NAUČNICI FRAPIRALI SVET: Našli smo PRVI MESEC VAN SOLARNOG SISTEMA! Ogroman je, TAKO NEŠTO NISMO VIDELI!

VELIKO OTKRIĆE

VAŠINGTON - Astronomi su uz upotrebu svemirksig teleskopa Habl (Hubble) i Kepler došli do dokaza o postojanju meseca izvan našeg solarnog sistema, koji kruži oko gigantske gasne planete udaljene 8.000 svetlosnih godina.

Prema saznanjima objavljenim u magazinu Sajens advansd (Science Advanced), egzomesec je neobičan zbog svoje veličine kojom se može porediti s Neptunom.

Takvi ogromni meseci ne postoje u našem solarnom sistemu gde je zabeleženo gotovo 200 prirodnih satelita.

"Ovo bi bio prvi slučaj otkrivanja meseca izvan našeg solarnog sistema", rekao je profesor astronomije s Univerziteta Kolumbija Dejvid Kiping.

Ukoliko bude potvrđen dodatnim opservacijama, ovo otkriće bi moglo da pruži vitalne informacije o razvoju planetarnih sistema, rekao je Kiping i dodao da bi to otkiće moglo da "natera eksperte da preispitaju teorije o tome kako se meseci formiraju oko planeta".

Kurir.rs/Tanjug