SVEČANO OTVORENA DEONICA AUTO-PUTA RUMA-ŠABAC! Vučić: Neverovatno i veličanstveno! Vožnja bez naplate do Nove godine (VIDEO)
* Najvažnija deonica jer spaja Srem, Mačvu, ali i Banat i Beograd
* Na celoj deonici predviđena izgradnja 56 objekata - od toga 54 mosta, osam raskrsnica i tri petlje
* Najavljena dva velika ugovora između Srbije i Kine
* Vožnja bez naplate putarine do Nove godine, nakon toga Ruma-Šabac 100 RSD, Beograd-Šabac 270 RSD, Beograd-Ruma 170 dinara
Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić prisustvovao je danas svečanom otvaranju deonuice auto-puta Ruma-Šabac sa mostom preko Save.
Auto-put Ruma-Šabac je najznačajnija infrastrukturna investicija koja spaja Srem i Mačvu i ujedno je najkraća saobraćajna veza između Novog Sada i Beograda sa ovim delom zapadne Srbije i Republikom Srpskom.
Obraćanje vlasnika kompanije „Azvirt“ Kamila Alijeva
Za kompaniju Azvirt je ovo poseban dan, a pre svega jer se auto-put otvara pre roka, rekao je na svečanom otvaranju auto-puta Ruma- Šabac vlasnik kompanije „Azvirt“ Kamil Alijev.
– Velika mi je čast što sam danas ovde sa svima vama, što obeležavamo veliki poduhvat azerbejdžanskih i srpskih kompanija – rekao je Alijev.
Istakao je da su tokom prethodnih godina uložili maksimalne napore da budu pouzdan partner i da poštuju ugovorene rokove.
Alijev je poručio da Azvirt ne gradi samo mostove i puteve, već i trajne veze između srpskog i azerbejdžanskog naroda.
Prezentacija čitavog projekta i vožnja novootvorenom deonicom
Vučić je juče najavio da će put za saobraćaj biti pušten do 15 časova, kao i da je ponosan na ovaj autoput i da će sada od Beograda do Šapca moći da se stigne za 45 minuta.
- To je nešto neverovatno i veličanstveno. Kada krenete ka šabačkom mostu videćete jedan predivan drvored kod Klenka, to je veličanstveno kako izgleda - rekao je Vučić i dodao da je ponosan na Srbiju i na ono što je izgrađeno.
Otvaranju prisustvuju i ministar saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture Goran Vesić, ministar unutrašnje i spoljne trgovine Tomislav Momirović, ministar policije Bratislav Gašič, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić, predstavnici izvođača azerbejdžanskog Azvirta, kao i predstavnici Rume i Šapca.
Predsednik je istakao da je ovo najvažniji deo auto-puta.
- Ovaj deo smo završili, ovo je bilo bitno, ako ne i najvažnije. Moramo da završimo i ostali deo puta, jer nas povezuje sa Zvornikom, i podiže Loznicu! Ne merim godine, merim samo rezultate. Kada bismo završili ceo Srem i Mačva, imali bismo sve. Sigurno najbolju povezanost, kada se uradi i ovih 54,5 kilometara, dovešće do odlične povezanosti. Nadam se da ćete biti u mogućnosti da završite autoput u što bržem roku, pod tim se podrazumeva rok do kraja 2024. godine. Zahvalan sam vam na vašem radu, trudu i svemu što radite.
Vučić je kazao da je potrebno da se uradi Hrtkovac - Platičevo, Platičvo - Vitlajevci/Grabovci mora da se uradi.
- Potrebno je da se uradi deonica kod Hrtkovca, mora zbog ljudi koji ovde žive. Znam da je skupo, ali moramo. Kažem da je ovo najvažnija deonica jer spaja spaja Srem, Mačvu, ali i Banat i Beograd. Nijedna zemlja u Evropi ne radi kilometražu javnih puteva kao što mi radimo! I ja čestitam građanima Srbije na tome, jer ne povećavamo stopu javnog duga! Ovo su neverovatne promene, veoma značajne stvari i za investitore. Do pre 10 godina smo imali 592 kilometra autoputa, a danas imamo oko 946. Gradimo još 461 kilometar. To jeste jedna vrsta podviga. Verujem da ćemo za godinu dana moći da se pohvalimo da smo za 10-11 godina uradili činjenično više teških kilometara autoputa nego od 1945. naovamo. Potpisujemo najmanje dva velika ugovora sa Kinom, to je na radost ljudi u Vojvodini, jedno će biti od Bačkog brega, Sombora, Kule, Vrbasa, Bečeja, Kikinde, a drugo Beograd-Zrenjanin, Zrenjanin-Novi Sad. Gotovo je neverovatno šta sve radimo. Treba da se završi i Pakovraće-Požega. Ićićemo i na izgradnju novog dela ka Prokuplju, kao i od Beograda do Niša, onda idemo ka Požarevcu, pa potpisujemo ugovor za brzu saobraćajnicu do Bele Palanke. Posle toga se završava deo do Preljine i Čačka, skoro neverovatno šta smo uspeli da uradimo - istakao je predsednik i dodao da je ponosan ostvarenim rezultatima.
