NOVA PRAVILA ZA TEHNIČKE PREGLEDE! 3 stvari se dodatno proveravaju: Mnogi neće moći da registruju auto! EVO ŠTA ĆE BITI SA CENAMA
Nova pravila za tehničke preglede vozila stupaju na snagu 5. jula ove godine, a glavni problem vozačima predstavlja provera "ovalnosti" kočionih diskova, jer ako su "istrošeni" više od 20 odsto, nećete proći tehnički pregled.
Čak četvrtina, odnosno 25 odsto automobila, od 5. jula neće moći da bude registrovana, jer na snagu stupaju novi propisi za tehničke preglede, upozoravaju u Privrednoj komori Srbije (PKS). U još goroj situaciji su vlasnici teretnjaka jer se procenjuje da 44 procenta neće ispunjavati uslove za registraciju za koje stručnjaci tvrde da su besmisleni i stroži nego bilo gde u Evropi.
Reč je o proveri kočionog sistema, gde će se, pored dosadašnjih parametara, proveravati i takozvana ovalnost diskova, koja nikako ne utiče na bezbednost učesnika u saobraćaju.
Domaći stručnjaci objašnjavaju da je postavljena granica veoma rigorozna i da neće moći da je ispoštuje ogroman broj vozila. Pored toga, dodaju oni, ovakav vid provere iziskivaće i mnogo više vremena jer će morati da se skidaju i točkovi na vozilima kako bi se sprovodila ova merenja i proveravalo stanje diskova.
Suviše strogo
Prema rečima Andrije Vujičića, člana Odbora grupacije tehničkih pregleda pri Privrednoj komori Srbije (PKS), najveći problem je što veliki broj vozila ne ispunjava uslove koji su propisani novim pravilnikom.
- Reč je o pravilniku o tehničkom pregledu i pravilniku o podeli motornih i priključnih vozila. Konkretni problemi se odnose na ovalnost kočnica, priključke za pneumatske kočione sisteme i sisteme za izduvne gasove. Problem je što skoro 44 odsto teretnih vozila ne bi zadovoljilo uslov ovalnosti, a kada je reč o putničkim vozilima, procena je da oko četvrtina ne bi zadovoljila visoko postavljeni kriterijum, odnosno 25 odsto. Mi smo na vreme ukazali na neprimenjivost ovih propisa i očekujemo da će biti izmenjeni - ističe Vujičić.
Andrija Vujičić objasnio je i kako će se vršiti provera.
- Segment o ispravnosti kočnica je veoma strogo postavljen. Ukoliko merenje bude pokazalo da vaše vozilo ima više od 20 odsto ovalnosti diska, što znači da je za toliko istanjen, nećete proći pregled. Ovo čak nije predviđeno ni evropskom direktivom! Drugi problem su priključci za teretna vozila, odnosno vozila koja imaju pneumatski kočioni sistem. Veliki broj vozila to ne poseduje, što bi podrazumevalo da bismo morali da ih isključimo iz saobraćaja, a to svakako nije u interesu privrede. Što se tiče uređaja koji regulišu izduvne gasove, odnosno katalizatora, mnoga vozila ih nemaju, a trebalo bi da ih imaju. Sve ovo znači da automobili i teretna vozila koja posle 5. jula dođu na tehnički pregled i ne ispune sve ove uslove neće moći da se registruju - rekao je Vujičić.
Radikalne mere
Da će ove novine biti ozbiljan udar na vozače i da veliki broj automobila u Srbiji zbog ovakve kontrole neće moći da se registruje, napominje i Miodrag Piroški, urednik portala "Vrele gume".
- Mislim da vozači u Srbiji imaju mnogo većih problema sa osnovnim elementima održavanja svojih automobila i da prepisan zakon razvijenih EU zemalja ne može slepo da se sprovodi. Tu prvenstveno mislim na segment ispravnosti kočnica i izduvnih gasova, koji ne utiče na bezbednost saobraćaja i nema potrebe za tolikim radikalnim merama. Mislim da ovo neće zaživeti i da nema ništa od sprovođenja ovih striktnih pravila - ističe Piroški.
Cena tehničkog ostaje ista
U Privrednoj komori Srbije navode da se cena tehničkog pregleda za putnička vozila, koja se kreće se od 3.070 do 6.020 dinara, za sada neće menjati. Kako navode, grupacija trenutno najviše radi na tome da se izmene propisi za proveru tehničkog pregleda.
Šta će se od 5. jula dodatno proveravati na pregledu?
1. Ovalnost kočnica (provera kočionog sistema, odnosno njegova ispravnost)
2. Priključci za pneumatske kočione sisteme (detaljna provera kočnica na prikolicama)
3. Sistemi za izduvne gasove
(Kurir.rs/Informer)
PREDSEDNIK VUČIĆ: SAD uvode sankcije NIS, razgovaraćemo i sa Rusima i sa Amerikancima! Studentima su ispunjeni svi zahtevi! Stanovi za mlade od 20 do 35 godina