Slovenci i Mađari otimaju nam 5.000 turista nedeljno
Foto: Printscreen

Ambicija Ljajić ukazao na problem

Slovenci i Mađari otimaju nam 5.000 turista nedeljno

Društvo -

Vlada Srbije odredila je pet ključnih pravaca na kojima radi radi poboljšanja kvaliteta i raznovrsnosti turističke ponude, a na prvom mestu je unapređenje domaćih banja kao važnog turističkog resursa koji nije dovoljno iskorišćen, poručio je Rasim Ljajić, potpredsednik Vlade i ministar turizma.

- Nedeljno nam 5.000 ljudi odlazi u banje u Sloveniji i Mađarskoj. Siguran sam da su prirodni ambijent i lekovita svojstva naših banja daleko iznad spa, velnes i banjskih centara u našem regionu. Nažalost, privatni sektor tamo je ulagao, dok su naše banje propadale - istakao je Ljajić na konferenciji "Turizam Srbije - Partnerstva za budućnost", koju je u sredu organizovala "Adrija medija grupa", pod pokroviteljstvom Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija.

On je naglasio da zbog toga moramo konačno da završimo proces privatizacije banja. - Menjamo zakon o svojini, koji je bio prepreka da ovaj proces bude brži, radimo procenu vrednosti tih banja. Nadam se da će ta procena biti realnija od dosadašnje, koja je bila potpuno demotivišuća - rekao je Ljajić. Naveo je da Vlada pomaže i razvoj infrastrukture na Dunavu, koji ima ogroman turistički potencijal: - Želimo da veći broj turista dolazi kruzerima. U prvih sedam meseci ove godine rast pristajanja brodova samo u Beogradu je 31 odsto, što će se odraziti i na ukupan broj turista. To će svakako našu ponudu učiniti raznovrsnijom.

Obrazovanje kvalitetnog kadra koji radi u turizmu, kaže, takođe je jedan od prioriteta, budući da će nedostatak konobara i kuvara biti gorući problem u ovom sektoru u budućem periodu.

- Četvrta stvar je promocija turizma, i tu moramo da idemo u korak s vremenom. Najnovije ankete pokazuju da je 53 odsto stranih turista ponudu za Srbiju našlo preko interneta, a 30 odsto je ovde došlo po preporuci prijatelja i rođaka. Svega sedam odsto turista je došlo preko agencija, 2,5 odsto se odlučilo na osnovu televizijskih reklama, dok je 1,4 odsto došlo na osnovu informacija koje su dobili na međunarodnim sajmovima. Tako da je digitalna kampanja nešto na šta ćemo se posebno fokusirati jer verujemo da tu i sa manje para možemo da ostvarimo najveći efekat - poručio je Ljajić i dodao da su za razvoj turizma neophodne investicije privatnog sektora, te da će im za to biti ponuđeni povoljni kredit.

RUSI SNIMAJU FILM BIKOVIĆ PROMOVIŠE BEOGRAD

foto: Printscreen

Gradonačelnik Beograda prof. dr Zoran Radojičić istakao je da je pre desetak dana, na inicijativu glumca Miloša Bikovića, potpisan memorandum s produkcijskom kućom iz Moskve koja će snimiti film "Hotel Beograd", a koji će omogućiti da veliki broj Rusa vidi Beograd i Srbiju kao poželjnu turističku destinaciju. "Hotel Beograd" snimiće produkcijska kuća "Jelou, blek end vajt", a film će biti komedija kojom "ćemo Beograd predstaviti Rusima na najlepši način, kao pravu evropsku prestonicu i primamljivu turističku destinaciju", izjavio je nedavno Biković za Kurir.

PRAVCI RAZVOJA TURIZMA 1. Privatizacija banja 2. Razvoj infrastrukture Dunava 3. Obrazovanje turističkih radnika 4. Promocija turizma na internetu 5. Podrška privatnim investicijama u turizmu

(Kurir/Sanja Đorđević)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja