VODA JE NADIRALA, RAZBIO SAM STAKLO I OSETIO NEČIJE RUKE NA SEBI: Nije bilo dobro biti blizu ovog čoveka, jer oko njega se ginulo!
Ilustracija, Foto: Shutterstock

on je pričao da je istina, neki nisu verovali

VODA JE NADIRALA, RAZBIO SAM STAKLO I OSETIO NEČIJE RUKE NA SEBI: Nije bilo dobro biti blizu ovog čoveka, jer oko njega se ginulo!

Društvo -

Bio je profesor muzike. Smrt je počeo da izbegava kako se rodio. Takav mu je usud bio. Na kraju je dospeo i na čuvenu Riplijevu listu "Verovali ili ne".

Za njega kažu da je bio najsrećniji čovek ne samo u bivšoj Jugoslavije nego na svetu. Drugi pak kažu da je bio najnesrećniji. Nekada nije bilo nimalo dobro nalaziti se u njegovoj blizini.

Ali krenimo od dana kada je došao na svet. Ni to nije bilo kako smo navikli.

ROĐEN U ČAMCU

Zvanično piše da je rođen u Dubrovniku, ali... Kad mu je majka Slavica bila u sedmom mesecu trudnoće, roditelji Frane Selaka odlučili su da odu u ribarskom čamcu njegovog oca Martina da love ribu. Majka je dobila trudove dok su se kretali prema ostrvcetu Lokrumu. Martin je prerezao pupčanu vrpcu nožem i sina okupao u moru. Bilo je to 14. juna 1929.

Kada je Frane ima 11 meseci krenuli su problemi sa crevima. lekari su ga otpisali, a Slavica je, kako je kasnije pričao, skinula mu košuljicu i otrčala u crkvu. Tamo se molila svetoj Maloj Tereziji, a košuljicu su blagoslovili sveštenici. Vratila se u bolnicu, obukla mu košuljicu, a doktori su mu dali jaku injekciju kalcijum bromata i preživio je.

Onda je sa 11 godina umalo oslepeo, razne terapije madicinske i "bapske" su pomogle.

U ozbiljnijim godina je šest puta izbegao smrt. Prvi put 1957.

- Bogu hvala da smo decu ostavili u Odžaku pa smo u autobusu bili samo vozač i ja. Išli smo prema Modriči s namerom da popijemo još jednu "putnu", a Ahmet je bio poznat po tome što ne seda za volan bez pola litre rakije u sebi. Ali vozio je bez greške. Na jednoj krivini smo, umesto udesno, išli pravo iako je Ahmet okretao volan. Udarili smo i probili ogradu mosta te pali u reku Bosnu. Srećom, na tom mestu reka nije duboka pa se nismo udavili - ispričao je ranije Frane za Jutarnji list.

HLADNA NERETVA

Koliko sledeće godine ovaj profesor muzike bio je putnik kada se desila železnička nesreća na pruzi Sarajevo - Dubrovnik. Bilo je nevreme, a on u kupeu sa jednom bakom. Odjednom se velika stena sručila na šine i voz se survao u hladnu Neretvu. Voda je počela da nadire u vagone...

- Nikad nisam govorio da sam hrabar. Pre ću reci da sam kukavica i da sam se strašno uplašio. Bilo mi je žao i te bakice, majke moga prijatelja iz Stona. Nekako sam razbio prozorsko staklo i voda je uletela u vagon. Uhvatio sam nekako bakicu i uspeli smo da isplivamo na površinu. Jednom sam rukom plivao, a drugom držao bakicu dok nisam osetio nečije ruke koje su nas izvukle na sigurno. Bili su to meštani Grabovca, sela blizu Jablanice gde se dogodila nesreća - ispričao je Frane.

U toj nesreći poginulo je 17 ljudi.

IZLETEO IZ AVIONA

Majka se razbolela 1962. Bila je u Rijeci, a on je krenuo iz Zagreba avionom. Prvi put je leteo u životu. Ukrcao se u DC 8. Smestio se je u samom repu aviona, pored vrata za izlaz u hitnim slučajevima i malog bifea odakle su stjuardese nosile osveženje za putnike. Zagledao se u jednu od njih, ustao i razgovarao s njom nekoliko minuta. A onda se začuo jak udar.

Sebi je došao posle tri dana provedena u šok-sobi Traumatološke klinike u Zagrebu.

- Ispričali su mi lekari, a i čitao sam u tadašnjem Vjesniku da je avion udario u planinu i da su poginuli svi članovi posade i putnici, 20-ak ljudi. Preživeli smo lepa Rozika i ja. Nakon udarca aviona u brdo, Rozika je izletela kroz vrata na repu aviona, a onda je vazduh i mene povukao. Rozika se zaplela o grane neke jelke ili bora pa su je, gotovo nepovređenu, pomoću vojnih helikoptera skinuli, a ja sam se zabio u golemi plast sena pokraj nekog sela u Gorskom kotaru. Istragom su ustanovili da sam preživio pad iz aviona s 800 metara visine. Nisam imao nikakve prelome ni ozbiljnije povrede - kazao je.

U PONOR DUBOK 150 METARA

Kasnije je Frane dva puta u poslednjem trenutku izbegao smrt vozeći se u svojoj "ladi" koja se prvo zapalila u vožnji, a drugi put zapalila i eksplodirala. On je na vreme zaustavio automobil i pobegao i opet prošao bez povreda. Zatim se na serpentinama prema Karlobagu sudario se sa kamionom Unprofora. Prikolica se preprečila na putu i udarila u njegov automobil, koji je sa Franom se strovalio u ponor od 150 metara. Selak je ispao iz kola, pošto se nakon pada iz aviona zarekao da se više nikad neće vezati.

I taj auto je eksplodirao, a njega su vatrogasci našli kako visi na nekom drvetu na steni. Poginule su četiri osobe.

ISTINA ILI NE

Frane je 2002. godine dobio sedmicu na lotu i oko 900.000 evra. Srčani udar je imao 2014. Nisu mu ga izazvale pare sa lutrije, ali zanimljivo je da se pri napadu zatekao baš u blizini bolnice.

Profesor muzike iz Petrinje u Hrvatskoj umro je 2016. u 87. godini.

Pojedini sajtovi i mediji nisu proveravali njegove priče i nisu našli dokaze da je avionska nesreća DC-8 zvanično zavedena, kao ni ostale nesreće. Neki su čak naveli da je Selak sve izmislio i plasirao u javnost.

Kurir.rs

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track