Krenuo saobraćaj obilaznicom oko Beograda

Krenuo saobraćaj obilaznicom oko Beograda

Beograd -
Izgradnjom izmešten je teški saobraćaj iz Beograda, jer je u funkciji ukupno 40 kilometara obilaznice, od petlje Batajnica do izlaza iz tunela Straževica

BEOGRAD - Deo obilaznice oko Beograda, od Batajnice do Dobanovaca i od Orlovače do novog tunela Straževica, u ukupnoj dužnini oko 16 kilometara, sinoć je pušten za saobraćaj."Kao što sam obećao otvorili smo u četvrtak uveče obilaznicu za saobraćaj", izjavio je generalni direktor "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak kod petlje Batajnica.Na taj način je izmešten teški saobraćaj iz Beograda, jer je u funkciji ukupno 40 kilometara obilaznice, od petlje Batajnica do izlaza iz tunela Straževica, tako da ostaje za izgradnju samo još deonica dugačka sedam kilometara od tog tunela do Bubanj potoka.Drobnjak je rekao da se očekuje da će obilaznicu dnevno koristiti između 12.000 i 14.000 vozila i da je najvažnije što teretni kamioni neće prolaziti kroz Beograd.Obilaznica je kod Batajničke petlje otvorena u četvrtak uveče nešto posle 22.30 sati u prisustvu Drobnjaka, a sa druge strane kod novog tunela Straževica je to isto učinio direktor Koridora Srbije Mihajlo Mišić.Izgradnjom petlje Batajnica i autoputa u punom profilu od Batajnice do Dobanovaca povezani su novosadski autoput i autoput od Beograda prema Hrvatskoj.Izgradnja dve nove deonice koštala je ukupno 115 miliona evra. Ta sredstva su obezbeđena kreditima Evropske investicione banke (EIB), Evropske banke za obnovu i razvoj, a u finansiranju te saobraćajnice učestovala je i Vlada i Srbije, koja je obezbedila 25 miliona evra za novi tunel Straževica.U izgradnju obilaznice je prema Drobnjakovim rečima, od 1990. godine do sada uloženo uzmeđu 300 i 350 miliona evra.Drobnjak je juče izjavio da je za izgradnju punog profila obilaznice od Batajnice do Bubanj Potoka, odnosno svih šest traka, potrebno još oko dve godine i oko 250 miliona evra.On je rekao da za deonicu od tunela Straževica do Bubanj Potoka nova vlada treba da ratifikuje kredit od EIB-a u vrednosti 80 miliona evra i obezbedi ostatak sredstava.Prema njegovim rečima, za petlju Batajnica je izdvojeno 40 miliona evra, za trasu od Dobanovaca do Batajnice 25 miliona evra, za tri mosta na Ibarskoj magistrali od Orlovače do Straževice 25 miliona evra i još 25 miliona evra koje je vlada obezbedila za tunel Straževica.Na dve deonice bile su angažovane još i fime Planum, Štrabag, Primorje iz Slovenije, Interkop, Ratko Mitrović i Energoprojekt niskogradnja.Na petlji Batajnica je jedan most u dužini od 1,5 kilometara, a planirana je izgradnja još jednog mosta za pun profil obilaznice.Krajem 2008. godine je otvorena deonica od Ostružnice do Orlovače.Završetkom radova na deonici od Batajnice do Dobanovaca i od Orlovače do tunela Straževica, obilaznica oko Beograda povezana je sa Kružnim putem do Bubanj Potoka i dalje koridorom 10 prema Nišu.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track