PILOT POGINUO U AVIONU KOJI JE SAM NAPRAVIO: Letelica se raspala i zapalila još u vazduhu, postoje 2 verzije nesreće u Batajnici
Foto: Zorana Jevtić, Facebook

tragedija

PILOT POGINUO U AVIONU KOJI JE SAM NAPRAVIO: Letelica se raspala i zapalila još u vazduhu, postoje 2 verzije nesreće u Batajnici

Crna Hronika -

Aleksandar Arsić (70), vlasnik kompanije koja u Srbiji proizvodi ultra lake "Esqual" avione nastradao samo nekoliko minuta pošto je poleteo sa aerodroma u Zemun polju

Pilot Aleksandar Arsić (70), vlasnik ultra-lakog aviona koji se srušio juče nekoliko minuta posle poletanja sa aerodroma "13. maj" u Zemun polju, poginuo je u padu letilice.

Prema prvim informacijama, uzrok pada je kvar. Arsić je nastradao u avionu koji je sam proizvodio u Srbiji.

Aleksandar Arsić, mesto nesreće
Aleksandar Arsić, mesto nesrećefoto: Zorana Jevtić, Facebook

Iskočila greška

- Pilot je poleteo oko 12 sati svojom letilicom sa aerodroma u Zemun polju kako bi navodno isprobao neke komande, ali nažalost usled jednog manevra primetio je da mu na tabli iskače greška. Navodno je leteo prilično nisko i sve ukazuje na to da je pre pada sam pokušao da prizemlji avion - kaže sagovornik i dodaje da je praktično istog trenutka kada je obavestio o problemu na avionu izgubio kontakt sa bazom aerodroma.

Sin nastradalog

U šoku sam, pilot je bio moj otac

- U šoku sam, pilot je bio moj otac - rekao je novinarima sin pilota koji je poginuo u padu aviona.

- Ne znam šta se tačno desilo, u šoku sam - kratko je rekao on.

Odmah nakon nesreće, kako prenosi portal Tangosix, odnosno gubitka kontakta sa letelicom, Spasilačko-koordinacioni centar Direktorata civilnog vazduhoplovstva uzbunio je Helikoptersku jedinicu MUP Srbije koja je poslala dežurni helikopter u pretragu. Letelica je locirana za manje od 10 minuta u kukuruzištu u Batajnici. Nažalost, pilotu nije bilo spasa, jer se avion i zapalio. Prema jednoj verziji, pad je bio ubrzan i postoji mogućnost da se avion zapalio još u letu.

Mesto tragedije
Mesto tragedijefoto: Zorana Jevtić

- Istragom će biti utvrđeno da li je pilot živ izgoreo i da li se letilica praktično raspala još u vazduhu - kaže sagovornik i dodaje da je jedan deo završio na 500 metara od mesta gde se avion srušio. Prema drugoj verziji, deo krila koji je pronađen ukazuje na to da je ono otpalo pre pada i da je to mogući uzrok vazduhoplovne nesreće. - Letilica je imala klasičan pad kao kada avion sleće. Išao je nekih 30 metara po kukurizima, a onda se najverovatnije zakucao u zemlju - kaže naš sagovornik.

Prema daljim navodima izvora, ekipa Hitne pomoći je nakon što su vatrogasci ugasili požar na nepristupačnom terenu, prišla olupini. - Telo je bilo potpuno ugljenisano - kaže sagovornik i dodaje da je prevezeno na obdukciju koja će utvrditi da li je za Aleksandra Arsića bila kobna vatra koja je zahvatila avion ili je preminuo pre požara.

Avion

Proizvodnja u naselju Višnjica

Aleksandar Arsić, kako se navodi na sajtu Arsi Aviation, bio je vlasnik kompanije sa sedištem u Višnjici, koja je specijalizovana za proizvodnju i montažu karbonskih vlakana za vazduhoplovnu i proizvodnu industriju. Kako se navodi na sajtu, kompanija od 2007. ima ekskluzivna prava za proizvodnju i prodaju "Esqual VM 1", "neverovatnog ultralakog aviona proizvedenog od ugljeničnih vlakana"

- "Esqual" je sertifikovan u Nemačkoj i dostupan je i kao spreman za letenje i kao komplet koji se sastavlja - navodi se na sajtu. Prema podacima sa portala Tango six, reč je o visokoperformansnoj ultra-lakoj letelici koja je globalno proizvedena u oko 20 primeraka. Nakon otpočinjanja proizvodnje u Srbiji izrađeno je ne više od pet letelica.

Dim i brujanje

Dragan Kerečki, koji obrađuje njivu u blizini mesta pada aviona rekao je za Kurir da je juče oko devet sati video Arsića u avionu i da ga je pozdravio. - Pozdravio sam ga ujutru. Išao je nisko i on mi je uzvratio jer se inače pozdravljam s njim - rekao je Kerečki koji je bio na traktoru na svojoj njivi. On je naveo da je njegova njiva u blizini i da mu je bilo veoma teško kada je saznao da je taj čovek s kojim se pozdravlja poginuo.

Dragan Kerečki
Dragan Kerečkifoto: Zorana Jevtić

- Bio sam 500 metara kada je pao avion, ali ja nisam odmah shvatio da se letelica srušila, jer u ovo vreme ljudi često pale kukuruz na njivama. Pomilsio sam da je to u pitanju kada sam video dim - objasnio je Kerečki. Inače, jedan stanovnik Batajnice rekao je i da je u vreme pada aviona prolazio u blizini i da je čuo brujanje. - Čuo sam neobičan zvuk, podigao sam glavu, ali se na nebu nije video avion - rekao je on.

Kurir.rs/ Branka Travica

Bonus video:

00:30

TRAGEDIJA! ŽENU STIGLA VATRA NA PAR METARA OD MORA: Još jedna žrtva požara u Grčkoj

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track