- Morate imati zdravu ekonomiju da bi ovo mogli da postignete. Drago mi je da je moguće, ali to nije više samo pitanje novca, to je i problem eksproprijacije - naveo je Vučić.
Predsednik je govoreći o novim investitorima istakao važnost postojanja auto-puteva, kao i gasovoda.
- Ovo su čudesne stvari za zemlju. Od Beograda do Cera sat vremena…to nikada nije bilo.
- Ja sam srećan što smo to mogli da uradimo. To više nije pitanje samo novca, već problema sa eskproprijacijom... Ponegde pogreše veštaci, poreska uprava i kažu cenu manju od realne, a imate ljude koji prijave poreze na imovinu vrednosti 4.000 evra, pa danas kažu da vredi 200.000 evra. Za mene sve kasni. Ja se trudim da stignem svuda tamo gde ovi vaši nikada nisu stigli. Oni su 2016. godine u razgovoru sa Peningtonom rekli kako će da krenu u izgradnju ovog auto-puta, na kraju ni peni nisu uložili, ni seoski put nisu izgradili.
Vučić kaže da su između tri/tri i po milijarde evra uložene u kampanju protiv njega.
- Kako da očekujete pobedu posle toga? Nije realno. Ali, ovo ne možete da pobedite. Ovo su rezultati. Železnička stanica "Prokop" je obećana 1970. godine. Legendarnog gradonačelnika Branka Pešića niko nije pitao zašto to nije izgrađeno. Nemojte da vam pričam koliko su to obećavali od Đilasa do svig drugih, a opet Vučić uradio. To su stvari koje ne možete da izbrišete - kazao je predsednik.
Vučić navodi da je problem što veliki broj radnika nisu srpski državljani.
- Radili su svi naporno za ovaj autoput, ja sam dva puta nenajavljeno obilazio ljude. Po ciči zimi su neumorno radili, a što se tiče mladih ljudi, mi od njih zavisimo! Moramo biti još efikasniji, još uspešniji, to mora da bude naš cilj! Mi imamo problem sa radnicima, imamo mnogo mali broj srpskih državljana koji rade, sve su to indijci, bangladešanci, a sve više ljudi dolaze u Srbiju, kao što smo mi nekada išli trbuhom za kruhom. Nadam se da će mladi biti gladni uspeha, gladni novih rezultata - rekao je on.
- Ovaj autoput veličanstveno izgleda, vidi se i Srem! Ne povećavamo stopu javnog duga, jer to je ključno za razvoj Srbije. Za svaki naš grad povećavamo kvalitet infrastrukture, a putevi su osnova toga. Do skoro ovakve stvari su bile nepojmljive i neshvatljive, a evo sada vidimo - rekao je predsednik.
Predsednik se osvrnuo i na prethodne projekte koji su značajno uticali na izgled i ugled naše zemlje.
- Do sada smo otvorili Surčin - Novi Beograd, trebamo i do Koševa da otvorimo tih 10 kilometara, otvorili smo 5,5 kilometara do Merošine, ali imamo još dosta. Gradi se Lajkovac - Valjevo, fruškogorski koridor, gradi se Čačak - Kraljevo, Dunavska magistrala, a onda ćete moći da stignete do Kraljeva iz Beograda za sat i po vremena. Volim brojeve, a kilometri mogu da se izmere. Gradili smo autoputeve i na mestima na kojima je bilo teško da se izgrade. Gradimo najveći i najteži tunel kroz Srbiju, koji će zasigurno biti najkomplikovaniji za probijanje. Znate li put koji ide od Ravanice do manastira Sisojevac. Znate li koliko je teško i komplikovano biti kroz mesto Sase napraviti taj put? Ovo je sada druga zemlja! Ukupno 492 ili 496 kilometara je tačno izgrađeno do sada - kaže predsednik.
