Foto: PR

Saveti za svakog

Kako da izađete na kraj s kolegom koji ne radi ništa

U svakoj kancelariji postoji ta jedna osoba koja nam nije baš po meri. Dok se vi istinski trudite da pružite svoj maksimum, izgleda vam kao da se vaš kolega ponaša previše nonšalantno – dolazi u poslednji čas na posao, odlazi čim otkuca 17 časova, svaki čas obavlja privatne razgovore, a neretko ostavlja i neurednu kuhinju posle kuvanja kafe.

Edukacija
> 21:56h

Povrh svega, čini vam se kao da obavljate mnogo više posla nego on ili ona. Sve ove sitnice umeju da budu prilično frustrirajuće, a da biste izašli na kraj sa zabušantom, poslušajte sledeća tri saveta.

1. Prepoznajte stvarni problem

Najštetnija stvar koju možete da uradite jeste da pustite da se vaša frustracija nagomilava. Sitne neprijatnosti koje vam svakodnevno smetaju na poslu lako mogu toliko da se namnože da vi naprosto prasnete od besa. Ovo je kontraproduktivno i uticaće najviše na vas – i to loše.

Da ne biste došli u ovu situaciju, prepoznajte ono što vam zaista smeta kod kolege i pokušajte da mu na to ukažete tako da se on ne oseća kao da je fatalno pogrešio, a da vi ne ispadnete loš policajac. Počnite rečenicu s „Bilo bi dobro”, ili „Zar ne bi bilo bolje da svi ovako radimo” i istaknite kako je neophodno da svi radite najbolje što možete da biste dobro obavili posao i napredovali kao tim.

2. Pružite šansu i verujte

Kada ukažete na mane svog kolege, pustite da prođe neko vreme u kome će on ili ona moći da se prilagodi i poboljša svoje ponašanje i učinak. Ukoliko pak ponovo napravi grešku, nemojte donositi prebrze zaključke. Sačekajte, možda je posredi nešto sasvim drugo.

Ljudi koji su odsutni i imaju običaj da prave sitne greške možda to rade nenamerno, a u sebi pokušavaju da se izbore s privatnim problemima koji ih čekaju nakon posla. Imajte razumevanja i ne prenagljujte s osudama, a možda baš vaše poverenje u bolji timski rad može da podstakne kolegu da izmeni svoje loše navike.

3. Razgovarajte s nekim ko može da promeni stvari

Ukoliko prethodni pristup ne da učinka, vreme je da o tome obavestite nekoga čije odluke će na kolegu delovati. Nemojte misliti da ćete tako biti tužibaba, jer kolega na kog se žalite koči vas i vaš tim u ostvarivanju najboljih rezultata.

Kako svaki menadžer želi da se posao obavlja što uspešnije, razgovor s vama može mu pomoći da uvidi nove načine unapređenja poslovanja. Kao rezultat ovakvog sastanka može doći do reorganizacije posla i odgovornosti, što će u krajnjoj liniji doneti ne samo veću produktivnost vašeg tima, već i okončanje vaših nesuglasica s kolegom.

Svako radi različitim tempom, a neretko i teži drugačijim ciljevima u poslu. Ipak, da biste funkcionisali u timu i ostvarili uspeh u projektima na kojima radite, potrebno je da usaglasite stavove o određenim pravilima i vrednostima koje ćete poštovati. Strpljivo gradite odnos s vašim kolegama, a posebno s onima za koje vam se čini da vas usporavaju u poslovnom napredovanju. Probleme rešavajte postupno i ne dozvolite da oni utiču negativno na vas.