(FOTO) NA 6 LOKACIJA U GRADU: Otvorena nova parking mesta za bicikle u Beogradu
Foto: Beo Info

Do kraja sledeće godine biće ih više od 1.000

(FOTO) NA 6 LOKACIJA U GRADU: Otvorena nova parking mesta za bicikle u Beogradu

Beograd -
Parkinzi za bicikle postavljeni su ispred Doma omladine, Palate „Albanija”, Elektrotehničkog fakulteta, Železniče stanice, na Trgu Nikole Pašića i u garaži „Obilićev venac”
1 / 4 Foto: Beo Info

BEOGRAD - Novi parkinzi za bicikliste otvoreni su danas na šest lokacija u gradu, a do kraja sledeće godine biće otvoreno više od 1.000 parking mesta za bicikliste i motocikliste, čime će biti rešen problem parkiranja tih učesnika u saobraćaju, rečeno je na današnjoj konferenciji.

Parkinzi za bicikle postavljeni su ispred Doma omladine, Palate „Albanija”, Elektrotehničkog fakulteta, Železniče stanice, na Trgu Nikole Pašića i u garaži „Obilićev venac”.

Gradski menadžer Goran Vesić rekao je da je sve to urađeno u saradnji sa udruženjima biciklista jer oni koji su postavljeni pre nekoliko godina nisu bili dovoljno dobri i nisu vršili posao.

"Na ovaj način, osim što želimo da promovišemo biciklizam i parkiranje, pokazujemo da je vožnja bicikala jedna vrsta civilizacijskog standarda, koji na žalost Beograd još nema iz mnogo razloga. To treba da ostvarimo u narednim godinama. Svi veliki gradovi imaju biciklističke staze, a prva biciklistička staza u Beogradu urađena je '97. godine između „25. maja” i Ade Ciganlija, kada sam bio gradski sekretar za sport. Žao mi je što je to i dalje možda najuređenija i najbolja biciklistička staza, što govori da dvadeset godina nismo ništa uradili vezi s tim pitanjem. Skupština grada je usvojila jednu vrstu novog standarda da se prilikom rekonstrukcije svih ulica u gradu, gde god je to moguće, rade biciklističke staze, a gde nije moguće, radićemo biciklističke rute. Prvi put u Beogradu možemo da uvedemo biciklističko-pešačke ulice u kojima pešaci i biciklisti imaju prednost u odnosu na automobile", istakao je Vesić i izrazio uverenje da će Beograd postati grad u kome će biciklisti biti dobrodošli i u kome će se voditi računa o njima.

Direktor JKP „Parking servis” Andrija Čupković kazao je da će problem parkiranja biciklista i motorista biti rešen do kraja sledeće godine, do kada će biti otvoreno više od 1.000 parking mesta.

"Do kraja ove godine omogućićemo parkiranje biciklistima na još 25 lokacija u gradu, tako da više neće biti u poziciji, kao danas, da nemaju gde da se parkiraju. Ubuduće ćemo sve to raditi sa udruženjima biciklista, jer oni najbolje znaju na kojim mestima su im neophodni parkinzi. Parkiranje za bicikliste i motocikliste neće se naplaćivati ni na jednom parking mestu koje je za njih predviđeno", naglasio je Čupković.

Sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović je naveo da gradska vlast u Beogradu bicikl ne tretira samo kao sredstvo za rekreaciju, već kao sredstvo za prevoz.

"Da bi bicikl bio što zastupljeniji na ulicama Beograda, neophodno je da pristupimo izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja, gde bismo menjajući regulativu pravili biciklističke koridore u kojima će biciklisti imati prednost u odnosu na ostali dinamički saobraćaj. Izmenama i dopunama tog zakona stvorićemo preduslove da prvo parking mesto u jednosmernim ulicama, u dužini od tri metra, bude za parkiranje bicikala i motocikala", rekao je Rafailocvić i podsetio da je prošle nedelje Beograd dobio prvu biciklističku traku gde je bicikl integrisan sa ostalim dinamičkim saobraćajem u profil kolovoza.

Predsednik Auto-moto saveza Srbije Mirko Butulija kazao je da je do pre pet godina svaki deseti motociklista koristio kacigu, a da je danas taj procenat mnogo veći.

"U Beogradu oko 99 procenata motociklista koristi kacigu, dok je nešto lošija situacija u unutrašnjosti Srbije. Ovu akciju smo proširili i na bicikliste i narednih mesec i po dana ćemo, zajedno sa „Parking servisom”, deliti kacige motociklistima i biciklistima", istakao je on.

Načelnik Uprave saobraćajne policije Republike Srbije Vladimir Rebić naglasio je da Ministarstvo unutrašnjih poslova aktivno podržava ovakve kampanje i akcije usmerene na zaštitu ranjivih učesnika u saobraćaju.

"Svaki deseti poginuli na drumovima je biciklista. U jednoj godini život izgubi imeđu 50 i 60 vozača bicikala, a oko 40 njih je krivo za takav događaj. Izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja predviđene su novine u vidu bolje uočljivosti biciklista na putevima, ali i ostvarivanja boljih koridora za njihovo kretanje", zaključio je Rebić.

Događaju su prisustvovali i član Gradskog veća Dragomir Petronijević i generalni sekretar AMSS-a Predrag Đurđev.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track