Kako je rekao, Moravski koridor veoma uspešno napreduje i uskoro se završava deo do Vrnjačke banje i Kraljeva, a onda sa druge strane od Preljine do Adrana neverovatno.
- Do kraja sledeće godine trebalo bi da bude gotovo i do Loznice, veće je 70 odsto trase od Petlovače i Prnjavora postavljeno prema Loznici. To su onda ogromne promene i Drina postaje neuporedivo bliža. Sada treba dodatno da razmišljamo kako da spajamo Loznicu sa Bajinom Baštom, preko Ljubovije, Malog zvornika, kako to da napravimo i proširimo put, a zatim da razmišljamo o obilaznici oko Užica i da ga spajamo sa Bajinom Baštom - poručio je Vučić.
On je na pitanje novinara kako se oseća kada vidi preobražaj Srbije čiji je, kako navode, on pokretač rekao da je narod u Srbiji pokretač jer je, prema njegovim rečima, još 2012. godine razumeo u kakvoj se situaciji Srbija nalazi.
- Ljudi su podržali teške reforme 2014. godine, kada sam postao predsednik Vlade stopa javnog duga iznosila je 79 odsto, veoma opasno i teško vreme za Srbiju, a u međuvremenu smo prošli kroz brojne krize, najteže poplave u poslednjih 100 godina, migratorne krize gde je više od milion ljudi prešlo preko naše teritorije, sve do korone, rata u Ukrajini i svih kriza u regionu, pa sve do krize između Izraela i Palestine, rekao je predsednik.
Istakao je da je Srbija uspela da prođe kroz sve ove krize zahvaljujući tome što se razvijala i napredovala.
- Po tom pitanju sam zahvalan svim mladim ljudima i penzionerima, ja sam ponosan što sam deo toga, ali to bez podrške ljudi i bez podrške naroda ne bi bilo moguće.
Predsednik Srbije najavio je da će početkom sledeće godine biće urađena i brza saobraćajnica koja od Lajkovca vodi do Popučke i ulaza u Valjevo i da su pojedini investitori pristali da ulažu tek kada su čučli za to.
- Ljudi moraju da znaju da velike firme dolaze tamo gde ima razvijene infrastrukture i gde imaju najmanje svojih logističkih problema i transportnih troškova. Ovo su čudesne stvari u bogatstvo za zemlju - približiće Pocerinu Beogradu. Od Beograda do Cera je samo sat vremena. To nikada nije bilo.
Kada je reč o povratnicima iz inostranstva, Vučić je rekao da trenutno imamo minimalno negativni trend u migratornim kretanjima.
- Vraćaju se posebno ljudi iz Austrije i Nemačke, gde su uslovi sve teži. Naročito nam je važno da se ljudi vrate na istok Srbije, zato tamo toliko i ulažemo u infrastrukturu, radimo i dunavsku magistralu. Kada govorimo o bolnicama i opremi govorimo koliko toga mora da ode na istok Srbije.
Kako kaže, to važi i za zapadnu i centralnu Srbiju - mnogo ljudi iz lozničkog kraja je otišlo u Austriju, Nemačku, Švajcarsku i Italiju. Predsednik je naveo da veruje da će jedan deo tih ljudi da se vrati kada budu videli da mogu ovde da zarade ne mnogo manje, a da istovremeno imaju sve i da troškovi života budu niži i da žive pristojno.
- Pre dva meseca smo imali 10.100 zahteva za državljanstvo - 1.400 iz Austrije i 925 iz Nemačke. To su ljudi koji već imaju njihova državljanstva i oni su druga generacija tamo. Njihovi roditelji hoće da se vrate, jer im je lakše ovde da žive, zaključio je Vučić.
Vučić je naveo da oni koji su bili protiv brzog voza Novi Sad - Beograd, sada ga najviše koriste.
- Na kraju ljudi ne razmišljaju patrijski, već onako kako je bolje za njihovu decu. Najzadovoljniji su oni koji su bili protiv brzog voza, a sada vidim da dolaze na kafu i proteste brzim vozom iz Novog Sada. Voleo bih da budu masovniji protesti, da bismo mogli više da naplatimo karata. Uskoro ćemo moći da se vozimo do Subotice za sat i deset minuta, što možete da se složite, je neuobičajno- rekao je predsednik.
