NOVI TRENDOVI U 3D DIZAJNU: 6 omiljenih pravaca koje izdvajaju dizajneri
Foto: Tim Edukacija

NOVI TRENDOVI U 3D DIZAJNU: 6 omiljenih pravaca koje izdvajaju dizajneri

Edukacija -

Danas nije moguće zamisliti kreativnu industriju bez 3D dizajna. Sa sve većom dostupnošću softverskih alata i ukupnim napretkom tehnologije, 3D elementi su postali moćno sredstvo za revoluciju u kreativnosti i vizuelnom pripovedanju.

U ovom blogu vam predstavljamo 6 najperspektivnijih pravaca modernog 3D dizajna, koji su veoma prisutni u filmu, video-igrama i reklamama.

1. Hiperrealistično 3D modelovanje

Ovo je pravac u ekspanziji, koji za ljudsko oko uspešno briše liniju između stvarnosti i digitalne umetnosti. Zahvaljujući napretku u softverskim i hardverskim mogućnostima za renderovanje, dizajneri stvaraju sa punom kontrolom nad detaljima, realističnim teksturama i osvetljenjem koje se praktično ne razlikuje od osvetljenja na fotografijama.

Verovatno najčešća upotreba 3D modelovanja je za industriju video-igara i filmsku industriju. Igre postaju sve impresivnije zahvaljujući hiperrealističnim 3D modelima i animacijama; igrači mogu potpuno uroniti u virtuelne, realistične svetove, a filmska industrija dobija vizuelne spektakle kakav je Avatar.

Međutim, pored zabave, hiperrealistično 3D modelovanje nalazi prostor u nauci i omogućuje hirurzima da detaljno prouče ljudsko telo, kako bi bolje razumeli patološke procese.

Link Group
foto: Tim Edukacija

2. AR: Integracija proširene stvarnosti

Dizajneri konstantno istražuju nove granice u spajanju 3D elemenata i stvarnog sveta, kako bi učesnici imali što realističniji doživljaj. Najveći izazov za kreativce je svakako uklapanje animiranih elemenata sa različitim i promenljivim okolnostima spoljašnje okoline.

U video-igrama poput Pokémon GO, koja je jedna od najzaslužnijih za popularisanje ove tehnologije, AR omogućuje igračima da love virtuelne likove u stvarnom svetu koristeći svoje telefone. Takođe, Diznijevi tematski parkovi koriste AR tehnologiju kako bi stvorili interaktivne doživljaje za posetioce.

U poslovnom svetu, AR se koristi za poboljšanje korisničkog iskustva, a u trgovini da se proizvodi što privlačnije predstave kupcima.

Link Group
foto: Tim Edukacija

3. Fluidni i organski 3D dizajn

Ideja fluidnog i organskog dizajna je da se što verodostojnije dočara organska priroda. Ovde je dizajnerski zadatak da se kreiraju oblici, teksture i pokreti koji imaju mekanu i prirodnu estetiku.

Fluidni 3D dizajn se najbolje vidi predstavljanjem tekuće vode, oblaka ili dima. Kroz pažljivo korišćenje animacije i simulacija, dobijaju se dinamične scene koje pulsiraju i menjaju se pred našim očima, stvarajući osećaj stalnog kretanja i promene.

Organski 3D dizajn naglašava prirodne oblike i strukture prisutne u prirodi poput biljaka, životinja ili ljudskog tela. Ovaj stil dizajna često koristi složene teksture i detaljne modele kako bi stvorio realistične prikaze organskih oblika poput kože, mišića i crta lica.

Link Group
foto: Tim Edukacija

4. Retrofuturizam

Ovo je zanimljiva i trenutno veoma popularna estetika koja stimuliše maštu dizajnerima, jer spaja nostalgiju sa budućnošću. Vintidž i futuristički elementi daju jedinstven vizuelni stil, a prava igra dolazi iz mogućnosti da se mešaju stare boje, staromodne tipografije, poster-estetika i sve one slike koje dotiču kolektivno pamćenje, ali su upakovane uz visoku rezoluciju i precizne rendere.

Pored video-igara i filma, retrofuturizam ima veliku popularnost u marketingu i dosta je prisutan na mrežama kao što su Fejsbuk i Instagram.

Link Group
foto: Tim Edukacija

5. Holografske nijanse i 3D dizajn

Holografske nijanse su posebne boje kojima dizajneri stvaraju efekat prizme kada se reflektuje svetlost. Ovde se svetlost lomi u različitim uglovima, stvarajući spektar dopadljivih boja koji se menja u zavisnosti od ugla gledanja i osvetljenja.

Umesto jednostavnog odraza boje, holografske nijanse stvaraju dublji sloj dimenzije i dinamike, što ih čini posebno privlačnim u dizajnu. Zato se često koriste u industrijama koje stvaraju vizuelne poslastice kao što su moda, kozmetika i proizvodnja ambalaže.

Link Group
foto: Tim Edukacija

6. Izometrijska projekcija

Izometrija je tehnika crtanja koja se koristi za prikazivanje trodimenzionalnih objekata u dvodimenzionalnom prostoru. Ovaj pravac postoji odavno, ali se poslednjih godina vraća na velika vrata zbog pojednostavljenja u korišćenju programa za njeno kreiranje.

U svetu 3D dizajna, izometrijska projekcija se koristi za stvaranje vizuelno privlačnih i jasnih prikaza trodimenzionalnih objekata, posebno u tehničkom crtežu, arhitekturi, video-igrama i animacijama. Ova tehnika omogućuje dizajnerima da jasno prikažu prostorne odnose i detalje objekata bez potrebe da se upuštaju u kompleksne matematičke proračune.

Link Group
foto: Tim Edukacija

Pored toga što je 3D dizajn zabavan, to je i veoma perspektivna i dobro plaćena profesija. Postoji mnogo formalnih i neformalnih škola gde je moguće steći ova znanja i veštine, a u regionu se svakako izdvaja ITAcademy. Pored zanimljivog progama i renomiranih predavača, posebnost ove škole leži u tome što od svojih polaznika pravi profesionalce sa sertifikatima za svega 12 meseci.

Tim Edukacija

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track