OVAJ PREDMET ODMAH UVESTI U SRPSKE ŠKOLE! Stručnjaci: Izgubili smo ljudskost, to se videlo nakon dve velike tragedije!
Tragični događaji koji su zadesili Srbiju razotkrili su i lošu stranu našeg društva. Suočili smo se sa dve velike nesreće, a pojedinci - što odrasli, što deca - pokazali su svoje pravo lice. To da ovakve krizne situacije u čoveku bude i ono najbolje i ono najgore, uvideli smo upravo sada, a određeni postupci i komentari frapirali su odsustvom svakog ljudskog odnosa prema dešavanjima. Postavlja se pitanje gde se izgubila empatija...
Posebno je zabrinjavajuće odsustvo saosećajnosti kod dece! Neka od njih su veličala trinaestogodišnjeg učenika OŠ "Vladislav Ribnikar" koji je 3. maja ubio osmoro đaka i radnika obezbeđenja, a ranio šestoro dece i nastavnicu istorije, drugi su tražili od učenika ove škole da snimcima rekonstruišu nesreću, da uđu u kabinet istorije u kom se desio masakr kako bi što bolje mogli da zamisle taj dan...
To je podstaklo jednu Beograđanku da preko Tiktoka i Instagrama predstavi inicijativu "Jedno dobro delo dnevno":
- Naučimo decu empatiji. Blokirajmo tu opštu sebičnost oko nas, pomozimo nekome da ponese kesu, pustimo nekoga u redu na kasi ispred nas. Pomozimo i onome koga poznajemo i onda kada zapravo to ne moramo.
Sagovornici Kurira ocenjuju da bi bilo dobro uvesti empatiju kao predmet u srpske škole, a po ugledu na Dansku, gde je to sastavni deo nastavnog plana. Tatjana Macura, predsednica udruženja "Mame su zakon", kaže da je njihovo udruženje to i predložilo Vladi Srbije nakon dva masakra.
- Danska je prepoznata kao jedna od najsrećnijih država, mi smo videli da oni čak i u najmlađem uzrastu imaju kao redovan predmet empatiju jednom nedeljno.
Dodala je da je ovaj njihov predlog prepoznat od roditelja, dece i nastavnika:
- To znači da i zajednica u kojoj živimo prepoznaje da u društvu postoji niži nivo empatije, koji može da se primeti sa ovim ispadima nakon tragičnih događaja koji su nas zadesili. Imali smo ispade dece koja su pristupila s podrškom ubicama, misleći da je to pozitivno, što znači da kod njih i u njihovim porodicama nije razvijena empatija.
Milorad Antić, predsednik Foruma srednjih stručnih škola, kaže da svakodnevno vršnjačko nasilje, nasilje nad profesorima i nastavnicima, uvrede, izmicanje stolice nastavnicima ukazuje da su deca surova i da neka od njih ne znaju šta je empatija.
- Empatija je počela da se gubi tokom devedesetih godina. Izgubio se rečnik komunikacije, samim tim nastalo je nasilje. Nasilnici prolaze nekažnjeno, mnogi raznim primerima pokazuju bezosećajnost. Izgubljena je empatija i prema drugovima, čak su i pojedini nastavnici izgubili saosećanje. Mislim da bi bilo dobro da se dva puta nedeljno na času odeljenjskog starešine posveti razgovor o empatiji.
Ističe da je za to neophodno da razredne starešine prođu kroz obuku u koju bi se uključili pedagozi i psiholozi:
- Mislim da je to neophodno, bez toga ćemo dolaziti u sve gore situacije!
Kurir.rs/ Mina Branković
Bonus video:
PREDSEDNIK VUČIĆ: SAD uvode sankcije NIS, razgovaraćemo i sa Rusima i sa Amerikancima! Studentima su ispunjeni svi zahtevi! Stanovi za mlade od 20 do 35 godina