Obilazak štandova sa lokalnim proizvodima
Vučić je istakao da je zahvalan na prijateljstvu i gostoprimstvu. Ovom prilikom najavio je i nove projekte.
- U Banji Koviljači smo mnogo uložili, ali smo mnogo i izgubili za vreme korone. Moramo da uložimo i u Loznicu, i na Ceru, moramo da vidimo nešto i da napravimo, da uložimo - kaže predsednik.
Vučiću meštani u razgovoru predstavljaju domaće proizvode, ručni rad, a govore i o turizmu.
Predsedniku je uročen veliki broj simboličnih poklona, a jedna žena mu je čak i pesmu izrecitovala.
Vožnja autobusom do kraja mosta preko Save
Vučić je istakao da u narednom periodu ima već uređen raspored, a da prva bitna stavka je otvaranje Prokopa na koji se čekao 53 godine.
- 20. oktobra otvara se Prokop, 21. oktobra idem u Šabac, a onda dolazi petorka sa novim stvarima oko Kosova. Onda treba da idem za Njujork. Nisu jednostavni dani, ali ima nekih lepih. Što se tiče Prokopa, čekao se 53 godine, i srećan sam što smo mi to uradili! Tu će se izgraditi nove zgrade, prelepo će izgledati, videćete - istakao je Vučić.
On je dodao da slede dodatna ulaganja koja se posebno tiču naroda na jugu i istoku Srbije.
- Ovo je čudesno za Srem i Mačvu, kada se sve završi, oni će biti povezani i na svaki mogući način. Moramo da ulažemo više u jug Srbije i u istok Srbije. Moramo da podižemo standard i tih ljudi, moramo da podižemo plate. Makar u javnom sektoru da podignemo plate ljudima, moramo da pomažemo našem narodu - kaže Vučič.
Predsednik isitče da je za zimsku grejnu sezonu prepremljena dovoljna količina rezervi dizela, benzina i gasa.
- Uvek sa zebnjom čekate zimu, iako smo se dobro pripremili. Imamo zalihe dizela, a sve ide na dizel. Benzina imamo 64 dana rezerve, nikada to nismo imali. Nikada nam nije bilo omogućeno da imamo ovoliku količinu zalihe gasa! U svim ovim uslovima, ratnim svetskim uslovima, mi smo obezbedili sve ovo, i omogućili da Srbija napreduje - kazao je predsednik.
U izgradnju auto-puta ugrađeno je 305.000 tona asfalta, 136.210 kubika betona, 2.466.000 kubika materijala u nasip, 16.074 tona armature i postavljeno 116,036 metara odbojne ograde. Trasa auto-puta Ruma-Šabac zaobilazi naselja Klenak, Platičevo, Hrtkovci i Jarak, čime se ova mesta rasterećuju od teškog teretnog saobraćaja.
Ispred Hrtkovaca je izgrađen nadvožnjak sa petljom, gde se auto-put ukršta sa državnim putem IB reda br.20. Most preko Save dužine 1.350 m, sastoji se iz glavne mostovske konstrukcije dužine 605 m, leve prilazne konstrukcije 310,5 m, desne prilazne konstrukcije 439,5 m, kao i produžetka mostovske konstrukcije u dužini od 1.010 m.
Ukupna dužina ovog mosta sa produžetkom iznosi 2. 365 m. Most preko Save, spojen je 25. jula 2022.. Komercijalni ugovor za izgradnju auto-puta Ruma-Šabac i brze saobraćajnice Šabac-Loznica potpisan je 19. novembra 2019. sa azerbejdžanskom kompanijom Azvirt koja je radila na njegovoj izgradnji sa domaćim podizvođačima.
Ovaj put je inače i najkraća veza između Beograda i Novog Sada sa BiH i Republikom Srpskom preko graničnog prelaza Badovinci (Pavlovića ćuprija) i dalje prema Bijeljini ili prelaza Trbušnica kod Loznice. Brza saobraćajnica Ruma-Šabac-Loznica, u celini treba da se završi do kraja 2024. godine.
Kurir.rs
Bonus video:
PREDSEDNIK VUČIĆ: SAD uvode sankcije NIS, razgovaraćemo i sa Rusima i sa Amerikancima! Studentima su ispunjeni svi zahtevi! Stanovi za mlade od 20 do 35 godina