Slušaj vest

Predsednik Narodne stranke i advokat Vladimir Gajić tvrdi da je Nebojša Bojović, prorektor Beogradskog univerziteta i nekadašnji predsednik Skupštine akcionara kompanije "Infrastruktura Železnice Srbije" u aprilu 2022. godine, potpisao Odluku kojom je usvojen Izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih ciljeva kompanije Infrastruktura Železnice Srbije za period 1. januar - 31. mart 2022. godine. Međutim, prema njegovim rečima, novosadsko Više tužilaštvo je u svojoj optužnici za pad nadstrešnice koju je Viši sud u Novom sadu vratio na dopunu istrage tvrdilo da je prijava radova učinjena tek u oktobru 2024. godine!

Gajić je u novoj objavi na platformi Iks naveo da mu "uzbunjivači iz železničkih preduzeća svakodnevno dostavljaju nove podatke u vezi sa radovima na brzoj pruzi Novi Sad - Subotica kao i Železničkoj stanici u Novom Sadu".

Prema tim podacima, Nebojša Bojović, aktuelni prorektor Beogradskog univerziteta i bivši predsednik Skupštine akcionara kompanije ”Infrastruktura Železnice Srbije”, je 28. aprila 2022. godine, potpisao Odluku broj 5/2022-415-170 kojom je usvojen Izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih ciljeva kompanije Infrastruktura Železnice Srbije za period 1. januar - 31. mart 2022. godine.

"U ovom Izveštaju na strani 10 konstatuje se da je 26. oktobra 2021. godine izdata građevinska dozvola za izgradnju pruge kao i da 6. januara 2022. godine podnet zahtev za prijavu radova za radove na brzoj pruzi na teritoriji Novog Sada.

Prijava radova za brzu prugu NS-Subotica u aprilu 2022. Foto: Printscreen X, Kurir

Tako je i bilo. Međutim, novosadsko Više tužilaštvo u svojoj optužnici za pad nadstrešnice koju je Viši sud u Novom sadu vratio na dopunu istrage tvrdilo da je prijava radova učinjena tek u oktobru 2024. godine.

E sada, neko ne govori istinu. Bojović ili novosadski tužioci Lepotić i Josimović? A sve je lako moglo da se utvrdi da su novosadski tužioci pozvali Bojovića, makar i kao svedoka, i pitali šta je istina. Ali novosadski tužioci ne smeju ništa da ga pitaju ili ne umeju?", navodi Vladimir Gajić.

On podseća i na prethodne informacije koje je objavio a koje govore o tome da je Milutin Milošević, bivši izvrši direktor tog preduzeća, raspolagao sa 140 miliona evra i ništa nije uradio da proveri stanje nadstrešnice, koja se urušila 1. novembra 2024, i ponavlja pitanje zašto Više javno tužilaštvo u Novom Sadu nije saslušalo Milutina Miloševića. 

milutin milošević.jpg
Milutin Milošević i Nebojša Bojović Foto: Društvene Mreže

"Recimo mogli su da pitaju Milutina Miloševića, bivšeg izvršnog direktora koji je bio zadužen za javnu železničku infrastrukturu, zašto nijednom nisu uradili redovnu i vanrednu proveru stanja nadstrešnice u skladu sa Pravilnikom za građevinske konstrukcije. A nije da nisu imali para. Srbija je kompaniji Infastruktura železnice Srbije za četiri godine, od 2022- 20225. godine, uplatila preko 590 miliona evra subvencija od čega za rekonstrukcije pruge i stanica 140 miliona evra za tri godine od 2022-2024. godine. Ni to nisu pitali iz novosadskog Višeg javnog tužilaštva.

Pravo je inače čista logika. Zato verujem da svako može da ukapira logiku ovih pitanja koje ja postavljam", zaključuje Gajić.