Naučnici na korak od leka protiv side

Mehanizam za izlečenje

Naučnici na korak od leka protiv side

Život -

PARIZ - Francuski naučnici otkrili su genetski mehanizam za spontano izlečenje od virusa HIV, a ovo otkriće moglo bi da pruži novu strategiju u borbi protiv side.Kod dvojice muškaraca koji nisu imali simptome bolesti virus koji izaziva sidu je inaktivisan zahvaljujući promenama u genetskom kodu virusa unutar ljudskih ćelija, navodi se u istraživanju objavljenom juče u časopisu Klinička mikrobiologija i infekcija.Do promena je najverovatnije došlo zahvaljujući stimulaciji jednog enzima, što bi u budućnosti moglo da posluži za razvoj lekova koji bi dali isti odgovor.- Ovo otkriće predstavlja put za izlečenje - rekao je koautor studije Didije Raul iz francuskog Instituta za zdravlje i medicinska istraživanja.Nijedan od dvojice muškaraca, od kojih je jedan dijagnostikovan kao HIV pozitivan pre 30 godina, a drugi 2011, nikad nije pokazivao simptome bolesti, a virus nije bilo moguće detektovati analizama krvi.Naučnici ne veruju da su dva pacijenta jedinstven slučaj ili da je fenomen nov.