CELA EVROPA U OPASNOSTI: Povećana radioaktivnost vazduha, a naučnici nemaju pojma zbog čega
Foto: Profimedia

KONTAMINACIJA IZ ISTOČNE EVROPE?

Nemački zvaničnici objavili su da je detektovan nagli porast radioaktivnosti u vazduhu iznad zapadne i centralne Evrope.

Povišeni nivoi izotopa rutenijum-106 zabeleženi su u Italiji, Austriji, Nemačkoj, Švajcarskoj i Francuskoj od 29. septembra.

Izvor kontaminacije je još uvek nepoznat, ali proračuni pokazuju da bi moglo da bude reči o kontaminaciji koja je nastala negde u istočnoj Evropi. Stručnjaci iz Nemačke Federalne kancelarije za zaštitu od radijacije (FORP), pošto su pet meteoroloških stanica detektovale tragove radioaktivnih čestica. I stanice širom kontinenta su detektovale povećanje nivoa izotopa.

Inače, nivo koji je otkriven je nizak, 17.000 puta niži od dozvoljenog nivoa za ovaj izotop, i nema opasnosti za ljudsko zdravlje. Zvaničnici su dodali da izvor kontaminacije nije mogla da bude nesreća u nekoj nuklearnoj elektrani. "Nove analize pokazuju da je izvor kontaminacije rutenijumom-106 na istoku Evrope, na udaljenosti većoj od 1.000 kilometara od Nemačke", piše u saopštenju. Rutenijum-106 je izotop koji se koristi za terapiju zračenjem, pogotovo kod tumora oka. Koristi se i kao izvor energije za napajanje satelita. Kurir.rs/Dejli mejl Foto: Profimedia/Ilustracija