DUCA I VALETNINO ROSI ZAJEDNO NA STAZI Srpski vozač i legendarni Italijan takmičiće se u istom šampionatu!
Foto: PR Tim Dušan Borković, AP

USIJANJE na četiri točka

DUCA I VALETNINO ROSI ZAJEDNO NA STAZI Srpski vozač i legendarni Italijan takmičiće se u istom šampionatu!

Ostali sportovi -

Dušan Borković, novu sezonu počinje kao prvi automobilista sa naših prostora koji nastupa u najpoznatijem svetskom automobilskom šampionatu "GT World Challenge Europe Endurance Cup".

Najbolji srpski automobilista će voziti Mercedes - AMG GT3 Evo za španski tim Madpanda Motorsport, koji ima dugogodišnje iskustvo i uspehe u ovom šampionatu. IIzuzetno je zanimljivo što na istom takmičenju učesvuje i legendarni moto šampion Valentino Rosi.

Sezona počinje 7. marta zvaničnim testovima na stazi Pol Rikard u Francuskoj. Prva trka je zakazana ya termin od 1. do 3. aprila u Imoli, a sezona završava 2. oktobra u Barseloni, na domaćoj stazi Dušanovog tima. Našeg asa tokom godine očekuje ukupno pet trka i dva zvanična testa.

Dušan Borković
foto: PR Team

- Odluka da pređem sa turing trka na GT endurance nije došla lako. Za mene i moj NIS Petrol Racing tim ovo je jedno potpuno novo iskustvo i veliki izazov. Svakako ćemo dati sve od sebe da nadmašimo očekivanja i budemo vredan deo Madpanda Motorsport tima koji se pokazao kao veoma dobar u ovoj kategoriji - rekao je Borković.

O atraktivnsoti ovog takmičenja do sada su najbolje svedočili snažni automobili na startnom gridu i brojnost gledalaca, koja je na trci Spa Frankoršamp u Belgiji, pre korone dostizala i preko 200.000 ljudi za vikend, ali ove godine to je svakako učešće planetarne zvezde Valentina Rosija.

Valentino Rosi
foto: EPA

- Šta bih još u karijeri mogao da poželim, osim da delim stazu sa Rosijem. Delio sam je uspešno sa Loebom i to je bilo ostvarenje jednog sna. Sada sam želeo promenu i napravio sam je u najboljem smeru. Izabrao sam takmičenje za koje su mi potrebne potpuno nove veštine i želim da sam sebi podižem granice. Ovde su fizička spremnost i izdržljivost na prvom mestu, pre svega zbog dužine trajanja samih trka, ali i snage automobila, koja premašuje sve što sam do sada vozio - rekao je Borković.

Dušan Borković
foto: Dušan Borković PR team

Vozača NIS petrol racing tima do prve trke očekuju i dva testa, 7. i 8. marta na stazi Pol Rikard i nedelju dana kasnije u Barseloni, a u junu još jedan zvaničan test na stazi Spa Frankoršamp, kao i mnogo timskih testova.

- Na mnogo toga ću morati da se naviknem i dosta toga da korigujem u svojoj dosadašnjoj vožnji, tako da se u svojoj 29. sezoni profesionalnog trkanja okrećem sasvim novom izazovu. Ovde se na startnom gridu nalazi izmedju 40 i 60 najboljih automobila na svetu i moraću svoju potrebu za ulaženjem u duele da svedem na minimum. Svaku trku vozim sa još dva vozača sa kojima delim automobil i timski pravimo taktiku. Za svakoga će morati da se adaptira sedište koje će se raditi po meni zbog visine, a ulazak u boks za promenu vozača, sipanje goriva i menjanje guma traje samo 40 sekundi - rekao je Borković i dodao:

- Trka na Spa Frankoršamp traje 24 sata i pređe se oko 4500 km, a za to vreme jedan automobil samo za trku potroši preko 100 guma. Kada dodamo i testove, koji su pred ovakvu trku najvažniji, broj iskorišćenih guma bude i deset puta veći. Siguran sam da će ovo biti jedno dragoceno iskustvo, kao i sjajna prilika za promociju Srbije i svih mojih sponzora - završio je Borković.

Pored Mercedesa, na ovom prestižnom automobilskom takmičenju učestvuju i najpoznatiji proizvođači automobila: Ferari, Porše, Lamborgini, Meklaren, Audi, Aston Martin, BMW i Bentli.

Kurir sport

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track