Zorana Jevtić
foto: Zorana Jevtić

Auto ne sme da bude udaren, a prepravke vozila koje su van standarda neće se tolerisati. Tolerancija na oštećenja do pet odsto od danas ne važi. Vozilo ne sme biti u više boja, svi delovi moraju biti u boji karoserije. Evo kako to izgleda.

 

foto: Zorana Jevtić

NATEP

PRINUĐENI SMO DA POVEĆAMO CENU


Nacionalna asocijacija tehničkih pregleda (NATEP) saopštila je da su vlasnici tehnički pregleda prinuđeni da povećaju cene.

- Pregled će biti ograničen po vozilu na minimum 35 minuta, a za tehnički će biti potrebno zakazivanje - saopštio je NATEP. Dodaje se da je neminovno poskupljenje tehničkog pregleda na oko 3.000 dinara za putnička vozila. U Srbiji postoji između dve i tri hiljade linija za tehnički pregleda.

foto: Zorana Jevtić


Kada uvezemo automobil na liniju, najpre se uzimaju lična karta i saobraćajna dozvola, a osoblje vizuelno proverava karoseriju. Prave se fotografije sa svih strana, što se dokumentuje. Kada se prođe prva stavka, sledi tehnička provera. Čak se kontroliše i ispravnost brisača.

- Broj šasije se kontroliše i upoređuje sa saobraćajnom dozvolom. Svi podaci moraju da budu ispravni, počev od brojeva do mase vozila, snage... Pored spoljašnjosti automobila, slika se i kilometraža. Uređaji kontrolišu kočnice, a standardno se mere šare na gumama - otkriva Radisavljević.

 

foto: Zorana Jevtić


Svi uređaji na automobilu, od brisača do retrovizora, moraju biti ispravni. Razbijeno staklo šoferšajbne, odnosno pukotina, može da bude uzrok vraćanja s tehničkog, a preporučuje se tolerancija do 10 milimetra.

Nebojša Radisavljević, šef tehničkog pregleda 'Kiler auta
Nebojša Radisavljević, šef tehničkog pregleda "Kiler auta" foto: Zorana Jevtić


Kontrola tehničke ispravnosti podrazumeva i merenje izduvnih gasova, proverava se da li auto ima katalizatore, DPF filtere, ali naredne tri godine ovakvi nedostaci neće biti eliminišući faktor.


Zanimljivo je to da se preporučuje da i trap bude čist kako bi se proverili krajevi spona.

 

 

(Kurir.rs / Mladen Radulović, Foto: Zorana Jevtić)

 

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.