RAZMENA ISKUSTAVA: Šarčević s Kanađanima o reformi obrazovanja
Foto: Shutterstock

Ministar prosvete

RAZMENA ISKUSTAVA: Šarčević s Kanađanima o reformi obrazovanja

Društvo -

BEOGRAD - Ministar prosvete Mladen Šarčević razgovarao je danas sa ambasadorom Kanade u Srbiji Filipom Peningtonom i Marijom Žoze Fortin, direktorkom za međunarodna partnerstva asocijacije Koledži i instituti Kanade o iskustvima te zemlje u reformi obrazovnog sistema.

Fortin je predstavila obrazovni sistem Kanade, prevashodno rad koledža, na kojima se pohađaju primenjeni programi.

RAZMENA ISKUSTAVA: Šarčević s Kanađanima o reformi obrazovanja

Ona je istakla da se jednom godišnje sprovodi istraživanje koliko su poslodavci zadovoljni studijskim programima.

Poslednje istraživanje pokazuje da se 90 odsto studenata koji završe neki od 8.000 primenjenih programa zaposli do šest meseci po sticanju diplome.

Istovremeno, 95 odsto kompanija u kojima rade zadovoljne su kvalitetom njihovog znanja i veština, navodi se u saopštenju Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.

"Upravo podaci iz godišnjeg istraživanja najbolji su putokaz studentima ali i koledžima, motivišu ih da osavremenjavaju programe i prate privredu, jer od tog istraživanja zavisi i finansiranje koledža od strane Vlade", pojasnila je Fortin.

Foto: Zorana Jevtić
Foto: Zorana Jevtić

Ambasador Penington rekao je da je Srbija na dobrom putu kada je reč o reformi sistema obrazovanja i ponudio pomoć iskustva Kanade u tom procesu.

Kada sam se ja školovao važilo je pravilo da univerzitet upisuju pametniji, a da oni "manje pametni" idu na koledž.

Međutim, još pre deset godina našim studentima postalo je jasno da su koledži ti koji obezbeđuju posao, jer se tu uče primenjeni programi, programi koji vode do tržišta rada, istakao je Penington.

Ambasador je dodao da je važno to što je obezbeđena apsolutna prohodnost od univerziteta do koledža, i obrnuto, i da većina onih koji završe univerzitet kasnije pohađa neki od primenjenih programa na koledžima.

Šarčević je naglasio je da je iskustvo Kanade još jedan dokaz u prilog stavu da bi obrazovanje moralo da služi funkciji zapošljavanja, kao i da se Ministarstvo kroz uvođenje dualnog obrazovanja opredelilo za put koji donosi višestruke koristi za celo društvo.

"Poslednjih meseci veoma intenzivno radimo na promeni ambijenta u obrazovanju. U finalnoj smo fazi izrade seta zakona, čiji je prevashodni cilj podizanje kvaliteta obrazovanja i obezbeđivanja paradigme celoživotnog učenja", rekao je on.

Poseban deo biće zakonska regulativa o dualnom obrazovanju, pri čemu selektivno koristimo elemente dokazanih sistema dualnog obrazovanja u Nemačkoj, Austriji i Švajcarskoj, rekao je ministar.

On je istakao da ga posebno raduje činjenica da je sve više fakulteta zainteresovano za dualno obrazovanje.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja