OTVOREN 44. FEST: Bati Živojinoviću dodeljen Beogradski pobednik za doprinos filmskoj umetnosti

Narednih dana biće prikazano 110 premijernih filmova

Najveći domaći filmski festival otvoren je večeras po 44. put. U velikoj dvorani Sava centra u 19h otpočela je ceremonija svečanog otvaranja koju su vodili glumci Nebojša Milovanović i Tamara Dragičević.

Muzički deo programa obeležio je duet Aleksandre Kovač i Marka Tolje.

Nagrada Beogradski pobednik za dosadašnje stvaralaštvo dodeljena reditelju Džonu Mektirnanu, kao i glumici Viktoriji Abril, koja je, na zadovoljstvo beogradske publike, imala tu čast da proglasi 44. FEST otvorenim. Velimiru Bati Živojinoviću, jednoj od najvećih zvezda domaćeg filma, dodeljen je Beogradski pobednik za izuzetan doprinos filmskoj umetnosti. U Batino ime, njegov pobednik preuzele su njegova supruga i unuka.

Značajna počast ukazana je domaćem filmu "Vlažnost" koji će biti prikazan nakon ceremonije otvaranja, a ekipa filma na čelu sa rediteljem Nikolom Ljucom i glumcima Tamarom Krcunović i Milošem Timotijevićem će se pokloniti publici posle projekcije. Ekipa filma željno iščekuje da se predstavi domaćoj publici, nakon svetske premijere na nedavno završenom Berlinalu gde je pokupio izuzetno pozitivne kritike.

U Sava centru je za VIP zvanice obezbeđen svečani ulaz kao i crveni tepih kojim će defilovati gosti festivala uz javne ličnosti i filmske zvezde.

Žiri čine glumac i reditelj Dragan Bjelogrlić (predsednik), reditelj Vuk Ršumović (Srbija), glumica Kozmina Stratan (Rumunija), reditelj Nevio Marasović (Hrvatska) i Bernd Buder, nemački filmski novinar i festivalski programski direktor. Festival će posetiti članovi ekipa više od 20 filmova koji će sa publikom razgovarati posle projekcija i predstaviti svoja ostvarenja medijima na pres konferencijama. Fest ove godine izlazi iz bioskopskih sala prikazivanjem "Magbeta" u Narodnom pozorištu i dokumentarca o Dženis Džoplin u "Parobrodu". U okviru programa "Fest Klasik" biće obeleženo 20 godina od smrti nekadašnjeg selektora Festa Nebojše Djukelića, u Muzeju kinoteke biće priređen omaž Dejvidu Bouviju, najavljeno je prikazivanje i prve dve epizode serije "Poslednji panteri", koja je snimana prošle godine u Beogradu.

Ulaznice se prodaju po cenama od 250 do 500 dinara koliko treba izdvojiti za svečano otvaranje.Tokom narednih deset dana biće prikazano 110 premijernih filmova u Sava centru, Domu omladine, Dvorani kulturnog centra, Fontani, Jugoslovenskoj kinoteci i Muzeju jugoslovenske kinoteke, a od ove godine i u bioskopu Cineplex.

Od 27. februara počinju projekcije i u Novom Sadu, Kragujevcu, Podgorici i Budvi. Jedan od najpopularnijih filmova ovogodišnjeg programa je Mladost Paola Sorentina za koji je ostalo još veoma malo ulaznica, a velika potražnja vlada i za filmovima Ave Cezare braće Koen, Nerazuman čovek Vudi Alena, i Kerol Toda Hejnsa.

(fest.rs)