DOBAR I LOŠ DIZAJN LOGOTIPA: Najčešće greške pri dizajniranju logotipa i kako da ih izbegnete
Foto: Tim Edukacija

Saveti za mlade dizajnere

DOBAR I LOŠ DIZAJN LOGOTIPA: Najčešće greške pri dizajniranju logotipa i kako da ih izbegnete

Edukacija -

Najbolji dizajneri su svesni najčešćih grešaka koje se mogu desiti prilikom dizajniranja logotipa. Razlog je to što su nekada tokom svoje karijere i sami pravili te pogrešne korake, pa su danas u stanju da preduprede loše odluke pre nego što ih donesu.

U dizajnu logotipa određene greške javljaju se češće od drugih. Evo tipičnih propusta koje bi trebalo da izbegavate u širokom luku.

Zastareli stil

Čest problem sa lošim dizajnom logotipa je taj što se koriste zastarele tehnike, vizuelni elementi i efekti. Zato finalni rezultati izvedeni na loš način ostavljaju utisak da su kreirani pre nekoliko decenija. Staromodni skeumorfizam, 3D gradijenti, clip art i pojedini fontovi prekomerno su se koristili osamdesetih i devedesetih godina. Oni čine da ovi logotipi izgledaju posebno prevaziđeno.

Ako imate posla sa takvim logotipom, najbolje rešenje je da ga redizajnirate. Naravno, nema ničega lošeg kod retro dizajna koji je u trendu. Ako želite da ostavite takav utisak u svom radu, unesite ovu notu promišljeno i s namerom. Koristite takozvane vintage elemente dizajna koji su trenutno popularni i dobićete „moderan vremešni” logo.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Previše detalja

Detalji sami po sebi nisu loši, ali oni jednostavno nisu skalabilni, što je problem za dizajn logotipa. Ako radite na velikom projektu za bilbord, mural ili dizajn vozila, detalji mogu dobro da funkcionišu. Ti formati su zapravo jedina mesta na kojima bi logotipi opterećeni detaljima i bili potrebni. Međutim, kao dizajner bi trebalo da razmislite koliko često će se vaš logo pojavljivati na manjim, teže uočljivim površinama.

Problem sa detaljnim logotipima je što izgledaju loše na malim ekranima. Naravno, mnogi logotipi s previše detalja izgledaju sjajno i dizajnirani su sa veštinom. Ali zapamtite da takvi vizuelni elementi u malim razmerama, gde vaš logo može biti nerazlučiv, ili čak nečitak, potpuno gube svoju svrhu.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Irelevantni vizuelni elementi

Reč je o „dobrim logotipima koji su loše usklađeni“. Neusklađenost ne mora uvek biti loša kada je reč o dizajnu logotipa. Međutim, neusklađenost može biti loša za određeni brend.

Pre svega, vaš logo treba da predstavlja identitet vašeg brenda. Možete koristiti sve stručne principe dizajna, ali ako dizajnirate proizvod koji ne odražava vrednosti koje zastupa vaša kompanija, on neće biti efikasan ni za prepoznavanje brenda, ni za izgradnju lojalnosti kupaca.

Zato se u dizajnu držite slika koje su direktno povezane sa vašom kompanijom, koje reflektuju ili vaše ime ili ono čime se bavite. Trik u izboru slike jeste da budete kreativni. I dalje možete da koristite poznate i kultne slike bez pravljenja generičkih logotipa.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Neupečatljivost

Ako vaš logo izgleda dobro, ali ne govori ništa o vašem brendu, i dalje je u pitanju loš dizajn logotipa. Jedan od ciljeva jeste upravo da objasni ko ste i šta radite. Čak i ako je to prvi put da neko vidi vaš brend! Ponekad je najočiglednije rešenje najbolje, u slučaju redizajna takvog logotipa sve što bi trebalo da uradite jeste da dodate opis. Ne morate da pričate celu priču o kompaniji i proizvodima kako biste preneli poruku, ali možete lako dodati nekoliko reči da objasnite šta možete da ponudite kupcima ili u najmanju ruku – svoje ime.

Naučite kako da kreirate kvalitet

Iako će vam izbegavanje grešaka doneti nešto kvalitetniji finalni proizvod, svakako je daleko bolje fokusirati se na sve elemente koji čine dobar dizajn i konkretne korake koji vode do takvih rezultata. Da biste u tome uspeli, ne gubite vreme na kratkim kursevima koji vam ne mogu otkriti mnogo više od osnovnog, već se usmerite na sticanje teorijskih i praktičnih osnova. Za taj poduhvat će vam biti potrebno bar godinu dana, ali ćete biti zahvalni sebi što ste uložili vreme u svoju edukaciju.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Upišite sertifikovanu obuku za grafički dizajn i krenite ka karijeri kakvu ste oduvek želeli.

Tim Edukacija

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja