Vozili smo fijat pandu: Radost u vožnji

test

Vozili smo fijat pandu: Radost u vožnji

Auto -
Da bi u auto dugačak 365 cm moglo da se smesti petoro putnika, a da pritom ostane mesta za police i veliki gepek, potrebna su genijalna rešenja. Novoj „pandi“ to je pošlo za rukom

Vozači imaju zahteve, a „panda“ odgovore!Fijat“ je specijalista za male automobile, a Italijani su majstori dizajna. Kada se ovo spoji, uspeh je zagarantovan! Tada nastaje „panda“ - mali, ali slavni auto. Od 1981. prodat je u čak 6,5 miliona primeraka.U Torinu znaju da se ne živi od slave, pa su nov model doterali do maksimuma. U auto dugačak 365 cm treba smestiti petoro putnika, brojne police, ali ostaviti i mesta u gepeku. A „panda“ sve to može zahvaljujući genijalno osmišljenom prostoru.Ipak, najbolji osećaj je radno mesto vozača. Raspoloženje naglo raste svaki put kad se smestimo u kabinu nove „pande“. Krem presvlake s kvadratićima na štofu, sjajan kockasti volan i podignuta palica menjača, koja stvara komandni osećaj, sve su što je potrebno da bi se uživalo za volanom. Svaki detalj enterijera je stilizovan, čak i zvučnici u vratima! U kabini je primenjen stari trik podizanja sedišta, pa se četvoro putnika voze komotno, dok će se troje malo namučiti.Na testu Kurira imali smo 1,2 benzinac sa 69 KS. Ovaj model nije sportski, ali dobar je za gradsku vožnju. Zameramo mu što stvara veliku buku pri brzinama od preko 100 km/h, a pohvaljujemo potrošnju od oko 6,7 litara po gradu, s nogom na gasu. Vešanje je meko, ali dovoljno tvrdo da bi „panda“ glatko peglala krivine.Iako je upotrebljiva poput multipraktika, „panda“ svojim dizajnom ipak osvaja žene. Njegova vizuelna filozofija „kvadrat sa zaobljenim krajevima“ neće dirnuti muški ukus, ali će biti miljenik lepšeg pola. Možda najveća pohvala za kraj - početna cena je 8.500 evra!

Vrhunski oblik volana, menjač na idealnom mestu
Vrhunski oblik volana, menjač na idealnom mestu

Čak je i štof stilizovan
Čak je i štof stilizovan

Motori„Pandu“ pokreću dva dvocilindrična „tvin-er“ benzinca zapremine 0,9 litara sa 65, odnosno 85 konjskih snaga. Tu je i 1,2-litarski benzinac (69 KS), kao i 1,3 „multi-džet“ dizel sa 74 KS.

Uskoro i 4x4Krajem godine biće lansirana i „panda 4x4“. Inovativni sistem kočenja LSCM (Low Speed Collision Mitigation) naručuje se uz doplatu, a reč je o programu koji po potrebi automatski koči ako je brzina manja od 30 km/h.

Istorijat„Panda“ je rođena 1980. u Ženevi i prodavala se samo sa troja vrata. Tek 2003. stigla je druga generacija, prvi put s petora vrata. Nova „panda“ ima zaobljenije linije i farove, a duža je za 11 cm.

FIJAT PANDA 1,2Motor: 1,2Snaga: 69 KSMasa: 1.050 kg0-100 km/h: 12,3 sMaks. brzina: 165 km/hDužina/širina/visina: 3.650/1.640/1.550 mmPrtljažnik: 220/870 lPotrošnja na testu: 6,7 lOsnovni model: 8.490 evra

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track