KAKO SE RADI OPTIMIZACIJA WEB SAJTA? Pročitajte ovih 11 saveta za uspešan SEO
Foto: Promo

SEO OPTIMIZACIJA

KAKO SE RADI OPTIMIZACIJA WEB SAJTA? Pročitajte ovih 11 saveta za uspešan SEO

Edukacija -

Lista koju su za portal ThoughtCo. sastavili stručnjaci sadrži neke od najboljih saveta za optimizaciju web sajta za pretraživače (SEO). Ako želite da se vaše web stranice dobro rangiraju na pretraživačima, kroz ovu listu ćete naučiti i šta nikad ne smete radit, ali i šta uvek morate činiti.

1. Pišite kvalitetan sadržaj

Od sadržaja sve počinje. Možete uključiti sve ključne reči, ali kada vaš sadržaj nije dobar, posetioci neće biti motivisani da se zadrže na web stranici, a pretraživači je neće prepoznati kao vrednu pažnje.

2. Pišite jedinstven sadržaj

Jedinstvenost sadržaja je takođe važna. Morate da stvarate sadržaj koji ima informacije različite od onih koje postoje na drugim sajtovima i drugim web stranicama.

edukacija, SEO
foto: Promo

3. Stalno osvežavajte web sajt novim sadržajima

Sajtovi na kojima se sadržaj redovno ažurira korisnici a i pretraživači smatraju pouzdanijim od onih web sajtova na kojima se to retko radi. Ako redovno dodajete novi sadržaj, povećavate količinu relevantnog sadržaja, što takođe poboljšava rangiranje.

4. Kreirajte fraze od ključnih reči

Prva stvar optimizacije za pretraživače jeste pronalaženje ključnih reči za svaku stranicu. Ne pokušavajte da optimizujete celokupan sajt na osnovu jedne ključne reči. Umesto toga se fokusirajte na pisanje stranica za određene ključne reči i fraze.

5. Izaberite frazu koja je popularna, ali ne previše

Iako ne izgleda logično, kada birate fraze, pronađite onu koja je popularna. Razlog za ovu preporuku jeste činjenica da su izuzetno popularne ključne reči veoma konkurentne. To znači da je bolje da optimizujete sajt za neke druge ključne reči koje mogu bolje da vas rangiraju. Drugim rečima, kada ste na prvoj ili drugoj stranici rezultata pretrage, od manje popularne ključne reči dobićete više pregleda stranica nego od popularne ključne reči koja vas stavi na petu stranicu rezultata.

edukacija, SEO
foto: Promo

6. Koristite frazu od ključnih reči u svojoj oznaci

Naslovna oznaka (title tag) je jedna od najvažnijih oznaka na vašoj web stranici. Implementacija fraze sačinjene od ključnih reči u naslovnu oznaku, po mogućnosti na početku, veoma je važna da bi se ona pojavila u pretraživačima. Vaša fraza, pored toga, postaje link u indeksu pretraživača.

7. Obezbedite domen koji sadrži ključne reči

Uključivanje ključnih reči ili fraza u ime domena dobar je način da sajt optimizujete za tu frazu.

8. Koristite ključne reči u URL-u

Čak i ako ne uspete da dobijete domen koji sadrži vaše ključne reči, možete ih uključiti u svoju URL adresu. Pretraživači će ovo registrovati i dodati vrednost tekstu koji tamo pronađu, pa ćete samim tim biti bolje rangirani.

9. Proverite sve linkove na vašem sajtu

Linkovi koji ne funkcionišu čine da vaš sajt izgleda loše. Pretraživači se brinu o posetiocima i žele da prikazuju najkvalitetnije rezultate, pa stoga kažnjavaju sajtove koji imaju mnogo loših linkova. Zato s vremena na vreme koristite proveru linkova kako biste osigurali da su vaši linkovi u funkciji.

10. Nemojte da koristite preusmerenja 302

Preusmeravanje servera HTTP 302 koristi se kada se stranica privremeno premešta sa jedne lokacije na drugu na serveru. Nažalost, „spameri“ koriste preusmerenja 302. Koristite ovu tehniku samo ukoliko imate nekvalitetne URL adrese sa previše parametara. Preusmeravanje 302 govori pretraživaču da preusmeravanje nije trajno. Za sva druga preusmeravanja koristite preusmeravanje 301.

edukacija, SEO
foto: Promo

11. Izbegavajte da pravite česte male promene sadržaja

Iako pretraživači vole da ažurirate svoj sadržaj, pravljenje manjih izmena (kao što je ispravljanje pravopisnih grešaka ili promena 10 ili 20 karaktera) podrazumeva da pokušavate da promenite datum ažuriranja. Pretraživačima ovo izgleda kao da pokušavate da ih prevarite, jer na ovaj način izgleda da ažurirate stranice više nego što to zapravo radite.

Vidljivost sajta na pretraživačima često je ključna za komunikaciju sa klijentima. Od nje zavisi poslovanje, kako klasičnog, tako i internet biznisa. Obuka za SEO menadžera zasnovana na rešavanju realnih problema, u simuliranom poslovnom okruženju, pod vođstvom iskusnog mentora, jeste najbrži način da steknete znanje i zvanje eksperta. Za samo godinu dana proći ćete kroz sve aspekte procesa i naučiti kako da optimizujete svaki sajt.

Promo tekst

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track