ŠKOLSKI PSIHOLOG O BESPOLNIM BARBIKAMA KOJE SU HIT U SVETU: Deca u Srbiji nemaju problem sa identitetom, cilj kampanje je PROFIT
Foto: Matel Printskrin

otvoreno

ŠKOLSKI PSIHOLOG O BESPOLNIM BARBIKAMA KOJE SU HIT U SVETU: Deca u Srbiji nemaju problem sa identitetom, cilj kampanje je PROFIT

Društvo -

Rodno neutralne igračke postaju hit u svetu, pa je tako danska, planetarno poznata, kompanija "Lego" pre nekoliko dana saopštila da će u budućnosti raditi na "uklanjanju rodnih stereotipa" kod svojih proizvoda. "Bespolne" igračke je već promovisao i američki proizvođač igračaka "Matel", koji je napravio barbiku koja ne liči ni na dečaka ni na devojčicu, a ova lutka, koja nema grudi, karakteristične za Barbi, niti široka ramena svojstvena Kenu, može da se kupi i u Srbiji po ceni od oko 4.000 dinara!

Branka Tišma
foto: Kurir televizija

Pojedini proizvođači igračaka tvrde da se na ovaj način ruše predrasude i rodne stereotipije, a školski psiholog Branka Tišma kaže za Kurir da deca predškolskog uzrasta nemaju problem sa seksualnošću, kao ni sa polnim identitetom, tako da "apsolutno nema potrebe da se insistira na igračkama koje su bez identiteta".

Barbi
foto: Matel Printskrin

- Barbi lutke su i ranije nametale određeni način života deci - da izgledaju savršeno, da budu vitki, lepi, doterani... Sada se na isti način osmišljava i prodaje jedna kultura, a deca se od malog uzrasta navikavaju na taj sistem. Cilj ovih aktivnosti je, sa jedne strane, profit, a sa druge, potreba interesnih grupa koje se bave ljudskim pravima da zaštite jedan deo onih koji su ugroženi. Međutim, često je teško predvideti posledice za one koji nisu ugroženi i kada se pretera sa takvim aktivnostima to postaje besmisleno - kaže Tišma i dodaje da se deca najbolje igraju sa predmetima iz naše okoline - sa kutijama, sudovima, plastičnim i sličnim predmetima koje koristimo u svakodnevnom životu.

- Deca bi trebalo da se igraju sa gračkama koje podstiču ukupan razvoj deteta, a to su društvene i socijalne igre, kao i polustruktuirane i nestruktuirane igračke. Igračke koje su gotove praktično uvek nude neku svoju kulturu - zaključuje ona.

Kurir.rs/R. K.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track