OVAJ JE MOGAO DA NAS SVE UNIŠTI: Smrtonosni asteroid prošao pored Zemlje, NASA ga tek onda otkrila! (VIDEO)
Foto: printscreen Facebook

procena

Asteroid veći od fudbalskog terena prošišao je pored Zemlje na udaljenosti bližoj od Meseca početkom juna, a astronomi za to nisu znali sve dok to već nije prošlo.

Asteroid je najveći koji je prošao blizu planete u poslednjnih devet godina, a bio bi dovoljno velik i brz da izazove eksploziju jačine nuklearne da je pogodio Zemlju, prema predviđanju uticaja sa Univerziteta Purdju.

Podaci NASA pokazuju da je asteroid, poznat kao 2020LD, otkriven 7. juna - dva dana nakon što je prošao između Zemlje i Meseca. Asteroid je bio širok između 89 i 200 metara i prošao je unutar 306.000 kilometara planete, prema podacima NASA. To je otprilike 80 odsto udaljenosti do Meseca.

Asteroid je prvo otkriven teleskopom na Havajima, prenosi Forbs. Sistem poslednjeg uzbunjivanja putem asteroida (ATLAS) uočio je asteroid 7. juna i sledio je njegovu putanju da bi otkrio odakle ide i odakle dolazi. Analiza je otkrila da je ATLAS - projekat finansiran od NASA-e koji posebno pazi na asteroide koji mogfu da pogode planetu - potpuno promašio ovaj kada je asteroid prošao 5. juna.

Desetine asteroida bezopasno prođu između Zemlje i Meseca svake godine. ATLAS i drugi nebeski posmatrači obično identifikuju, katalogiziraju i projektuju staze ovih asteroida, mada su asteroidi ponekad prilično veliki.

Poslednja velika udar dogodio se 2019. godine, kada se asteroid širok 100 metara naizgled pojavio niotkuda i prošao unutar 73.000 kilometara Zemlje. Potencijalni „gradski ubica“, poznat kao OK 2019, došao je iz pravca sunca i nije primećen do poslednjeg trenutka.

Zemljani ne moraju da brinu za još jedan bliski susret sa 2020 LD-om u narednom periodu, jer se neće približiti u narednih šest decenija.

Asteroid bi mogao biti dovoljno velik da napusti krater širok kilometar sličan onome u Flagstafu, AZ. Međutim, veličina je samo jedan faktor u određivanju potencijalnog uticaja asteroida. Njegova brzina i ugao kada udari u Zemlju takođe utiču na njenu destruktivnu snagu.

Meteor koji je eksplodirao nad Čelajbinskom u Rusiji bio je širok 20 metara, dok je onaj za koji se mislilo da je zbrisao dinosauruse bio širok 16 kilometara.

Trenutno nema asteroida širine 16 kilometara na NASA-inoj listi približavanja.

Kurir.rs/Globalnews