IZNENAĐENJE ZA NOĆ VEŠTICA: Ogromni asteroid proći će veoma blizu naše planete
Foto: Thinkstock

Za malo

IZNENAĐENJE ZA NOĆ VEŠTICA: Ogromni asteroid proći će veoma blizu naše planete

Dobro se prerušite za Noć veštica jer će biti veoma uzbudljiva žurka. U noći između 31. oktobra i 1. novembra ogromni asteroid će za dlaku promašiti Zemlju

Vreme je da se upoznamo sa novim prijateljem, asteroidom, komad kamena prečnika 2,5 kilometra koji trenutno hrli kroz svemir pri brzini od 126.000 kilometara na sat. Ovaj nedavno otkriven asteroid je privukao pažnju NASA-inim naučnicima jer će, po njihovim kalkulacijama 31. oktobra, na Noć veštica, proći blizu Zemlje.

Ali, ne moramo još uvek da uzimamo ključeve od naših bunkera i skloništa jer, kada se kaže "blizu", misli se na 499,000 km udaljenosti što je 1,3 dužine do Meseca.

Foto: Youtube/screenshot

"Poslednji put je 2007. godine asteroid bio ovako blizu Zemlji , a idući bliski prolazak dogodiće se tek u avgustu 2027. godine", stoji u NASA-inom izveštaju.

Ovaj asteroid je otkriven desetog oktobra u NASA-inoj stanici na Havajima, gde je postavljeno nekoliko kamera i teleskopa iz celog sveta kako bi se otkrila potencijalna opasnost po Zemlju. Asteroid daleko manje veličine bi u slučaju udara potpuno razorio Zemlju i život na našoj planeti bi bio zbrisan.